ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2021-02-03

Z karnetem TIR do Wielkiej Brytanii - firma SACHS TRANS daje przykład



SEKCJA

 

SACHS TRANS International jako pierwsza w Polsce firma transportowa przewiezie towar do Wielkiej Brytanii pod osłoną karnetu TIR.


To już wiedzą wszyscy - od 1 stycznia 2021 r. pomiędzy Wielką Brytanią a UE istnieje granica celna. W praktyce oznacza to kontrole i formalności dla towarów przemieszczających się między Wielką Brytanią a UE. W związku z tym od 1 stycznia stosowany jest tranzyt celny. Jednym z dostępnych reżimów jest procedura TIR.

Wielka Brytania jest umawiającą się stroną konwencji TIR od 1 stycznia 2021 r. procedura TIR w pełni obowiązuje i może być stosowana do wszystkich operacji tranzytowych między Wielką Brytanią a UE czy też między Irlandią a UE.

Czy karnet TIR sprawdzi się w takich przewozach? Odpowiedź przyniesie nam pierwszy przewóz towaru pod osłoną karnetu TIR, który będzie zrealizowany przez przewoźnika zrzeszonego w ZMPD, polską firmę transportową SACHS TRANS International Sp. Z o.o. Będziemy na bieżąco informować o przebiegu tego wydarzenia.

Przypominamy jednocześnie, że zasady transportu TIR do / z Wielkiej Brytanii są takie same jak w przypadku każdego innego kraju będącego umawiającą się stroną konwencji TIR. Karnet TIR jest dokumentem papierowym, a więc niezbędne jest na każdym etapie podróży zgłoszenie się wraz z pojazdem, załadowanym towarem, wypełnionym karnetem TIR i wszystkimi niezbędnymi dokumentami towarzyszącymi do właściwego urzędu celnego, gdzie muszą być załatwione formalności celne:

1) w wyjściowym urzędzie celnym, gdzie procedura TIR zostanie otwarta, karnet TIR zostanie ostemplowany przez funkcjonariusza w odpowiednich polach, a wolet nr 1 str. 1 zostanie wyrwany;

2) w przejściowym urzędzie celnym przy wyjeździe z danego obszaru celnego – tam operacja TIR zostanie zamknięta, wolet nr 2 str. 2 będzie wyrwany;

3) w przejściowym urzędzie celnym przy wjeździe na kolejny obszar celny – gdzie nastąpi otwarcie operacji TIR na tym obszarze; wolet nr 1 str. 3 zostanie wyrwany; 

4) w docelowym urzędzie celnym – procedura TIR zostanie zamknięta, a wolet nr 2 str. 4 wyrwany.

W pierwszym transporcie TIR realizowanym przez SACHS Trans z Polski do Wielkiej Brytanii urzędami celnymi będą: wyjściowy urząd w Raciborzu, urząd wyjścia z UE w Calais, urząd przy wjeździe do Wielkiej Brytanii - Dover, po czym procedura zostanie zamknięta w docelowym urzędzie na terenie Zjednoczonego Królestwa.

Należy zawsze pamiętać: konieczne jest zgłoszenie się kierowcy do każdego z urzędów i załatwienie formalności celnych. Na przejściu granicznym pomiędzy UE a Wielką Brytanią (po obu stronach) kierowca będzie skierowany na pomarańczowy pas ruchu w celu dopełnienia formalności przez funkcjonariuszy celnych obu państw. 

W przypadku systemu TIR dane dotyczące karnetu należy przesłać do systemu NCTS. Narzędziem, które umożliwia darmowe przesłanie wymaganej pre-deklaracji przez przewoźnika jest bezpłatna aplikacja TIR -EPD, którą przewoźnicy znają i z powodzeniem stosują. 

Opr. ZMPD/DT/TIR/AR

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD