ZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychPrzedstawicielstwo w Brukseli










ZMPDTIRBranżaSzkoleniae-SklepUsługi"Przewoźnik"OgłoszeniaKatalog FirmKontakt






  OFERTA  
Pismo branżowe "Przewoźnik" >>
Zapraszamy do czytania "Przewoźnika" na naszej stronie. Oferujemy również wygodną prenumeratę wydania papierowego.
     
SKLEP ZMPD >>
Zapraszamy do korzystania z naszej wyselekcjonowanej oferty sklepu internetowego.
  
      
Gwarancja ubezpieczeniowa
Program ubezpieczeń dedykowany dla klientów systemu viaTOLL,
dla umów z odroczoną płatnością 
     
     
Zwrot podatku VAT >>
Sekcja Serwisowa ZMPD świadczy usługę zwrotu podatku VAT zapłaconego przy zakupie oleju napędowego oraz przejazdów autostradowych
Bezpieczna giełda transportowa
Wytyczne dla przewoźników w sprawie bezpiecznego korzystania z giełd transportowych
  
Ubezpieczenia OCP i OCS >>
LUTZ ASSEKURANZ specjalizuje się w dziedzinie ubezpieczeń dla transportu, spedycji i logistyki
   
Pośrednictwo wizowe >>
Dla firm zrzeszonych w ZMPD pośrednictwo w uzyskaniu wiz dla kierowców zawodowych do Federacji Rosyjskiej oraz Republiki Białorusi
Eurobrokers >>
UBEZPIECZENIE DO LICENCJI! Specjalna, tania oferta dla członków ZMPD, sprawdź tutaj.
   


  Wiadomości dnia  

Przewoźnicy z Podkarpacia spotkali się na Zebraniu Regionalnym ZMPD

We wtorek 28 listopada 2017 r. w Rzeszowie odbyło się Zebranie Regionalne zrzeszonych w ZMPD przewoźników z Podkarpacia. Obrady zainaugurował prezes Zrzeszenia Jan Buczek oraz – w imieniu Rady ZMPD – Andrzej Kuca. Następnie obowiązki przewodniczącego zebrania objął Robert Hnat.

Podczas zebrania prezes Jan Buczek przedstawił zagadnienia związane z finansami Zrzeszenia. Poinformował o zwiększonych kompetencjach Rady ZMPD w procesie zatwierdzania budżetu, co ma służyć zwiększeniu kontroli nad pieniędzmi organizacji oraz jeszcze większej przejrzystości w gospodarowaniu nimi. Jan Buczek wskazywał też na rosnące znaczenie Zrzeszenia, którego działania – mające na celu reprezentowanie członków Zrzeszenia – są powszechnie postrzegane jako głos całej branży.

Istotnym problemem poruszonym podczas spotkania była kwestia polsko-ukraińskiego ruchu granicznego, zwłaszcza drożność przejścia w Korczowej. Przewoźnicy winą za wielkogodzinne przestoje obarczali zarówno ukraińskie, jak i polskie służby graniczne. Jako przykład niezrozumiałych działań podawano wnikliwe kontrole pustych polskich pojazdów wracających do kraju. – Jeżeli przez wiele godzin na roentgen nie idzie żaden ukraiński samochód tylko same polskie, to coś jest nie tak – mówił Robert Hnat. Zdaniem Tadeusza Furmanka ważne są regularne spotkania z celnikami. – Te rozmowy są potrzebne, ponieważ zawsze coś dają – mówił Tadeusz Furmanek.

Wielkie emocje wywołało wystąpienie Emilii Waleriańczyk-Kuźmy, Naczelnik wydziału ds. Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Mówiła ona o procedurach związanych z wymogiem dobrej reputacji. Zdaniem przewoźników przepisy w tym zakresie obarczają nadmierną odpowiedzialnością przedsiębiorcę, jednocześnie gwarantując bezkarność kierowcom.

Tadeusz Wilk, dyrektor Departamentu Transportu ZMPD omawiał przebieg polsko- ukraińskich rozmów na temat zezwoleń. Jak wynika z jego obserwacji, Ukraińcy coraz mniej obawiają się liberalizacji przewozów, co mogłoby doprowadzić do likwidacji zezwoleń. Podkreślił jednocześnie, że droga do takich rozwiązań jest jednak wciąż daleka.

Podczas Zebrania Regionalnego nie mogło zabraknąć  informacji na temat aktualnej sytuacji związanej z delegowaniem pracowników. Zastępca dyrektora Departamentu Transportu ZMPD Piotr Mikiel przypomniał, że proponowana nowelizacja przepisów w sposób szczególny dotyka Polski, ponieważ to właśnie nasz kraj jest jednym z liderów w delegowaniu obywateli do pracy za granicą. Polskie kłopoty związane z tą kwestią to także pochodna wielkiego potencjału międzynarodowego transportu drogowego, którego przedstawiciele uważają zaostrzające się przepisy jako próbę eliminowania rodzimych przewoźników z rynku.

Uczestnicy seminarium zostali poinformowani o przyjętej przez rząd ustawie regulującej pobór opłat drogowych. Po wejściu tych przepisów w życie, operatorem systemu opłat w miejsce firmy Kapsch zostanie Inspekcja Transportu Drogowego.

Oprac. ZMPD/DWSK/SJ   

     
   « powrót

facebook.com/ZMPDwPolsce
youtube.com/user/ZMPD
e-sklep ZMPD
Mercedes-Benz Trucker Academy
 
HUSSAR  ANGELS
TRANSPASS
 
bezpłatne szkolenia
Opłaty drogowe na Węgrzech z ZMPD
ograniczenia 2016
ZMPD planer



Regulamin   |    Mapa serwisu   |    Adobe Reader   |    Reklama   |    Wszystkich wejść: 6114683    Partner - giełda transportowa TimoCom