ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2017-01-29

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek tylko czasowy? MIB zmienia zdanie...



SEKCJA

MIiB ogłosiło 27 stycznia br. potrzebę wprowadzenia zakazu wyprzedzania się pojazdów ciężarowych na drogach szybkiego ruchu. Propozycja wywołała sprzeciw kierowców i przewoźników. Stanowisko ZMPD przedstawiamy niżej.

1 lutego min. Adamczyk przedstawił nową, mniej radykalną propozycję. Jak czytamy w mediach: zakaz wyprzedzania dotyczyłby tylko autostrad, tras szybkiego ruchu, ale niekonieczne byłby to zakaz stały. "Jest taki wariant, żeby w trudnych warunkach atmosferycznych, we mgle, w nocy również, czy podczas ulew zakazać wyprzedzania samochodów ciężarowych przez samochody ciężarowe" – wyjaśnił w TVP Info minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. (…) Na pewno w konsultacjach, czy ze związkami pracodawców transportu drogowego, czy zrzeszeniami, które skupiają środowiska kierujących samochodami osobowymi, postaramy się wypracować takie rozwiązanie, które podniesie poziom bezpieczeństwa na polskich drogach" – poinformował min. Adamczyk. Cytowane wyżej fragmenty pochodzą z informacji na stronie Parlamentarny.pl


Komentarz prezesa ZMPD Jana Buczka

Całe to zamieszanie przypomina sytuację trafnie spuentowaną w przysłowiu: kowal zawinił, Cygana powiesili.

Nie zgadzamy się z tezą, że panaceum na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego jest ograniczanie możliwości korzystania z dróg przez ciężarówki.
Nie ma dowodów, które by potwierdzały tezę polityków, że samochody ciężarowe powodują więcej wypadków niż osobowe. Wręcz przeciwnie, z danych statystycznych wynika, że udział tych pojazdów w wypadkach jest proporcjonalnie mniejszy niż ich udział w ruchu, a jeszcze mniej powodują kierowcy ciężarówek.

Mimo tych danych ciągle wprowadzane są kolejne drakońskie ograniczenia i zakazy. Najpierw ograniczono nam prędkość, a jak zamontowaliśmy blokady prędkości, to ma się do nas pretensje o zbyt długi czas wyprzedzania.
Całkowity zakaz wyprzedzania dodatkowo spowolni przejazd  ciężarówek i spowoduje więcej korków na drogach.
Pojawiają się problemy z dostawą towarów na czas. Wiele naszych przewozów to dostawa półproduktów, które muszą trafić o określonej porze do odbiorcy – wprost na linie produkcyjne. Uwzględnienie kolejnych ograniczeń w procesach gospodarczych oznaczać będzie potrzebę wprowadzenia dodatkowych przewozów, a więc i ciężarówek, co dodatkowo pogorszy sytuację. Nie tylko na drogach, nie tylko w naszej branży, ale i w gospodarce.

ZMPD wystąpi do ministra o rozmowę w tej sprawie.
Zbadamy też, czy dyskryminowanie jednego użytkownika dróg jest zgodne z przepisami prawa.


Informacja Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa rozważa potrzebę wprowadzenia zakazu wyprzedzania się pojazdów ciężarowych na drogach szybkiego ruchu. Takie rozwiązanie jest analizowane w przypadku autostrad i dróg ekspresowych, na których występuje zjawisko tzw. wyścigów słoni, czyli wyprzedzania przez pojazd ciężarowy drugiego pojazdu jadącego ze zbliżoną, niewiele niższą prędkością. Powoduje to znaczne utrudnienia w ruchu, ponieważ na wykonanie takiego manewru kierowca potrzebuje nawet kilku kilometrów. Powoduje to także duże zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Wprowadzenie zakazu wyprzedzania się pojazdów ciężarowych byłoby możliwe na dwa sposoby. Jeden z nich to wprowadzenie ustawowego zakazu, natomiast drugi to zastosowanie przez organ zarządzający ruchem – Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad odpowiedniego oznakowania. Takie rozwiązanie już obowiązuje na części odcinków autostrad.

Ministerstwo wystąpi z prośbą o opinię i rekomendację dla działań w tej sprawie do podmiotów i stowarzyszeń działających na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ewentualne propozycje zmian będą oczywiście konsultowane z przewoźnikami drogowymi i kierowcami, tak aby znaleźć kompromisowe rozwiązanie. Jednocześnie MIB  przeanalizuje rozwiązania funkcjonujące w tym zakresie w państwach Unii Europejskiej. Źródło: MIB

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD