INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
16 czerwca w Jachrance pod Warszawą odbywało się doroczne Zebranie Ogólne Delegatów Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.
Podczas obrad przedstawiono m.in. sprawozdania z pracy Zarządu i Rady. Prezes ZMPD Jan Buczek złożył sprawozdanie z działalności Zarządu, przypominając zebranym o najważniejszych problemach branży transportowej i licznych działaniach, jakie w tych sprawach podjęło Zrzeszenie w okresie od stycznia 2015 r. Obecnie najpoważniejsze zagrożenia związane są z płacą minimalną w Niemczech i Francji: MiLoG i Loi Macron, nowymi regułami odbioru czasu wolnego we Francji i konsekwencjami rosyjskiego embarga oraz trudnymi, wieloetapowymi negocjacjami z Rosją. - Wszystkie te kwestie spowodowały, że rok, jaki minął od poprzedniego ZOD-u, upłynął pod znakiem naszej walki o przyszłość polskiego transportu międzynarodowego – powiedział prezes Buczek. [Poniżej przedstawiamy stanowisko ZOD w sprawie płacy minimalnej.]
Konflikt z Rosją doprowadził do spadku liczby wydawanych przez ZMPD karnetów TIR. Prezes ZMPD podkreślił fakt, że strona polska nie jest zadowolona z realizacji umowy z Rosją, dzięki której udało się odblokować transport drogowy do i z tego kraju. – Rosjanie nie wywiązują się z uzgodnionych zasad, dlatego prawdopodobne jest, że wstrzymamy realizację postanowień tejże umowy – zapowiedział prezes ZMPD. Kolejną kwestią było wszczęcie przez Komisję Europejską postępowania wobec Francji (akurat w dniu, kiedy odbywał się ZOD) i Niemiec (w maju 2015 r.). – Udało nam się zmontować międzynarodową koalicję przeciwko tym działaniom, w której jest już połowa krajów unijnych – powiedział prezes Buczek. Przypomniał też o kilkuletnich staraniach ZMPD o przywrócenie nauczania zawodu kierowcy w szkołach publicznych i pierwszych efektach, czyli rozpoczęciu nauczania w pieszych szkołach od września tego roku.
Przewodniczący Rady ZMPD Aleksander Reisch zwrócił uwagę na konieczność poszukiwania nowych rynków. Mając na uwadze kurczący się dla polskich przewoźników rynek rosyjski i dążenie krajów Europy Zachodniej do ograniczania konkurencji, ZMPD nawiązało współpracę z przedsiębiorcami z Iranu.
Część zebrania poświęcono sprawom organizacyjnym Zrzeszenia, w tym głównie zmianm w Statucie ZMPD.
# | Nazwa | Pobierz |
1 | Stanowisko ZOD w sprawie płacy minimalnej | pobierz PDF |
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.