ZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychPrzedstawicielstwo w Brukseli










ZMPDTIRBranżaSzkoleniae-SklepUsługi"Przewoźnik"OgłoszeniaKatalog FirmKontakt






  OFERTA  
Pismo branżowe "Przewoźnik" >>
Zapraszamy do czytania "Przewoźnika" na naszej stronie. Oferujemy również wygodną prenumeratę wydania papierowego.
     
SKLEP ZMPD >>
Zapraszamy do korzystania z naszej wyselekcjonowanej oferty sklepu internetowego.
  
      
Gwarancja ubezpieczeniowa
Program ubezpieczeń dedykowany dla klientów systemu viaTOLL,
dla umów z odroczoną płatnością 
     
     
Zwrot podatku VAT >>
Sekcja Serwisowa ZMPD świadczy usługę zwrotu podatku VAT zapłaconego przy zakupie oleju napędowego oraz przejazdów autostradowych
Bezpieczna giełda transportowa
Wytyczne dla przewoźników w sprawie bezpiecznego korzystania z giełd transportowych
  
Ubezpieczenia OCP i OCS >>
LUTZ ASSEKURANZ specjalizuje się w dziedzinie ubezpieczeń dla transportu, spedycji i logistyki
   
Pośrednictwo wizowe >>
Dla firm zrzeszonych w ZMPD pośrednictwo w uzyskaniu wiz dla kierowców zawodowych do Federacji Rosyjskiej oraz Republiki Białorusi
Eurobrokers >>
UBEZPIECZENIE DO LICENCJI! Specjalna, tania oferta dla członków ZMPD, sprawdź tutaj.
   


  Wiadomości dnia  

Rozmowy ZMPD – Kancelaria Prezydenta RP

Przepisy dotyczące delegowania pracowników, płace oraz kształcenie kierowców, wskaźniki ekonomiczne definiujące stan polskiego transportu drogowego – takie tematy wypełniły spotkanie przedstawicieli ZMPD z doradcami prezydenta Andrzeja Dudy, które odbyło się 30 listopada 2017 r. W skład delegacji Zrzeszenia weszli prezes Jan Buczek, wicedyrektorzy Departamentu Transportu Joanna Popiołek i Piotr Mikiel oraz doradca Sławomir Jeneralski. Kancelarię Prezydenta reprezentowali Agnieszka Lenartowicz-Łysik oraz prof. Cezary Kochalski.

Przepisy o delegowaniu mają osłabić pozycję polskich przewoźników na rynku europejskim. - Niemcy i Francja chcą nam odebrać pozycję rynkową, o którą polscy przewoźnicy walczyli latami. Kraje „starej Unii” zapominają, że kiedyś zostały wpuszczone na rynek Polski i innych państw na preferencyjnych warunkach – mówił Jan Buczek. Zdaniem Cezarego Kochalskiego trzeba gromadzić wiarygodne dane na temat rentowności polskich firm transportowych. To właśnie wskaźniki ekonomiczne powinny stanowić kluczowy element dyskusji o przyszłości branży. Przedstawiciele ZMPD tłumaczyli, że sygnały napływające od przewoźników świadczą o spadającej rentowności, co nie zawsze można wyczytać z dostępnych analiz.

Kształcenie kierowców w szkołach publicznych to jeden za sposobów walki z rosnącym deficytem pracowników. Warto dostrzegać fakt, że rośnie liczba szkół i klas o profilu kierowca-mechanik. Żadna inna branża nie może się pochwalić tak dynamicznym wzrostem liczby młodzieży podejmującej naukę w zawodzie. Wciąż jednak brakuje prawa jazdy kategorii C w podstawach programowych.

Doradcy prezydenta zadeklarowali działania, mające zwiększyć udział przedsiębiorców w debacie publicznej toczącej się wokół transportu.

Opr. ZMPD/SJ

     
   « powrót

facebook.com/ZMPDwPolsce
youtube.com/user/ZMPD
e-sklep ZMPD
Mercedes-Benz Trucker Academy
 
HUSSAR  ANGELS
TRANSPASS
 
bezpłatne szkolenia
Opłaty drogowe na Węgrzech z ZMPD
ograniczenia 2016
ZMPD planer



Regulamin   |    Mapa serwisu   |    Adobe Reader   |    Reklama   |    Wszystkich wejść: 6114684    Partner - giełda transportowa TimoCom