ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2022-03-24

Prezes ZMPD Jan Buczek zaprasza ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka na posiedzenie organów statutowych ZMPD ws. przejazdów na Wschód



SEKCJA


Inicjatywa ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka i jego odpowiedników z Litwy, Łotwy i Estonii w postaci listu do komisarz Unii Europejskiej Adiny Valean w sprawie zakazu wykonywania przewozów towarów na oraz z terytorium Rosji i Białorusi spowodowała zaproszenie ministra na spotkanie z przedstawicielami organów statutowych Zrzeszenia, które odbędzie się 30 marca 2022 r.

Jak czytamy w wystosowanym przez prezesa ZMPD Jana Buczka piśmie do szefa resortu infrastruktury, przewoźnicy spodziewają się działań rządu wspierających przedsiębiorców z branży transportowej, którzy przestaną przewozić ładunki na Wschód.

Treść pisma - poniżej i w załączeniu.

 
SEKCJA


Pan Andrzej Adamczyk
Minister Infrastruktury 


Szanowny Panie Ministrze,

W związku z listem ministrów do spraw transportu Polski, Litwy, Łotwy i Estonii do komisarz Unii Europejskiej Adiny Valean w sprawie zakazu wykonywania przewozów towarów na oraz z terytorium Rosji i Białorusi, serdecznie zapraszam Pana Ministra do udziału w posiedzeniu organów statutowych ZMPD, które zostało zaplanowane na 30 marca 2022 r. o godz. 10.00 na platformie zoom. 

Podczas posiedzenia odbędzie się dyskusja na temat aktualnej sytuacji międzynarodowego transportu drogowego. Jestem przekonany, że informacja wysokiego przedstawiciela rządu RP na temat planowanych przez rząd działań wspierających polskich przewoźników drogowych, którzy przestaną przewozić ładunki na Wschód spotka się z ogromnym zainteresowaniem uczestników spotkania.

Obecnie przewozy pomiędzy Unią Europejską a Rosją i Białorusią stanowią podstawę funkcjonowania około dwóch tysięcy naszych przewoźników drogowych. Szacujemy, że dysponują oni flotą piętnastu tysięcy pojazdów i zatrudniają ponad dwadzieścia tysięcy pracowników – kierowców oraz personel baz transportowych. Nie ma wątpliwości, że zarówno te firmy jak i ich pracowników należy potraktować jako, pośrednio, ofiary rosyjskiej napaści na Ukrainę. W przypadku wejścia w życie zakazu przewozów stracą oni podstawy materialne swojego dotychczasowego funkcjonowania. Przedsiębiorcy nie będą mieli możliwości obsługiwania zobowiązań finansowych wynikających z leasingów oraz kredytów, nie będą też w stanie płacić wynagrodzeń. Zmiana portfela zleceń to proces długotrwały, którego wielu przewoźników po prostu nie przetrwa. 

ZMPD od początku wojny wywołanej agresją rosyjską na Ukrainę uważa, że niezbędne jest wprowadzenie systemu rekompensat dla przewoźników tracących swój podstawowy rynek usług, jakim są przewozy na Wschód. Taki pogląd reprezentują też inne organizacje. 28 marca 2022 r. wniosek w tej sprawie znalazł się w stanowisku Forum Transportu Drogowego, reprezentującym całe środowisko polskich przewoźników drogowych. Pomoc ofiarom rosyjskiej agresji musi uwzględniać szerokie spektrum problemu i obejmować również tych, w których pośrednio trafiają jej skutki. 

Obecnie w wyniku napięć na drogowych przejściach polsko-białoruskiej granicy transport towarów do Rosji i na Białoruś nie odbywa się normalnie. Dochodzi do eskalacji utarczek, które w każdej chwili mogą mieć nieprzewidywalne skutki. Przewoźnicy, jak wszyscy przedsiębiorcy, potrzebują wiedzy na temat warunków, w których przyjdzie im w przyszłości funkcjonować. Teraz nie wiedzą nic. Potrzebują zatem dialogu z przedstawicielami władzy. 

Z poważaniem,
Jan Buczek

Prezes ZMPD
     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD