INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
– Wydaje się, że największy koszt dla przedsiębiorców będą generowały przepisy dotyczące 45-godzinnego odpoczynku kierowcy – powiedział 24 sierpnia prezes Jan Buczek. – Tego odpoczynku nie będzie już można odbierać w kabinie pojazdu. Kierowca będzie musiał szukać hotelu, do którego z parkingu, na którym zostawi ciężarówkę wraz z powierzonym mu ładunkiem, zapewne dojedzie taksówką. Problem w tym, że nikt tych hoteli przy autostradach jeszcze nie wybudował. Co więcej – nawet o tym nie pomyślano – dodał prezes ZMPD.
Jan Buczek nawiązał też do przepisu mówiącego o konieczności powrotu kierowcy po trzech tygodniach do bazy firmy. – Spowoduje to migrację ogromnego potoku pojazdów do Polski. W ciągłym ruchu mamy prawie 250 tys. pojazdów, z czego 75 tys. co weekend będzie zmuszona powrócić do kraju, by kierowca mógł tu odpocząć. To samo w sobie jest absurdem, bo kierowca powinien mieć prawo odpoczywać tam, gdzie chce. Ponadto warto pamiętać, że przymusowy powrót ciężarówek to emisja do atmosfery dodatkowych ton dwutlenku węgla, a przecież Unia Europejska stawia na ekologię – podkreślił Jan Buczek.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.