ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Transport w mediach
2020-12-22

Prezes ZMPD Jan Buczek w Onet.pl: Polscy kierowcy stali się zakładnikami brytyjsko-francuskiego konfliktu



SEKCJA

 

Nowa mutacja koronawirusa wywołała panikę. Większość krajów zamknęło swoje granice przez przybyszami z Wysp. Po drugiej stronie Kanału La Manche utknęło tysiące polskich kierowców ciężarówek. Coraz częściej jednak słyszy się głosy, że powodem zamieszania nie jest COVID-19, ale brytyjsko-francuskie rozgrywki.


Ilu polskich kierowców utknęło na terenie Wielkiej Brytanii, nie wie nikt. Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, mówi tylko o szacunkach, które są obarczone bardzo dużym prawdopodobieństwem błędu.

- Zakładając, że normalnie z terenu Wielkiej Brytanii zjeżdżała co 8 sekund ciężarówka, a co czwarta była na polskich numerach rejestracyjnych, to oznacza, że dwie polskie ciężarówki wjeżdżały co minutę na tamtejsze tereny. To daje średnio 2 tys. pojazdów na dobę. W ostatnich dniach ruch był jednak wzmożony. Importerzy uznali, że najprawdopodobniej nie będzie umowy handlowej ws. brexitu i zaczęli robić zapasy towaru z Europy kontynentalnej. Zamówień do Wielkiej Brytanii było ogromna liczba. Wzrosły także ceny frachtów, które były w końcu do zaakceptowania przez przewoźników - mówi.

Dodaje także, że jego zdaniem obecna sytuacja jest związana z przepychankami między rządem francuskim i brytyjskim. - Wszyscy wiemy, że udostępnione przed wieloma dekadami dla holenderskich, belgijskich i francuskich rybaków łowiska są solą w oku Wyspiarzy. Na mocy odległych deklaracji władz brytyjskich łowili na nich wszyscy. Po wejściu do UE obszar wspólny dawał możliwości wszystkim do większej swobody. W chwili brexitu ten problem jednak wrócił. Doszło to tego, że premier Johnson nie chciał się zgodzić na swobody obowiązujące jeszcze przed czasami wstąpienia do UE. To właśnie te przepychanki są powodem konfliktu na linii Paryż-Londyn - mówi.
Wskazuje, że jego zdaniem winnymi obecnej sytuacji są Francuzi, którzy od wielu lat podkopywali biznes polskich przewoźników. Domaga się także ukarania Paryża przez Unię Europejską.
- W czasie pojawienia się nowej mutacji wirusa Francuzi natychmiast zablokowali wjazd ciężarówek, wkładając kij w szprychy. Zakładnikiem tego konfliktu są jednak polscy kierowcy. Francuzi nie przejmują się tym, bo to nie ich ludzie utknęli w ciężarówkach. My, na mocy traktatów i deklaracji, korzystaliśmy z wolnego rynku, świadcząc usługi transportowe, a Francuzi w brutalny sposób od dłuższego czasu chcą nas z tego rynku usunąć. Efektem tych działań jest pakiet mobilności. W nim są zawarte wszelkiego rodzaju bariery, abyśmy nie mogli korzystać ze swobód, które nabyliśmy wchodząc do UE. Polscy przewoźnicy padają ofiarami tej gry, polegającej na niszczeniu dotychczasowych zasad. Teraz, kiedy Brytyjczycy chcą przypilnować swojego obszaru ekonomicznego, napotykają na działania ze strony Francji. Tak być nie może. Uważam, że Francuzi ponoszą pełną winę za skutki tej sytuacji. Kłopotliwe będzie dochodzenie roszczeń, ale myślę, że jest wiele wątków, które pozwoliłoby firmom na wystąpienie o odszkodowanie. Kiedy Francuzi blokowali ciężarówki, w tym samym czasie poruszały się wszystkie inne środki transportu i jakoś koronawirus nikomu nie przeszkadzał. Kierowca jest w swoim samochodzie bezpieczny. O wiele bezpieczniejszy niż pracownik w biurze. Stawianie tezy, że wjazd ciężarówek zagraża Francuzom, jest haniebne. Kiedy Francuzi mieli problem z uchodźcami, to starali się, żeby problem dotyczył całej Europy, a nie tylko ich. Teraz, kiedy cała Europa zmaga się z problemem, oni blokują ciężarówki. Bruksela powinna ukarać Paryż za takie działania - podsumowuje.

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD