ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Brexit
2020-11-20

Pismo ZMPD do Ministerstwa Infrastruktury ws. Brexitu



SEKCJA

Prezes ZMPD Jan Buczek zwrócił się z apelem do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, by Ministerstwo w dalszym ciągu wspierało Zrzeszenie w zabiegach służących jak najlepszemu funkcjonowaniu przewoźników drogowych na terenie Wielkiej Brytanii po Brexicie.


Treść listu poniżej oraz w załączniku.

 
SEKCJA
Pan Andrzej Adamczyk
Minister Infrastruktury

Szanowny Panie Ministrze,

ZMPD od początku angażowało się w szereg inicjatyw związanych z Brexitem, by na bieżąco informować przewoźników o przebiegu negocjacji związanych z opuszczeniem przez Wielką Brytanię struktur Unii Europejskiej, a także o skutkach, jakie dla naszej branży będzie rodzić to bezprecedensowe wydarzenie. Jednym z ostatnich naszych przedsięwzięć w tej kwestii było zorganizowane 27 października wraz z Krajową Administracją Skarbową webinarium, poświęcone procedurom tranzytowym do i z Wielkiej Brytanii po 1 stycznia 2021 r.

Teraz, kiedy nieuchronnie zbliża się koniec okresu przejściowego, niezbędne są jasne i przejrzyste zasady, na jakich będą mogły być realizowane przewozy. Nie ulega wątpliwości, że wypracowanie kompromisu w części dotyczącej transportu drogowego w ramach umowy jest zarówno osiągalne, jak i niezbędne. Daliśmy temu wyraz w liście otwartym, sygnowanym przez IRU i 32 stowarzyszenia transportu drogowego z całej Europy, skierowanym do głównego negocjatora UE Michela Barniera, do głównego negocjatora Wielkiej Brytanii Davida Frosta i premiera Wielkiej Brytanii Borisa Johnsona. W interesie wszystkich stron leży umożliwienie pojazdom ciężarowym przemieszczania się między UE a Wielką Brytanią w sposób ekonomicznie opłacalny, bez konieczności ponownego wprowadzania zezwoleń na przewóz i systemów kwotowych, które nigdy nie brały pod uwagę tak dużej skali wymiany handlowej, jaka obecnie ma miejsce między UE a Wielką Brytanią. 

Jeśli tego nie osiągniemy, staniemy przed trudnym wyborem pomiędzy mozaiką przepisów krajowych a brakiem możliwości transportowych pomiędzy UE a Wielką Brytanią z uwagi na oficjalną politykę i limity zezwoleń. Każde rozwiązanie byłoby dla wszystkich stratą. 

Branżą transportową targają liczne obawy, że nagromadzenie obowiązków administracyjnych na przejściach granicznych zablokuje przewozy. Przed Brexitem do brytyjskich urzędów celnych napływało co rok 50 mln deklaracji celnych. Nowe regulacje mogą zwiększyć tę liczbę pięciokrotnie.

Zwracam się z apelem do pana ministra, by Ministerstwo Infrastruktury w dalszym ciągu było partnerem naszych działań i wspomagało nas w zabiegach służących jak najlepszemu funkcjonowaniu przewoźników drogowych na terenie Wielkiej Brytanii po Brexicie.

Jesteśmy gotowi do rozmów, podczas których omówimy wspólną strategię postępowania.

Z poważaniem
Jan Buczek
Prezes ZMPD
SEKCJA


Opr. ZMPD/DWSK/AM

Grafika: RGY23, Pixabay
SEKCJA

#NazwaPobierz
1List ZMPD do Ministerstwa Infrastruktury ws. Brexitupobierz PDF
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD