ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Brexit
2019-01-15

Brytyjska Izba Gmin odrzuciła porozumienie z Unią Europejską ws. Brexitu



SEKCJA


We wtorek 15 stycznia 2019 roku Brytyjska Izba Gmin odrzuciła w głosowaniu projekt umowy o warunkach wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej oraz towarzyszącej jej deklaracji politycznej o przyszłych relacjach ze Wspólnotą.

Za porozumieniem głosowało 202 parlamentarzystów, przeciwko było 432. Po głosowaniu Jeremy Corbyn, lider Partii Pracy, złożył wniosek o wotum nieufności dla rządu premier Theresy May.


(…) Podobnie mało prawdopodobne jest, aby już na tym etapie udało się zbudować większość na rzecz rozpisania nowego referendum w sprawie członkostwa w Unii.
W obliczu porażki w Izbie Gmin zwolenników porozumienia, Wielką Brytanię może czekać tzw. twardy brexit - czyli wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej bez umowy. Na razie Theresa May ma trzy dni na przedstawienie proponowanych dalszych kroków w negocjacjach z UE. Wymusiła to na niej ostatnia uchwała parlamentu, który skrócił ten czas z 21 dni. Być może jeszcze w tym tygodniu May poleci do Brukseli, aby próbować uzyskać jakieś ustępstwa od Unii, choć taka strategia już dwukrotnie zakończyła się upokarzającą dla Brytyjki odmową - pisze w "Rzeczpospolitej" Jędrzej Bielecki.

(…) Wielka Brytania, zgodnie z procedurą opuszczenia UE wynikającą z artykułu 50 traktatu o UE, ma opuścić Wspólnotę 29 marca. W zgodnej opinii ekspertów 74 dni, jakie pozostały do tego czasu, to za mało, aby parlament miał fizycznie czas na przyjęcie choćby podstawowych aktów prawnych, które pozwoliłyby na uniknięcie gospodarczej katastrofy (odrzucenie planu May oznacza także, że nie będzie okresu przejściowego, który miał trwać do końca przyszłego roku). 
Więcej w Rzeczpospolitej

Wśród możliwych scenariuszy są m.in.: powtórzenie głosowania w parlamencie po uzyskaniu dalszych zapewnień politycznych ze strony Unii Europejskiej, przedłużenie procedury wyjścia ze Wspólnoty na mocy art. 50 traktatów lub nawet wyjście z UE bez umowy, organizacja drugiego referendum lub zwołanie przedterminowych wyborów parlamentarnych – pisze PAP.

16.1.2019 r., Dziennik Gazeta Prawna

Porażka premier May w głosowaniu przestawia brexitowy zegarek z powrotem na pozycję zero. Czasu na konkrety jest coraz mniej.

Stan prawny jest taki, że 29 marca o godz. 23.00 czasu lokalnego Wielka Brytania przestaje być członkiem Unii Europejskiej. A to oznacza brexit w wariancie najtwardszym z możliwych, bez żadnych dodatkowych przepisów, które zezwalałyby na przykład na wjazd europejskim ciężarówkom na brytyjskie drogi. Oczywiście pod warunkiem, że Westminster nie uchwali w awaryjnym trybie jakichś rozwiązań, które złagodzą upadek z brexitowego klifu.

Więcej na www.gazetaprawna.pl
 

SEKCJA

 


Wypowiedź prezesa ZMPD Jana Buczka w sprawie konsekwencji Brexitu bez umowy, jakiej udzielił dzień wcześniej w rozmowie z dziennikarzem portalu wnp.pl, opublikowanej kilka godzin przed głosowaniem w brytyjskim parlamencie.


Wyjście Wlk. Brytanii bez umowy to zła wiadomość, bo oznacza wielkie zakłócenia w działalności firm transportujących towary na Wyspy. Dziś co 8 sekund na obszar Wielkiej Brytanii wjeżdża samochód ciężarowy z ładunkiem i z podobną częstotliwością wyjeżdża, choć nie zawsze jest załadowany. Jeżeli od 30 marca przywrócone zostaną kontrole celne, a także inne odprawy graniczne, to nawet przy najbardziej sprawnym ich przeprowadzeniu powstaną nieuchronnie olbrzymie korki. Nie można wykluczyć tirów stojących nawet trzy dni w portach w Calais, Dover i innych. Dłuższy czas transportu, uwzględniający okres przymusowego postoju, musi być wliczony w koszty usługi. Cena wzrośnie proporcjonalnie do godzin postoju, w przypadku trzech dni – o około 1000 euro. Przewoźnicy, z powodu niskiej rentowności, nie przejmą przecież na siebie usługi bycia "mobilnym magazynem do wynajęcia".

Brexit może uderzyć w polskich przewoźników najbardziej dotkliwie w Europie, proporcjonalnie do wielkości wykonywanych przewozów. Co czwartą jazdę, spośród prawie 4 mln operacji transportowych do Wielkiej Brytanii, wykonują Polacy. Jeżeli spedytorzy lub inni zleceniodawcy postanowią "dzielić się" dodatkowymi kosztami z przewoźnikami, to część z nich, szczególnie tych małych, których rentowność nie przekracza 1,5 proc., wycofa się z rynku, prawdopodobnie zamknie działalność, ze wszystkimi kosztami społecznymi. Ale obawiam się, że skutki mogą być jeszcze bardziej dotkliwe dla polskiego sektora. Opinia taka była powszechna wśród ekspertów biorących udział w zorganizowanych przez ZMPD konferencjach na temat skutków brexitu dla transportu. Istnieje też uzasadniona obawa, że już w tym roku zmaleje wielkość wymiany towarowej UE z Wielką Brytanią, zerwane zostaną więzi kooperacyjne i rynek dostaw w systemie just-in-time. A ponieważ życie nie zna próżni, dostawy te przejmą kraje pozaunijne, dostarczając towary wolniejszym, ale o dużym wolumenie, transportem morskim.
 
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD