ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2017-02-15

Forum Transportu Drogowego o coraz trudniejszych perspektywach działalności



SEKCJA

Forum Transportu Drogowego na posiedzeniu, które odbyło się 15 lutego 2017 r., zajęło się sprawami, wynikającymi z aktów prawnych, zarówno już przyjętych, jak i planowanych, oraz konsekwencjami działań podejmowanych przez niektóre państwa Unii Europejskiej.
 

Przyczyną gorącej dyskusji był wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 24 listopada 2016 roku w sprawie zbadania zgodności z Konstytucją RP przepisów dotyczących wypłaty kierowcom ryczałtu za nocleg, zwłaszcza w kontekście jego wpływu na bieżącą działalność przedsiębiorstw. Problemem zasadniczym jest brak jednoznacznej wykładni prawnej, przy równoczesnych potencjalnych poważnych konsekwencjach finansowych. Niestety, pomimo kilku spotkań z przedstawicielami ministerstw infrastruktury i budownictwa, finansów oraz rodziny, pracy i polityki społecznej sprawa nie została wyjaśniona. Do tej pory MIiB nie zajęło jednoznacznego stanowiska, chociaż podjęło takie zobowiązanie.
ZMPD zleciło przeprowadzenie analizy prawnej mającej na celu zbadanie skutków wyroku TK i jego ewentualnych konsekwencji dla branży transportowej w Polsce. Nie jest to jedyne opracowanie, a różnią się one w ocenie skutków prawnych, dlatego ZMPD zaleca występowanie na piśmie do właściwych urzędów skarbowych o interpretację indywidualną.
Uczestnicy tego posiedzenia Forum proponowali różne rozwiązania tego problemu, jednak jest oczywiste, że bez formalnej wykładni nie wiadomo, które byłoby właściwe. Dlatego podjęli decyzję o wystąpieniu do rządu o pilne przekazanie wiążącego stanowiska.

Kolejny problem dla polskich przewoźników stwarza porozumienie 9 państw „starej” Unii, przyjęte 31 stycznia w Paryżu. Mimo pozorów troski 9 ministrów transportu o sprawy socjalne zagranicznych kierowców, jest oczywistym przejawem praktyk protekcjonistycznych, czyli zwalczania konkurencji. Przedstawiciele przewoźników na Forum wymienili wiele nowych działań, jakie w tej sytuacji można prowadzić, poza kontynuowaniem już podejmowanych. Radykalizacja niektórych pomysłów wynika z obawy o zniszczenie polskiego transportu, a taki może być skutek wymuszenia chociażby podporządkowania się zróżnicowanym przepisom o zatrudnieniu, obowiązującym w różnych państwach.

Jednoznacznie negatywne było stanowisko Forum dotyczące wprowadzenia zakazu wyprzedzania się ciężarówek. Tak samo zebrani na Forum przedstawiciele środowiska transportowego wyrazili swój sprzeciw wobec już przyjętej przez Sejm ustawy o monitorowaniu przewozów niektórych towarów, która transportowców obarcza karami za cudze winy.
Nas tym posiedzeniu FTD wypracowano także stanowisko w sprawie przewozu drewna dłużycowego oraz dyskutowano o zasadach przyznawania zezwoleń.

Opr. ZMPD/DWSK/AW

 

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Stanowisko FTD dot. dyrektywy o pracownikach delegowanychpobierz PDF
2Stanowisko FTD dot. paryskiego Sojuszu Drogowegopobierz PDF
3Stanowisko FTD dot. skutków wyroku TKpobierz PDF
4Stanowisko FTD dot. zakazu wyprzedzania się ciężarówekpobierz PDF
5Stanowisko FTD dot. skutków awarii systemu viaTOLLpobierz PDF
6Stanowisko FTD dot. przewozu drewna dłużycowegopobierz PDF
SEKCJA      
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD