ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2017-03-27

Czesi chcą być mediatorem między „starą” a nową Unią



SEKCJA

27 marca 2017 r. w siedzibie Stałego Przedstawicielstwa Republiki Czeskiej przy UE odbyło się spotkanie poświęcone dyskusji nad socjalnymi aspektami Pakietu Drogowego, którego propozycję KE planuje przedstawić pod koniec maja br. Strona czeska liczy, iż uda jej się przedstawić rozwiązania, które umożliwią zawarcie kompromisu w tym kluczowym dla całego naszego sektora obszarze.

Według czeskiego ministra transportu Dana Toka obecny konflikt wokół funkcjonowania unijnego rynku międzynarodowego transportu drogowego odbija się bardzo niekorzystnie na całym sektorze. W związku z tym konieczne jest podjęcie szybkich kroków w celu zakończenia powstałych podziałów między nowymi i starymi krajami członkowskimi, a strona czeska chciałaby odegrać w tym procesie rolę mediatora. Ewentualne rozwiązanie problemu powinno jego zdaniem z jednej strony zachować funkcjonowanie wolnego rynku, ale także mieć na uwadze socjalne prawa kierowców. Strona czeska jest przeciwna traktowaniu całego sektora według tych samych zasad, podkreślając, że np. tranzyt nie może być objęty zasadami płacy minimalnej. Z drugiej strony dostrzega problemy, takie jak tworzenie firm typu letter-box czy permanentny kabotaż. Kwestie te muszą zostać efektywnie rozwiązane, ale przyjęte metody walki mają być rozsądne i proporcjonalne.

Zdaniem Emanuela Sipa, przewodniczącego Sekcji Transportu w Czeskiej Izbie Handlowej, przyjęte przez władze niemieckie, francuskie czy austriackie przepisy dotyczące regulacji w transporcie są bardzo szkodliwe dla wspólnego rynku i powinny zostać natychmiast zawieszone. Ich stosowanie nie tylko wprowadza podziały między poszczególnymi krajami, ale utrudnia także przebieg procesu wyrównywania różnic rozwojowych w Europie. Jak zauważył, niższe koszty pracy w niektórych krajach członkowskich nie są niczyim wymysłem i stanowią jedynie pozostałość po okresie, kiedy nasze gospodarki nie miały możliwości rozwijać się w sposób wolnorynkowy. W związku z tym transport międzynarodowy powinien być, z uwagi na swój mobilny charakter, wyłączony z dyrektywy o delegowaniu pracowników. Z drugiej strony, w imię kompromisu należy także rozważyć inne, pośrednie rozwiązania, które będą brały pod uwagę okres przebywania za granicą oraz częstotliwość powrotów do siedziby przedsiębiorstwa. Strona czeska wciąż pracuje nad swoją propozycją, ale liczy, że wkrótce będzie mogła ją przedstawić do szerszej konsultacji.

Prelegentem z ramienia Komisji Europejskiej był podczas spotkania Eddy Liegeois, szef Wydziału ds. Transportu Drogowego w Dyrekcji Generalnej Komisji Europejskiej ds. Transportu (DG MOVE). Zwrócił uwagę, że jednym z wyzwań, jakie stoi przed KE, jest znalezienie powszechnie akceptowanej wykładni dla pojęcia uczciwej konkurencji, w szczególność w kontekście różnic płacowych i socjalnych pomiędzy poszczególnymi krajami. Inną kwestią, którą będzie chciała rozwiązać Komisja, jest brak koordynacji w interpretacji i stosowaniu unijnej legislacji, co znalazło między innymi wyraz w przyjętych we Francji i Belgii przepisach dotyczących zakazu odbioru tygodniowych odpoczynków w kabinach pojazdów. Liegeois podkreślił, iż KE niezmiennie utrzymuje swoją opinię dotyczącą konieczności zastosowania dyrektywy o delegowaniu w transporcie, zaznaczył jednak, iż musi się to odbywać z zachowaniem zasad proporcjonalności. Jednocześnie podziękował stronie czeskiej za podjętą inicjatywę i wyraził nadzieję, że przyczyni się ona do osiągnięcia kompromisu, na który wszyscy liczą.

Informacja własna ZMPD. Opr. PS

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD