INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
W związku ze zbliżającym się terminem podjęcia decyzji przez Komisję Europejską w sprawie objęcia niemieckimi przepisami o płacy minimalnej zagranicznych kierowców, ZMPD wystosowało pismo do przewodniczącego KE Jean-Claude Junckera. ZMPD zawarło w nim apel do przewodniczącego o kierowanie się wyłącznie względami merytorycznymi, przede wszystkim podstawowymi zasadami wolnego rynku unijnego, w tym swobodą przepływu towarów i usług, a nie powodami politycznymi.
Pan Jean - Claude Juncker
Przewodniczący Komisji Europejskiej
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce (ZMPD) od wielu miesięcy z dużym niepokojem odnosi się do działań niektórych państw członkowskich Unii Europejskiej, których efektem jest negowanie – w imię obrony własnych interesów – podstawowych filarów UE: swobody przepływu towarów i swobody świadczenia usług.
W opinii przewoźników z wielu krajów wprowadzenie przez stronę niemiecką od 1 stycznia 2015 r. płacy minimalnej w transporcie (MiLoG), która obowiązuje także zagraniczne firmy wykonujące przewozy do/z/po terytorium Niemiec, jest ewidentnym pogwałceniem fundamentalnych zasad, na jakich opiera się cała idea wspólnego unijnego rynku, nie mówiąc już o próbie wpływania przez niemiecką administrację na stosunki pracodawca – pracownik w innych krajach, co uważamy za co najmniej niestosowne, by nie powiedzieć – niedopuszczalne.
Przepisy te, mające rzekomo chronić pracowników zagranicznych firm, są niczym innym, jak – zabronionym przez unijne prawo – działaniem mającym na celu wyeliminowanie uczciwej konkurencji. Nie wolno jej niszczyć w drodze partykularnych, administracyjnych decyzji.
Stoimy na stanowisku, że zmiany w przepisach prawnych poszczególnych państw członkowskich, które bezpośrednio wpływają na konkurencyjność na całym unijnym rynku, mogą się odbyć jedynie po przeprowadzeniu szerokich konsultacji i za zgodą wszystkich członków UE. W innym przypadku dyktat silniejszego zawsze weźmie górę, co stoi w oczywistej sprzeczności z interesem całej Unii.
Jesteśmy przekonani, że Komisja Europejska podejmie obiektywną decyzję, będącą wynikiem wyłącznie stosowania litery prawa. Prawa, które w europejskiej rodzinie obowiązuje wszystkich bez wyjątku – zarówno małych, jak i dużych; tych, którzy mają silniejszą gospodarkę, jak i tych, którzy próbują dogonić rozwinięte kraje członkowskie.
Jesteśmy przekonani, że Komisja Europejska zdaje sobie sprawę z wyjątkowej odpowiedzialności, jaka spadła na barki jej przedstawicieli. Opinia Komisji Europejskiej co do zgodności niemieckich przepisów z unijnym prawem stanie się bowiem wykładnią, z której przez lata będą korzystały unijne państwa.
Uważamy, że realizowanie wszystkich przewozów na terenie Niemiec (tranzyt, przewozy dwustronne oraz kabotaż) na warunkach sprzed 1 stycznia 2015 r., to kwintesencja pojęcia wolny rynek, będącego podstawą egzystencji i sztandarowym hasłem Unii Europejskiej.
Mając to na uwadze oczekujemy, że problem MiLoG-u zostanie jak najszybciej rozwiązany z korzyścią dla milionów obywateli UE. Leży to w interesie całej Wspólnoty i jej przyszłości.
Z wyrazami szacunku
Prezes ZMPD Jan Buczek
Poniżej zamieszczamy pismo ZMPD w wersji angielskiej w formacie PDF.
Przypominamy, że wszystkie informacje na temat niemieckiej płacy minimalnej znajdują się TUTAJ
# | Nazwa | Pobierz |
1 | Pismo do przewodniczącego KE w sprawie MiLoG | pobierz PDF |
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.