ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2018-02-23

Stanowisko ZMPD w sprawie ograniczenia wwozu paliwa



SEKCJA

Po konsultacjach ze środowiskiem, na podstawie stanowiska Zarządu z 22 lutego 2018 r. oraz uchwały Zgromadzenia Ogólnego Delegatów ZMPD z 2011 roku, która obliguje Zarząd do działań w celu całkowitego zniesienia ograniczeń w wwozie paliwa do Polski, ZMPD negatywnie ocenia działania administracji państwowej dotyczące projektu zmiany przepisów ograniczających ilość paliwa wwożonego do Polski w baku pojazdów.


Takie zmiany prowadzić będą do osłabienia pozycji konkurencyjnej polskiego drogowego transportu międzynarodowego.

ZMPD jest jedyną organizacją w Polsce uprawnioną do wypowiadania się w tej kwestii, bowiem wszyscy polscy przedsiębiorcy wykonujący przewozy na wschód są członkami ZMPD. Brak wcześniejszych konsultacji w tej kwestii z ZMPD można uznać za brak zrozumienia dla obecnej sytuacji polskich przewoźników.

ZMPD od wielu lat uczestniczy w wielu dyskusjach, podczas których opowiada się za równą pozycją konkurencyjną wszystkich uczestników rynku transportowego. Ustanowienie administracyjnego szlabanu na granicach z Rosją, Ukrainą i Białorusią uderzy w polskich przedsiębiorców, nie zmieniając zasadniczo sytuacji przewoźników ze Wschodu, którym lepsze warunki gwarantują umowy międzynarodowe.

Ministerstwo Finansów w opublikowanej ocenie skutków regulacji informuje jedynie o przychodach do budżetu z dodatkowej sprzedaży paliwa w Polsce (w założeniach nowelizacji ustawy określono wpływy do budżetu z tytułu ograniczenia wwozu paliwa w 2018 roku na 220 mln zł), podczas gdy polscy przewoźnicy z powodu przymusowych przestojów na granicach ponoszą straty w wysokości co najmniej 120 mln złotych.

Limit 200 litrów to wylewanie dziecka z kąpielą. Oznacza osłabienie pozycji konkurencyjnej polskich przewoźników międzynarodowych jeżdżących na wschód. Rząd powinien walczyć z patologiami, ale nie kosztem uczciwych przedsiębiorców.

Dlaczego przychody branży paliwowej mają być ważniejsze od funkcjonowania tysięcy małych, prywatnych, często rodzinnych firm transportowych? Polscy przewoźnicy zdobywali rynek wschodni, głównie rosyjski, wieloletnią ciężką pracą. Do tej pory byli atakowani przez administrację Niemiec, Francji i Rosji. Czyżby decydujący cios na rynku wschodnim mieli otrzymać od polskiego rządu?

Rynek rządzi się innymi prawami niż polityka. Mówienie że przedsiębiorcy, którzy legalnie tankują tańsze paliwo na trasie, robią coś niewłaściwego, to skandal.
 
SEKCJA

#NazwaPobierz
1Uchwała Zarządu ZMPD dot. ograniczenia wwozu paliwapobierz PDF
2Uchwała Zgromadzenia Ogólnego Delegatów ZMPDpobierz PDF
3Pismo do Szefa Gabinetu Politycznego Prezesa Rady Ministrów Marka Suskiegopobierz PDF
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD