ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2022-04-08

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk odpowiada na postulaty Forum Transportu Drogowego związane z aktualną sytuacją branży



SEKCJA


Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk na ręce współprzewodniczącego Forum Transportu Drogowego, prezesa ZMPD Jana Buczka przekazał odpowiedź na skierowane do premiera Mateusza Morawieckiego postulaty związane z aktualną sytuacją branży międzynarodowego transportu drogowego wywołaną wojną w Ukrainie. 

Pełna treść pisma poniżej i w załączeniu:



 
SEKCJA



Szanowny Pan Jan Buczek
Prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce

Współprzewodniczący
Forum Transportu Drogowego
 

nawiązując do pisma z dnia 22 marca 2022 r., adresowanego do Prezesa Rady Ministrów - Pana Mateusza Morawieckiego, po zapoznaniu się ze stanowiskiem Forum Transportu Drogowego z dnia 18 marca 2022 r., a ponadto biorąc pod uwagę skutki nie tylko dla obywateli Ukrainy, lecz także dla polskiej gospodarki, w tym dla transportu drogowego, a wynikające z brutalnej agresji militarnej Rosji na Ukrainę, uprzejmie informuję, że Minister Infrastruktury z uwagą i na bieżąco monitoruje sytuację.

Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, już obecnie udzielana jest natychmiastowa pomoc i podejmowane są konkretne działania.

Kryzys humanitarny wywołany  wojną spowodował na niespotykaną dotychczas  skalę migrację uchodżców z Ukrainy do Polski. Dlatego też w pierwszej kolejności z inicjatywy Ministra Infrastruktury podjęte zostały pilne działania nakierowane na udzielenie bezpośredniej i realnej pomocy obywatelom Ukrainy oraz uciekinierom z terenów objętych działaniami wojennymi. W ramach podjętej decyzji  o  zwolnieniu przewozów humanitarnych realizowanych transportem drogowym z opłat za korzystanie z płatnych odcinków dróg w Polsce oraz zwalniania w drodze decyzji administracyjnej od wymogu posiadania zezwoleń na międzynarodowy transport drogowy, a także przedłużenia do końca 2022 r., na wniosek przedsiębiorcy, ważności świadectw kierowców, udzielona została pierwsza niezbędna i realna pomoc.

Odnosząc się bezpośrednio do stanowiska Forum Transportu Drogowego, wyrażonego w korespondencji skierowanej na ręce Pana Premiera Mateusza Morawieckiego, deklaruję osobiste poparcie dla wszelkich inicjatyw dotyczących pomocy branży podejmowanych przez Radę Ministrów.

Niezależnie od powyższego, jestem zdeterminowany do podejmowania i inicjowania działań w obszarach pozostających w kompetencji ministra właściwego ds. transportu, jeżeli będą one tylko niosły pomoc polskim przewożnikom drogowym i przyczynią się do niwelowania negatywnych skutków działań wojennych.

Jeszcze raz pragnę podkreślić, że w mojej ocenie pomoc dla branży jest niezbędna, a dorobek ostatnich lat, którego skutkiem było wypracowanie przez polskich przewożników drogowych wiodącej pozycji w Europie nie powinien zostać utracony.

Z powyższych względów, przy każdej możliwej okazji wskazuję na wysoką pozycję w Europie polskiego międzynarodowego transportu drogowego, a w chwili obecnej, gdy jest taka pilna potrzeba, opowiadam się za udzieleniem jak najszerszego wsparcia dla tej branży.
 
Szanowny Panie Prezesie,
Szanowni Sygnatariusze Forum Transportu Drogowego,

wśród przedstawionych przez Państwa postulatów, jednym z kluczowych rozwiązań pozwalających bez zbędnej zwłoki udzielić wsparcia jest sprawa wiz dla obywateli z państw trzecich. Niezależnie od przyszłych działań o charakterze pomocowym, sprawa wiz wydaje się w tym momencie niezmiernie istotna, bowiem umożliwia niezakłóconą pracę kierowcom - obywatelom państw trzecich, a tym samym zapewnia możliwość kontynuowania działalności transportowej.

Mam świadomość, że problem ten ma szerszy charakter i wymaga przyjęcia rozwiązań, które zapewniłyby możliwość pracy kierowcom z państw trzecich nie tylko w Polsce, lecz także w całej Unii Europejskiej. W tej sprawie Ministerstwo Infrastruktury pozostaje w bezpośrednim kontakcie z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji, mając na uwadze potrzebę wypracowania rozwiązań uwzględniających specyfikę Układu z Schengen, w kontekście obowiązujących zasad legalizacji pobytu i pracy obywateli państw trzecich na terytorium Unii Europejskiej. W tym aspekcie poszukiwane są rozwiązania odnoszące się całościowo do kryzysu migracyjnego z jakim obecnie mamy do czynienia, z uwzględnieniem szczególnej sytuacji kierowców międzynarodowego transportu drogowego.

Pozostając w kontakcie z przedstawicielami środowiska przewoźników drogowych, jeszcze raz deklaruję gotowość do wypracowania optymalnego wsparcia dla branży polskiego międzynarodowego transportu drogowego.


 

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Odpowiedź ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka na postulaty Forum Transportu Drogowegopobierz PDF
     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD