ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Pakiet mobilności
2020-04-27

Pismo ZMPD do komisji TRAN ws. Pakietu Mobilności - aktualizowane



SEKCJA

28 kwietnia


ZMPD w Politico Pro Morning Mobility o Pakiecie Mobilności


Case in point: Polish international road carrier organization ZMPD sent a letter to MEPs on Monday to call for “urgent reconsideration and evaluation against new economic context.” The reforms should drop “bureaucratic burdens,” restrict posting rules to instances where drivers exclusively operate in another country, reduce the cooling-off period (now set at four days) following cabotage operations and drop the obligatory return home of the vehicle, ZMPD President Jan Buczek wrote.

[Tłumaczenie]
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce wysłało w poniedziałek do posłów PE pismo z apelem o „pilne ponowne rozpatrzenie i ocenę [Pakietu Mobilności – przyp. ZMPD] w nowym kontekście gospodarczym”. Reformy powinny zmniejszyć „obciążenia biurokratyczne”, ograniczyć zasady delegowania do przypadków, w których kierowcy działają wyłącznie w innym kraju, skrócić okres odstąpienia (obecnie ustalony na cztery dni) po przewozie kabotażowym i zrezygnować z obowiązkowego powrotu pojazdu do domu – napisał prezes ZMPD Jan Buczek.


Media krajowe 


radioszczecin.pl, Parlament Europejski o tzw. pakiecie drogowym


http://radioszczecin.pl/6,404930,parlament-europejski-o-tzw-pakiecie-drogowym

Teraz, przed ostatecznym uzgodnieniem przepisów do deputowanych z komisji transportu napisali polscy przewoźnicy. Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych zaapelowało o zmiany w pakiecie i uwzględnienie trudnej sytuacji sektora transportowego w całej Europie w związku z pandemią.

Ta sama treść:

polskieradio24.pl, PE zajmie się pakietem drogowym. Polscy europosłowie zgodni: to niekorzystne zapisy


https://www.polskieradio24.pl/5/1223/Artykul/2500308,PE-zajmie-sie-pakietem-drogowym-Polscy-europoslowie-zgodni-to-niekorzystne-zapisy
*


tvppartament.pl, List z apelem polskich przewoźników trafił do PE


https://www.tvpparlament.pl/aktualnosci/list-z-apelem-polskich-przewoznikow-trafil-do-pe/47770104
 


 

SEKCJA

Prezes ZMPD Jan Buczek zwrócił się 27 kwietnia z apelem do członków komisji TRAN, aby wszelkie przyszłe regulacje dotyczące sektora transportu drogowego uwzględniały nową sytuację gospodarczą. Podstawowe elementy Pakietu Mobilności wymagają przedefiniowania i dostosowania do nowej rzeczywistości.

SEKCJA
Do Członków Komisji ds. Transportu i Turystyki

Szanowni Posłowie do Parlamentu Europejskiego,

w imieniu Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, reprezentującego prawie 3,5 tysiąca firm transportowych, zwracam się do Państwa w związku z planowaną na dzień 28 kwietnia na forum Komisji TRAN debatą na temat części socjalnej Pakietu Mobilności oraz rekomendacji Parlamentu Europejskiego w ramach drugiego czytania. 

Pandemia koronawirusa już dzisiaj znacząco wpłynęła negatywnie na kondycje europejskiej gospodarki, w tym na sektor transportu drogowego. Przewoźnicy doświadczają nie tylko spadku obrotów, utraty środków finansowych, ale także borykają się z ogromnymi obciążeniami administracyjnymi wynikającymi z ograniczeń na granicach oraz regulacji wprowadzanych przez kraje UE. Według ankiety przeprowadzonej przez ZMPD 90 procent respondentów odnotowało, w wyniku pandemii, spadek swojej aktywności. Jeden na czterech przewoźników utraciło 30 procent obrotów. Są także takie podmioty, które odnotowały spadek aktywności o 80 procent.
Jest pewne, że pandemia koronawirusa zmieni kondycję sektora transportu drogowego na najbliższe miesiące, jeśli nie lata.

Ta wyjątkowa sytuacja powinna zostać wzięta pod uwagę podczas toczących się prac nad częścią socjalną Pakietu Mobilności. W związku z powyższym zwracam się z apelem do Członków Komisji TRAN, aby wszelkie przyszłe regulacje dotyczące sektora transportu drogowego uwzględniały nową sytuację gospodarczą. Podstawowe elementy Pakietu Mobilności wymagają przedefiniowania i dostosowania do nowej rzeczywistości. Zapisy Pakietu Mobilności powinny zostać zmienione w taki sposób, aby zredukować obciążenia administracyjne; ograniczyć stosowanie zasad delegowania tylko do operacji wykonywanych wyłącznie na terytorium kraju przyjmującego (kabotaż); znieść obowiązek powrotu ciężarówki do kraju siedziby, tak aby zredukować puste przebiegi, emisję CO2 oraz koszty środowiskowe a także uprościć zasady dotyczące kabotażu poprzez skrócenie okresu „cooling off”.

Parlament Europejski nie może dopuścić do tego, aby zapisy Pakietu Mobilności jeszcze bardziej pogorszyły kondycję sektora transportu drogowego.

Liczę na Państwa zrozumienie i współpracę.

Z poważaniem
Jan Buczek
Prezes ZMPD
SEKCJA

#NazwaPobierz
1Pismo ZMPD do komisji TRANpobierz PDF
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD