ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Galeria
2022-11-08

8 listopada 2022 r. na przejściu w Koroszczynie odbył się protest przewoźników, którzy domagają się wprowadzenia elektronicznej kolejki do terminalu



SEKCJA

 

Nasilające się patologiczne zjawisko, polegające na objeżdżaniu wielokilometrowej kolejki do odprawy na terminalu w Koroszczynie, doprowadziło w końcu do całodniowej akcji ostrzegawczej, zainicjowanej przez stowarzyszenia przewoźników z Siedlec i z Białej Podlaskiej. W wydarzeniu, które odbyło się 8 listopada 2022 r., wzięło udział ponad stu przewoźników.

 

Przewoźnicy wykazali się dobrą wolą  nie zablokowali wjazdu na terminal, ograniczając się do pikiety i przedstawienia argumentów mających skłonić policję i inne służby do jak najszybszego zaprowadzenia porządku. Brak takich działań już skutkuje przypadkami agresji wśród kierowców. –  Apelujemy o to, aby kierowcy mogli przekraczać granice w sposób cywilizowany – powiedział dyrektor Departamentu Transportu ZMPD Piotr Mikiel. 

Przedstawiciele komitetu strajkowego spotkali się m.in. z wojewodą lubelskim Lechem Sprawką, przypominając szczegóły narosłego problemu i przedstawiając pomysły na jego rozwiązanie. Prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Tadeusz Gajownik przypomniał postulaty komitetu strajkowego. – Trzeba wreszcie ulżyć nie tylko wszystkim tym przewoźnikom, którzy przestrzegają prawa, lecz także okolicznym mieszkańcom, którym nielegalnie poruszające się ciężarówki niszczą drogi dojazdowe – powiedział prezes Gajownik. 

Brak nadzoru nad kolejką powoduje wśród uczciwych przewoźników coraz większe emocje. Ich samochody oczekują po kilka dni na przejazd, podczas gdy nieuczciwa konkurencja potrafi tygodniowo wykonać trzy kursy na Białoruś. Poza tym ciężarówki omijające kolejkę i łamiące przepisy tonażowe niszczą lokalne drogi, co z kolei niepokoi władze gmin. By temu zapobiec, ich przedstawiciele zaproponowali policji kontrolę kilku newralgicznych zjazdów z dróg krajowych.

Zdaniem przewoźników najlepszym rozwiązaniem jest elektroniczny system kolejkowy. Nad takim rozwiązaniem pracuje Krajowa Administracja Skarbowa, ale jest to rozwiązanie wymagające finansowania. Poza tym jego wprowadzenie oznacza także niezbędne zmiany prawne. 

– Przewoźnikom zależy przede wszystkim na sprawnym przekraczaniu granicy. Jeżeli istnieją możliwości przewozu towarów na Białoruś, jesteśmy od tego, by tę usługę wykonać. Nie wchodzimy w politykę – powiedział dyr. Piotr Mikiel. Zwrócił uwagę na fakt, że wyraźną poprawę sytuacji dałoby otwarcie przejścia w Kuźnicy, tym bardziej że KAS jest na to gotowa. Z jakichś powodów to przejście nadal jest jednak zamknięte.

Wtórował mu jeden z organizatorów protestu, prezes Ogólnokrajowego Stowarzyszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych i Spedytorów ,,Podlasie" Karol Rychlik. – To rządy państw podejmują polityczne decyzje dotyczące współpracy lub jej zakończeniu. My jesteśmy tylko usługodawcami zajmującymi się przewozem towarów – przypomniał prezes Karol Rychlik. – Zadanie na dziś to ucywilizowanie kolejki. Wyłapywanie cwaniaków objeżdżających ją nie jest naszym zadaniem, to leży w gestii policji i innych służb. Trzeba stworzyć parkingi buforowe, na których ciężarówki oczekiwałyby na wjazd na terminal. Droga dojazdowa to nie parking. Nie chcemy nikogo wstrzymywać, ale kilkudniowe oczekiwanie na przekroczenie granicy jest niehumanitarne. W kabinach są ludzie, nie przedmioty – powiedział Karol Rychlik, który domagał się włączenia przedstawicieli przewoźników do grupy mającej przygotować konkretne rozwiązania dotyczące uporządkowania kolejki.

Wiceprezes OSMPDiS Krzysztof Strzała domagał się od wojewody konkretnych decyzji. – Musimy przekazać protestującym i czekającym na efekty naszej rozmowy przewoźnikom, jak będzie rozwiązana ta sprawa – powiedział wiceprezes Krzysztof Strzała.

Po ponaddwuipółgodzinnym spotkaniu, wojewoda obiecał przewoźnikom przedstawić w ciągu dwóch tygodni techniczne możliwości kontroli kolejki. Jednocześnie zobligował służby do stworzenia listy firm, które włamują się do kolejki. Tacy przewoźnicy zostaną poddani kontrolom GITD. 

Przedstawiciele organizatorów protestu – prezes OSMPDiS Karol Rychlik oraz prezes OSP Tadeusz Gajownik przekazali protestującym te ustalenia, prosząc jednocześnie przewoźników o wstrzymanie się z podejmowaniem jakichkolwiek dalszych akcji protestacyjnych, do czasu podjęcia przez odpowiednie służby konkretnych działań.

Zobacz, jak wygląda sytuacja w kolejce do granicy: TUTAJ

Opr. ZMPD/DWSK/PG

Informacja także na truck.pl
 

SEKCJA      
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty

THB  0,1259     USD  4,5111     AUD  3,0387     HKD  0,5774     CAD  3,3755     NZD  2,8121     SGD  3,2809     EUR  4,6884     HUF  1,1363     CHF  4,7729     GBP  5,4497     UAH  0,1258     JPY  3,2361     CZK  0,1924     DKK  0,6305     ISK  3,2003     NOK  0,4549     SEK  0,4325     HRK  0,6212     RON  0,9529     BGN  2,3971     TRY  0,2421     ILS  1,3166     CLP  0,4955     PHP  0,0796     MXN  0,2326     ZAR  0,2632     BRL  0,8478     MYR  1,0064     IDR  2,8784     INR  5,5233     KRW  0,3388     CNY  0,6295     XDR  5,9433     THB  0,1259     USD  4,5111     AUD  3,0387     HKD  0,5774     CAD  3,3755     NZD  2,8121     SGD  3,2809     EUR  4,6884     HUF  1,1363     CHF  4,7729     GBP  5,4497     UAH  0,1258     JPY  3,2361     CZK  0,1924     DKK  0,6305     ISK  3,2003     NOK  0,4549     SEK  0,4325     HRK  0,6212     RON  0,9529     BGN  2,3971     TRY  0,2421     ILS  1,3166     CLP  0,4955     PHP  0,0796     MXN  0,2326     ZAR  0,2632     BRL  0,8478     MYR  1,0064     IDR  2,8784     INR  5,5233     KRW  0,3388     CNY  0,6295     XDR  5,9433     THB  0,1259     USD  4,5111     AUD  3,0387     HKD  0,5774     CAD  3,3755     NZD  2,8121     SGD  3,2809     EUR  4,6884     HUF  1,1363     CHF  4,7729     GBP  5,4497     UAH  0,1258     JPY  3,2361     CZK  0,1924     DKK  0,6305     ISK  3,2003     NOK  0,4549     SEK  0,4325     HRK  0,6212     RON  0,9529     BGN  2,3971     TRY  0,2421     ILS  1,3166     CLP  0,4955     PHP  0,0796     MXN  0,2326     ZAR  0,2632     BRL  0,8478     MYR  1,0064     IDR  2,8784     INR  5,5233     KRW  0,3388     CNY  0,6295     XDR  5,9433     THB  0,1259     USD  4,5111     AUD  3,0387     HKD  0,5774     CAD  3,3755     NZD  2,8121     SGD  3,2809     EUR  4,6884     HUF  1,1363     CHF  4,7729     GBP  5,4497     UAH  0,1258     JPY  3,2361     CZK  0,1924     DKK  0,6305     ISK  3,2003     NOK  0,4549     SEK  0,4325     HRK  0,6212     RON  0,9529     BGN  2,3971     TRY  0,2421     ILS  1,3166     CLP  0,4955     PHP  0,0796     MXN  0,2326     ZAR  0,2632     BRL  0,8478     MYR  1,0064     IDR  2,8784     INR  5,5233     KRW  0,3388     CNY  0,6295     XDR  5,9433     THB  0,1259     USD  4,5111     AUD  3,0387     HKD  0,5774     CAD  3,3755     NZD  2,8121     SGD  3,2809     EUR  4,6884     HUF  1,1363     CHF  4,7729     GBP  5,4497     UAH  0,1258     JPY  3,2361     CZK  0,1924     DKK  0,6305     ISK  3,2003     NOK  0,4549     SEK  0,4325     HRK  0,6212     RON  0,9529     BGN  2,3971     TRY  0,2421     ILS  1,3166     CLP  0,4955     PHP  0,0796     MXN  0,2326     ZAR  0,2632     BRL  0,8478     MYR  1,0064     IDR  2,8784     INR  5,5233     KRW  0,3388     CNY  0,6295     XDR  5,9433     THB  0,1259     USD  4,5111     AUD  3,0387     HKD  0,5774     CAD  3,3755     NZD  2,8121     SGD  3,2809     EUR  4,6884     HUF  1,1363     CHF  4,7729     GBP  5,4497     UAH  0,1258     JPY  3,2361     CZK  0,1924     DKK  0,6305     ISK  3,2003     NOK  0,4549     SEK  0,4325     HRK  0,6212     RON  0,9529     BGN  2,3971     TRY  0,2421     ILS  1,3166     CLP  0,4955     PHP  0,0796     MXN  0,2326     ZAR  0,2632     BRL  0,8478     MYR  1,0064     IDR  2,8784     INR  5,5233     KRW  0,3388     CNY  0,6295     XDR  5,9433     THB  0,1259     USD  4,5111     AUD  3,0387     HKD  0,5774     CAD  3,3755     NZD  2,8121     SGD  3,2809     EUR  4,6884     HUF  1,1363     CHF  4,7729     GBP  5,4497     UAH  0,1258     JPY  3,2361     CZK  0,1924     DKK  0,6305     ISK  3,2003     NOK  0,4549     SEK  0,4325     HRK  0,6212     RON  0,9529     BGN  2,3971     TRY  0,2421     ILS  1,3166     CLP  0,4955     PHP  0,0796     MXN  0,2326     ZAR  0,2632     BRL  0,8478     MYR  1,0064     IDR  2,8784     INR  5,5233     KRW  0,3388     CNY  0,6295     XDR  5,9433     THB  0,1259     USD  4,5111     AUD  3,0387     HKD  0,5774     CAD  3,3755     NZD  2,8121     SGD  3,2809     EUR  4,6884     HUF  1,1363     CHF  4,7729     GBP  5,4497     UAH  0,1258     JPY  3,2361     CZK  0,1924     DKK  0,6305     ISK  3,2003     NOK  0,4549     SEK  0,4325     HRK  0,6212     RON  0,9529     BGN  2,3971     TRY  0,2421     ILS  1,3166     CLP  0,4955     PHP  0,0796     MXN  0,2326     ZAR  0,2632     BRL  0,8478     MYR  1,0064     IDR  2,8784     INR  5,5233     KRW  0,3388     CNY  0,6295     XDR  5,9433     THB  0,1259     USD  4,5111     AUD  3,0387     HKD  0,5774     CAD  3,3755     NZD  2,8121     SGD  3,2809     EUR  4,6884     HUF  1,1363     CHF  4,7729     GBP  5,4497     UAH  0,1258     JPY  3,2361     CZK  0,1924     DKK  0,6305     ISK  3,2003     NOK  0,4549     SEK  0,4325     HRK  0,6212     RON  0,9529     BGN  2,3971     TRY  0,2421     ILS  1,3166     CLP  0,4955     PHP  0,0796     MXN  0,2326     ZAR  0,2632     BRL  0,8478     MYR  1,0064     IDR  2,8784     INR  5,5233     KRW  0,3388     CNY  0,6295     XDR  5,9433     THB  0,1259     USD  4,5111     AUD  3,0387     HKD  0,5774     CAD  3,3755     NZD  2,8121     SGD  3,2809     EUR  4,6884     HUF  1,1363     CHF  4,7729     GBP  5,4497     UAH  0,1258     JPY  3,2361     CZK  0,1924     DKK  0,6305     ISK  3,2003     NOK  0,4549     SEK  0,4325     HRK  0,6212     RON  0,9529     BGN  2,3971     TRY  0,2421     ILS  1,3166     CLP  0,4955     PHP  0,0796     MXN  0,2326     ZAR  0,2632     BRL  0,8478     MYR  1,0064     IDR  2,8784     INR  5,5233     KRW  0,3388     CNY  0,6295     XDR  5,9433     THB  0,1259     USD  4,5111     AUD  3,0387     HKD  0,5774     CAD  3,3755     NZD  2,8121     SGD  3,2809     EUR  4,6884     HUF  1,1363     CHF  4,7729     GBP  5,4497     UAH  0,1258     JPY  3,2361     CZK  0,1924     DKK  0,6305     ISK  3,2003     NOK  0,4549     SEK  0,4325     HRK  0,6212     RON  0,9529     BGN  2,3971     TRY  0,2421     ILS  1,3166     CLP  0,4955     PHP  0,0796     MXN  0,2326     ZAR  0,2632     BRL  0,8478     MYR  1,0064     IDR  2,8784     INR  5,5233     KRW  0,3388     CNY  0,6295     XDR  5,9433     THB  0,1259     USD  4,5111     AUD  3,0387     HKD  0,5774     CAD  3,3755     NZD  2,8121     SGD  3,2809     EUR  4,6884     HUF  1,1363     CHF  4,7729     GBP  5,4497     UAH  0,1258     JPY  3,2361     CZK  0,1924     DKK  0,6305     ISK  3,2003     NOK  0,4549     SEK  0,4325     HRK  0,6212     RON  0,9529     BGN  2,3971     TRY  0,2421     ILS  1,3166     CLP  0,4955     PHP  0,0796     MXN  0,2326     ZAR  0,2632     BRL  0,8478     MYR  1,0064     IDR  2,8784     INR  5,5233     KRW  0,3388     CNY  0,6295     XDR  5,9433     THB  0,1259     USD  4,5111     AUD  3,0387     HKD  0,5774     CAD  3,3755     NZD  2,8121     SGD  3,2809     EUR  4,6884     HUF  1,1363     CHF  4,7729     GBP  5,4497     UAH  0,1258     JPY  3,2361     CZK  0,1924     DKK  0,6305     ISK  3,2003     NOK  0,4549     SEK  0,4325     HRK  0,6212     RON  0,9529     BGN  2,3971     TRY  0,2421     ILS  1,3166     CLP  0,4955     PHP  0,0796     MXN  0,2326     ZAR  0,2632     BRL  0,8478     MYR  1,0064     IDR  2,8784     INR  5,5233     KRW  0,3388     CNY  0,6295     XDR  5,9433     THB  0,1259     USD  4,5111     AUD  3,0387     HKD  0,5774     CAD  3,3755     NZD  2,8121     SGD  3,2809     EUR  4,6884     HUF  1,1363     CHF  4,7729     GBP  5,4497     UAH  0,1258     JPY  3,2361     CZK  0,1924     DKK  0,6305     ISK  3,2003     NOK  0,4549     SEK  0,4325     HRK  0,6212     RON  0,9529     BGN  2,3971     TRY  0,2421     ILS  1,3166     CLP  0,4955     PHP  0,0796     MXN  0,2326     ZAR  0,2632     BRL  0,8478     MYR  1,0064     IDR  2,8784     INR  5,5233     KRW  0,3388     CNY  0,6295     XDR  5,9433     












Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD