ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2015-03-23

Protest przewoźników – 23 marca 2015 roku - i co dalej?



SEKCJA

W proteście przewoźników wzięło udział 1 400 pojazdów. Ciężarówki wyjechały na drogi w 20 miejscach w Polsce, w tym m.in. w okolice przejścia granicznego w Koroszczynie,  w województwie zachodniopomorskim w rejon skrzyżowania DK 13 z autostradą A6, na obwodnicę Sochaczewa i na drogę dojazdową do Zgorzelca. 

Podczas protestu nie doszło do żadnych incydentów, ani długotrwałych blokad dróg. Pozostałych użytkowników dróg przepraszamy za utrudnienia.

***

Ponad tysiąc ciężarówek bierze udział ogólnopolskim proteście przewoźników. Przewoźnicy zdecydowali wyjechać na drogi, bo nie są w stanie tolerować dłużej bezradności rządu wobec narastających kłopotów, które eliminują ich z rynku europejskiego. Narzucanie polskim przedsiębiorcom niemieckich przepisów o płacy minimalnej, rosyjskie działania administracyjne wymierzone w nasz transport, pogarszające się przepisy polskie i bierność rządu – wszystko to zagraża interesom przewoźników.

Przez dwadzieścia pięć lat polskiej transformacji przewoźnicy zdobywali rynek europejski. Wygrali wyścig konkurencyjny z Niemcami, Francuzami i Holendrami. Zbudowali silną gałąź gospodarki nie sięgając po pieniądze z budżetu państwa. Dzisiaj tracą pozycję, a rząd przygląda się temu bezradnie. Przeciwko własnym firmom występują też kierowcy, narzekając na wyzysk socjalny. Pracodawcy mówią stanowczo: płace sięgające 6-7 tysięcy złotych miesięcznie to nie jest mało. Niemcy, wprowadzając przepisy o płacy minimalnej, nie troszczą się o polskich kierowców. Ich los jest niemieckiej administracji obojętny. To gra o rynek europejski. Niemieccy przewoźnicy nie potrafią rzetelnie konkurować z Polakami, więc potrzebują działań protekcjonistycznych.

Nie tak powinien wyglądać wspólny, otwarty rynek. Polscy przewoźnicy domagają się przestrzegania prawa Unii Europejskiej i zdecydowanych działań ze strony rządu w Warszawie.

***

Koleżanki i Koledzy Przewoźnicy

W imieniu Komitetu Protestacyjnego Przewoźników dziękuję wszystkim organizatorom i uczestnikom ogólnopolskiej akcji protestacyjnej. Wzięło w niej udział ok. 1 200 pojazdów i duża grupa przewoźników. Udowodniliśmy, że potrafimy działać wspólnie i stawać w obronie naszych firm oraz zasad, które powinny obowiązywać w Polsce, a także w Unii Europejskiej. Rolą pracodawców nie jest organizowanie blokad ulicznych. Wyjechaliśmy na drogi, bo nie mieliśmy innego wyjścia. Nie po to przez 25 lat transformacji budowaliśmy silny polski transport, żeby teraz bezczynnie przyglądać się jego upadkowi. Chcę wierzyć, że motywy naszego działania są czytelne dla opinii publicznej i rządzących w Warszawie oraz Brukseli.

Dziękuję koordynatorom protestu, którzy podjęli się trudnych działań organizacyjnych i ponieśli szczególne, osobiste ryzyko z tym związane. Nasz protest był możliwy właśnie dzięki Wam.
Akcja protestacyjna przebiegała sprawnie i pokojowo. Media mogły skoncentrować się na informowaniu o naszych problemach, mimo nieprzyjaznych wypowiedzi części kierowców.

Przed nami wyjazd do Brukseli. W środę 25 marca na temat niemieckich przepisów o płacy minimalnej będzie debatował Parlament Europejski. Chcemy w tym uczestniczyć. Jedziemy do Brukseli wraz w przewoźnikami rumuńskimi, węgierskimi, czeskimi i litewskimi. Po powrocie do kraju czekamy na rozmowy z naszym rządem, w tym na obiecane nam przez minister Marię Wasiak spotkanie z premier Ewą Kopacz. Przystępujemy do tych działań z wielką determinacją, a także silniejsi dzięki przeprowadzonej akcji protestacyjnej. Silniejsi dzięki wspólnemu działaniu naszego środowiska.  

Przewodniczący Komitetu Protestacyjnego Przewoźników Jan Buczek

***

Relacje w mediach o proteście

***

Przedstawiamy Państwu wypowiedzi uczestników protestu w całej Polsce, zarejestrowane przez nas 24 marca, w dniu wyjazdu do Brukseli na pikietę przed Parlamentem Europejskim. Poniżej zapis video wypowiedzi: Jana Buczka, Jerzego Szepietowskiego, Jana Oleksiuka, Roberta Stępnia, Piotra Litwińskiego. Poprosiliśmy o komentarz w sprawie protestu oraz działań na przyszłość.

SEKCJA

SEKCJA

SEKCJA

SEKCJA
SEKCJA

SEKCJA

     
# Tagi użyte w informacji:
Niemcy płaca minimalnaprotest




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD