ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2018-07-03

Apel do europosłów o wyłączenie transportu z dyrektywy o delegowaniu



SEKCJA

Przemysł wzywa eurodeputowanych do poparcia uzgodnionego stanowiska komisji TRAN w sprawie wyłączenia transportu międzynarodowego z delegowania


Sektor transportu i logistyki w całej UE, sygnatariusze tej deklaracji, doceniają ciężką pracę i wyważone kompromisy osiągnięte przez komisję ds. Transportu i Turystyki (TRAN) na rynku wewnętrznym i aspekty społeczne pierwszego pakietu dotyczącego mobilności Komisji Europejskiej.

Sygnatariusze potwierdzają potrzebę osiągnięcia zrównoważonych, proporcjonalnych i możliwych do wyegzekwowania przepisów dla sektora transportu i logistyki. W związku z tym sygnatariusze wzywają posłów do Parlamentu Europejskiego, aby wykluczyli międzynarodowe przewozy (tranzytowe, dwustronne oraz do i z krajów trzecich) z zakresu dyrektywy dotyczącej delegowania pracowników na sesji plenarnej w dniu 4 lipca 2018 r.

Głosowanie będzie miało decydujące znaczenie dla kształtowania międzynarodowego transportu drogowego w UE, a co za tym idzie, jak rynek wewnętrzny będzie obsługiwać handel wewnątrz UE. Handel, wzrost gospodarczy, zatrudnienie i dobrobyt obywateli UE zależą od sprawnego i płynnego transportu.

Transport międzynarodowy to sektor, w którym pracownicy hipermobilni codziennie przekraczają granice w celu dostarczania i dystrybucji towarów. Jeżeli działalność transgraniczna miałaby podlegać dyrektywie dotyczącej delegowania pracowników, stanie się ona bardzo uciążliwa dla kierowców, przedsiębiorstw i organów egzekwowania prawa, aby stosować wszystkie krajowe przepisy prawa pracy z różnymi wynagrodzeniami i systemami urlopowymi, różne wysokości płacy minimalnej, różne formy socjalne, uprawnienia i różne układy zbiorowe dla każdego pojedynczego przekroczenia granicy.
Żaden inny sektor mobilny nie podlega takim obciążeniom administracyjnym. Stosowanie zasad delegowania do transportu międzynarodowego byłoby niewykonalnym i nieproporcjonalnym środkiem, który nie rozwiąże żadnych problemów, jakie obecnie stanowią wyzwanie dla rynku transportowego. Wręcz przeciwnie, stosowanie takich zasad prawdopodobnie doprowadzi do wzrostu liczby samozatrudnionych kierowców bez ochrony socjalnej.  

Sygnatariusze wzywają posłów do Parlamentu Europejskiego do rozważenia bardzo potrzebnej równowagi w pakiecie, jaką osiągnęła komisja TRAN, która uważnie rozważyła odpowiednie warunki socjalne dla osób zatrudnionych w tym sektorze poprzez zapewnienie zmienionych przepisów dotyczących kabotażu w transporcie drogowym oraz czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku. Teraz nie ma czasu do stracenia: kluczowe znaczenie ma zawarcie porozumienia przed wyborami europejskimi w 2019 r., aby zapobiec dalszemu wprowadzaniu krajowych systemów delegowania.

Sygnatariusze apelują zatem do posłów do PE o zaufanie i poparcie dla sprawozdań ekspertów Komisji Transportu, które umożliwiłyby im rozpoczęcie negocjacji trójstronnych tak szybko, jak to możliwe, tak aby prawodawstwo zapewniało niezbędne podstawy prawne kierowcom i przemysłowi, zapewniając jednocześnie skuteczny i niezawodny transport dla obywateli Europy.
 
SEKCJA


Przedstawiony wyżej apel dotarł już do wszystkich europosłów, którzy biorą udział w sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego, trwającej od wczoraj w Strasburgu.

Apel do polskich posłów do Parlamentu Europejskiego wystosował także prezes ZMPD Jan Buczek. Zamieszczamy go poniżej.
Podobne pisma do europosłów przekazały organizacje przewoźników z innych krajów.
 
SEKCJA

Szanowni Państwo,


4 lipca 2018 r. Parlament Europejski podejmie decyzję długo oczekiwaną przez branżę międzynarodowego transportu drogowego. Od wyników głosowania nad propozycjami zawartymi w Pakiecie Mobilności zależeć będzie nie tylko nowy kształt unijnego rynku transportowego, lecz także los kilkudziesięciu tysięcy polskich przedsiębiorstw.

Od początku aktywnie sprzeciwialiśmy się stanowisku Komisji Europejskiej, która pod pretekstem uporządkowania przepisów dotyczących zastosowania zasad delegowania do transportu przedstawiła propozycje, które de facto usankcjonowałyby wymagania wprowadzone już przez niektóre kraje Europy Zachodniej.

W tych działaniach zawsze mogliśmy liczyć na Państwa wsparcie, za co jeszcze raz serdecznie dziękuję. Nie mam także wątpliwości, że 4 lipca opowiecie się za rozwiązaniami korzystnymi dla dalszego rozwoju unijnego międzynarodowego transportu drogowego.

ZMPD razem z partnerami z europejskich zrzeszeń transportowych konsekwentnie prowadzi działania lobbingowe mające na celu ochronę całego unijnego rynku transportowego. Ciągle rośnie poparcie dla idei wyłączenia transportu międzynarodowego spod zasad Dyrektywy o delegowaniu pracowników, co widoczne jest również w rozszerzającej się grupie sygnatariuszy Wspólnej Deklaracji. Dotychczas podpisało ją ponad 50 organizacji przewoźników oraz podmiotów związanych z międzynarodową wymianą handlową z 24 krajów członkowskich UE, w tym m.in. z Niemiec, Francji i Belgii. W ostatnich dniach do sygnatariuszy Deklaracji dołączyły kolejne polskie organizacje gospodarcze. Deklarację przekazaliśmy już wszystkim obecnym w Strasburgu Posłom do PE - uaktualnioną jej wersję przekazujemy w załączeniu.

Wierzymy, że nasza wspólna praca przyniesie efekty, a górę wezmą rzeczowe argumenty, wskazujące na niedopasowanie zasad PWD do specyfiki branży transportu międzynarodowego, których zastosowanie przyniesie negatywne skutki dla funkcjonowania całego wspólnego rynku w Europie.

                                                                                                     Prezes ZMPD Jan Buczek
 

SEKCJA


Powiększa się liczba sygnatariuszy Wspólnej Deklaracji, która powstała w zeszłym roku. 3 lipca 2018 r. dołączyli: Pracodawcy RP, Transport i Logistyka Polska, Polsko-Ukraińska Izba Handlowa oraz Krajowa Izba Gospodarcza.
SEKCJA

#NazwaPobierz
1Wspólna Deklaracja - stan na 3 lipca 2018 r.pobierz PDF
     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD