ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Galeria
2022-11-08

8 listopada 2022 r. na przejściu w Koroszczynie odbył się protest przewoźników, którzy domagają się wprowadzenia elektronicznej kolejki do terminalu



SEKCJA

 

Nasilające się patologiczne zjawisko, polegające na objeżdżaniu wielokilometrowej kolejki do odprawy na terminalu w Koroszczynie, doprowadziło w końcu do całodniowej akcji ostrzegawczej, zainicjowanej przez stowarzyszenia przewoźników z Siedlec i z Białej Podlaskiej. W wydarzeniu, które odbyło się 8 listopada 2022 r., wzięło udział ponad stu przewoźników.

 

Przewoźnicy wykazali się dobrą wolą  nie zablokowali wjazdu na terminal, ograniczając się do pikiety i przedstawienia argumentów mających skłonić policję i inne służby do jak najszybszego zaprowadzenia porządku. Brak takich działań już skutkuje przypadkami agresji wśród kierowców. –  Apelujemy o to, aby kierowcy mogli przekraczać granice w sposób cywilizowany – powiedział dyrektor Departamentu Transportu ZMPD Piotr Mikiel. 

Przedstawiciele komitetu strajkowego spotkali się m.in. z wojewodą lubelskim Lechem Sprawką, przypominając szczegóły narosłego problemu i przedstawiając pomysły na jego rozwiązanie. Prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Tadeusz Gajownik przypomniał postulaty komitetu strajkowego. – Trzeba wreszcie ulżyć nie tylko wszystkim tym przewoźnikom, którzy przestrzegają prawa, lecz także okolicznym mieszkańcom, którym nielegalnie poruszające się ciężarówki niszczą drogi dojazdowe – powiedział prezes Gajownik. 

Brak nadzoru nad kolejką powoduje wśród uczciwych przewoźników coraz większe emocje. Ich samochody oczekują po kilka dni na przejazd, podczas gdy nieuczciwa konkurencja potrafi tygodniowo wykonać trzy kursy na Białoruś. Poza tym ciężarówki omijające kolejkę i łamiące przepisy tonażowe niszczą lokalne drogi, co z kolei niepokoi władze gmin. By temu zapobiec, ich przedstawiciele zaproponowali policji kontrolę kilku newralgicznych zjazdów z dróg krajowych.

Zdaniem przewoźników najlepszym rozwiązaniem jest elektroniczny system kolejkowy. Nad takim rozwiązaniem pracuje Krajowa Administracja Skarbowa, ale jest to rozwiązanie wymagające finansowania. Poza tym jego wprowadzenie oznacza także niezbędne zmiany prawne. 

– Przewoźnikom zależy przede wszystkim na sprawnym przekraczaniu granicy. Jeżeli istnieją możliwości przewozu towarów na Białoruś, jesteśmy od tego, by tę usługę wykonać. Nie wchodzimy w politykę – powiedział dyr. Piotr Mikiel. Zwrócił uwagę na fakt, że wyraźną poprawę sytuacji dałoby otwarcie przejścia w Kuźnicy, tym bardziej że KAS jest na to gotowa. Z jakichś powodów to przejście nadal jest jednak zamknięte.

Wtórował mu jeden z organizatorów protestu, prezes Ogólnokrajowego Stowarzyszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych i Spedytorów ,,Podlasie" Karol Rychlik. – To rządy państw podejmują polityczne decyzje dotyczące współpracy lub jej zakończeniu. My jesteśmy tylko usługodawcami zajmującymi się przewozem towarów – przypomniał prezes Karol Rychlik. – Zadanie na dziś to ucywilizowanie kolejki. Wyłapywanie cwaniaków objeżdżających ją nie jest naszym zadaniem, to leży w gestii policji i innych służb. Trzeba stworzyć parkingi buforowe, na których ciężarówki oczekiwałyby na wjazd na terminal. Droga dojazdowa to nie parking. Nie chcemy nikogo wstrzymywać, ale kilkudniowe oczekiwanie na przekroczenie granicy jest niehumanitarne. W kabinach są ludzie, nie przedmioty – powiedział Karol Rychlik, który domagał się włączenia przedstawicieli przewoźników do grupy mającej przygotować konkretne rozwiązania dotyczące uporządkowania kolejki.

Wiceprezes OSMPDiS Krzysztof Strzała domagał się od wojewody konkretnych decyzji. – Musimy przekazać protestującym i czekającym na efekty naszej rozmowy przewoźnikom, jak będzie rozwiązana ta sprawa – powiedział wiceprezes Krzysztof Strzała.

Po ponaddwuipółgodzinnym spotkaniu, wojewoda obiecał przewoźnikom przedstawić w ciągu dwóch tygodni techniczne możliwości kontroli kolejki. Jednocześnie zobligował służby do stworzenia listy firm, które włamują się do kolejki. Tacy przewoźnicy zostaną poddani kontrolom GITD. 

Przedstawiciele organizatorów protestu – prezes OSMPDiS Karol Rychlik oraz prezes OSP Tadeusz Gajownik przekazali protestującym te ustalenia, prosząc jednocześnie przewoźników o wstrzymanie się z podejmowaniem jakichkolwiek dalszych akcji protestacyjnych, do czasu podjęcia przez odpowiednie służby konkretnych działań.

Zobacz, jak wygląda sytuacja w kolejce do granicy: TUTAJ

Opr. ZMPD/DWSK/PG

Informacja także na truck.pl
 

SEKCJA      
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD