ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
FTD
2020-09-25

Stanowisko Forum Transportu Drogowego ws. braku skutecznej pomocy przewoźnikom autokarowym i autobusowym w związku z pandemią COVID-19



SEKCJA

SEKCJA

STANOWISKO
FORUM TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 22 września 2020 r.
w sprawie braku skutecznej pomocy dla przewoźników autokarowych i autobusowych w związku z pandemią COVID-19


Sygnatariusze Forum Transportu Drogowego uważają, że władze publiczne w Polsce realizując pomoc dla podmiotów gospodarczych dotkniętych skutkami pandemii COVID 19, nie dostrzegły katastrofalnej sytuacji, w której znaleźli się przewoźnicy autokarowi oraz przedsiębiorcy realizujący autobusowy publiczny transport zbiorowy. Wszelkie dotychczasowe działania osłonowe nie dają przewoźnikom autokarowym ani przedsiębiorcom realizującym autobusowy publiczny transport zbiorowy żadnej szansy na przetrwanie kryzysu. Forum Transportu Drogowego apeluje do rządu o pilne podjęcie działań na rzecz pomocy przedsiębiorcom wykonującym przewozy osób, zarówno okazjonalne jak i publiczne przewozy regularne.

Postulowane działania powinny obejmować:
  • ulgi w zakresie składek na ubezpieczenie społeczne,
  • pomoc w spłacie zobowiązań kredytowych i leasingowych do kwietnia 2020 r.,
  • wprowadzenie dopłat do wynagrodzeń pracowników i zleceniobiorców do kwietnia 2021 r.
  • umożliwieniu małym firmom rodzinnym korzystanie z leasingu refinansującego umowy w operatorami komercyjnymi,
  • wprowadzenie zerowej stawki VAT dla przewoźników realizujących turystyczny przewóz osób na terenie Polski,
  • ulgi w spłacie podatku od środków transportowych – umorzenie za okres od 14 marca 2020 r. do kwietnia 2021 r.,
  • pożyczki na refinansowanie kredytów inwestycyjnych z 12-miesięczną karencją,
  • dopłaty do posiadanych pojazdów na wzór tego typu rozwiązań funkcjonujących w innych krajach europejskich,
  • ponowne wprowadzenie pod obrady Parlamentu zapisów przyjętych przez Senat w Druku Senackim nr 106Z w punktach: 36, 37, 64 i 65, które odnoszą się do oczekiwanej pomocy finansowej dla przedsiębiorców realizujących autobusowy publiczny transport zbiorowy.

Wyżej wymienione działania powinny objąć wszystkie firmy, także te, które zatrudniają ponad 49 osób, a ponadto w przypadku firm realizujących publiczne przewozy regularne, niektóre z nich są współwłasnością jednostek samorządu terytorialnego, co także obecnie skutkuje wykluczeniem ich z możliwości uzyskiwana pomocy ekonomicznej w tym zakresie.

Przewoźnicy autokarowi kończą sezon, którego nie było. Przez ostatnie osiem miesięcy nie tylko nie osiągali dochodów – nie mieli w zasadzie żadnych obrotów. Jedyną szansą na przetrwanie branży jest pilna pomoc, która pozwoli dotrwać co najmniej do kwietnia 2021 r.

Przewoźnicy wykonujący autobusowe publiczne przewozy regularne, od 15 marca do 30 sierpnia 2020 r. uzyskiwali po ok. 5% przychodów z poprzednich miesięcy. Teraz liczą, że po rozpoczęciu nauki w szkołach sytuacja wróci od normy, ale generalnie i tak nadal będą mieli problemy finansowe, ponieważ liczba innych, niż młodzież szkolna, pasażerów znacznie się zmniejszyła.

Forum Transportu Drogowego wzywa władze publiczne do pilnych działań w tych sprawach.
SEKCJA

#NazwaPobierz
1Stanowisko FTD ws. pomocy przewoźnikom autokarowym i autobusowympobierz PDF
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD