ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Galeria
Wydarzenia ZMPD
2018-09-19

Przedstawiciele zarządów duńskiego stowarzyszenia przewoźników z ITD i ZMPD o współpracy w UE



SEKCJA

Bariery i zagrożenia dla transportu w Unii Europejskiej były głównym tematem spotkania przedstawicieli zarządów duńskiego stowarzyszenia przewoźników (ITD) i ZMPD, które odbyło się w siedzibie Zrzeszenia 19 września 2018 r.


Prezes ZMPD Jan Buczek, przedstawiając gościom historię, a także – bardzo szczegółowo – działania Zrzeszenia mające na celu rozwój branży i zapobieganie niekorzystnym z punktu widzenia polskich firm transportowych tendencjom, jakie szerzą się w Europie, wielokrotnie apelował o ścisłą współpracę pomiędzy obydwiema organizacjami przy wypracowywaniu korzystnych dla branży międzynarodowego transportu drogowego unijnych przepisów. Podziękował też przedstawicielom ITD za dotychczasowe zaangażowanie we wspólne akcje, przede wszystkim podpisanie Wielostronnej Deklaracji przeciwko stosowaniu przepisów dyrektywy o delegowaniu pracowników do międzynarodowych pzrewozów drogowych.

– Z dużym niepokojem przyglądam się temu, co szykuje dla naszej branży Unia Europejska. Dlatego dobrze by było, gdyby udało się nam przekazać przedstawicielom administracji wypracowane przez nas rozwiązania, które byłyby przyjazne dla środowiska transportu drogowego – powiedział prezes Buczek. – Powinniśmy zadbać o to, by przygotowywane przez unijnych urzędników przepisy były po pierwsze możliwe do zrealizowania, a po drugie nie doprowadziły do pojawienia się, zamiast transportu drogowego, zupełnie innych opcji. Krótko mówiąc: by te zmiany nie doprowadziły do zbyt dużej rewolucji – dodał prezes ZMPD.

O konkretach dotyczących barier i zagrożeń dla międzynarodowego transportu drogowego opowiedział dyrektor Departamentu Transportu Piotr Mikiel. –  Od lat borykamy się z brakiem kierowców. Już dziś w polskich firmach transportowych pracuje ok. 50 tys. obcokrajowców, z czego 70 proc. stanowią obywatele Ukrainy – przypomniał dyr. Mikiel, zwracając tez uwagę na wzrost kosztów w transporcie. – Koszty, jakie ponosili polscy przedsiębiorcy realizujący transporty na Wschód bardzo długo były niższe od tych, które ponosili ci, którzy jeżdżą na Zachód. Dziś te różnice się zacierają – powiedział Piotr Mikiel. Kolejną niepokojącą kwestią jest unijna legislacja, a dokładniej rzecz biorąc przepisy o delegowaniu pracowników. – W 2015 r. zostaliśmy zaskoczeni tym, że przepisy o delegowaniu mogą mieć zastosowanie dla międzynarodowego transportu drogowego. Nasze działania wraz z kilkudziesięcioma organizacjami z kilkunastu państw doprowadziły do tego, że unijni urzędnicy zaproponowali stworzenie Pakietu Mobilności – zestawu przepisów, w których zostanie uwzględniona specyfika transportu drogowego – przypomniał dyr. Mikiel, który, podobnie jak prezes Buczek, mocno podkreślił konieczność współpracy z organizacjami przewoźników z innych państw w celu wypracowania jak najkorzystniejszych rozwiązań.

Kolejnym problemem jest Brexit. – Na razie mamy dużo słów, ale mało konkretów – powiedział dyr. Mikiel. Transportowców interesują przede wszystkim kwestie związane z dostępem do rynku brytyjskiego, zasadami dotyczącymi odpraw granicznych i procedur celnych po wprowadzeniu granicy między Wielką Brytanią a UE.

Prezes Jan Buczek przypomniał przy tej okazji, że ZMPD będzie szukało odpowiedzi na te pytania podczas organizowanej przez Zrzeszenie oraz Polską Izbę Spedycji i Logistyki międzynarodowej konferencji, która odbędzie się już 9 października w Warszawie. Będzie to już druga odsłona wydarzenia, do którego doszło w lutym 2018 r.

Podczas spotkania dyrektor sekcji serwisowej ZMPD Andrzej Lenkiewicz przedstawił przyczyny powołania do życia tej komórki ZMPD, a także jej rozwój i kolejne osiągnięcia, co zostało przyjęte przez duńskich gości z dużym zainteresowaniem.

Opr. ZMPD/DWSK/PG

SEKCJA      




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD