INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
Brak systemu kontroli i kasowania zezwoleń przewoźników zagranicznych, kontrola nacisków na osie, przewozy do Rosji - oto tematy zgłoszone jako główne problemy przewoźników podczas spotkania Przewodniczących Regionów ZMPD z Głównym Inspektorem Transportu Drogowego, które odbyło się 1 marca.
Po wymianie kadr ITD spotkanie miało też na celu nawiązanie współpracy pomiędzy środowiskiem przewoźników a Wojewódzkimi Inspektorami Transportu Drogowego. Delegacji ITD przewodniczył p.o. Głównego Inspektora Alvin Gajadhur, a ZMPD prezes Zrzeszenia Jan Buczek.
Wprowadzając do dyskusji p.o. zastępcy GI Michał Pierzchała poinformował o planowanym projekcie nowej Ustawy o Inspekcji Transportu Drogowego. Ma ona służyć m.in. skuteczniejszej walce z szarą strefą, w której przewozy wykonywane są przez podmioty nieposiadające wymaganych uprawnień. ITD ma też objąć ściślejszym nadzorem pojazdy dostawcze do 3,5 tony.
Przewoźnicy konsekwentnie mówili o kwestii kontroli zezwoleń. Podkreślali, że postulują wdrożenie systemu kontroli od lat, a obecnie staje się to sprawą niezwykle pilną ze względu na niezakończone uzgodnienia Polska - Rosja. W tej sprawie trzeba działać natychmiast. Przewoźnicy przekazali po raz kolejny potrzebę wprowadzenia zintegrowanego elektronicznego systemu kontroli zezwoleń.
Elementem koniecznych kontroli powinny być działania na przejściach w Budzisku i Barwinku. Przez te przejścia mogą wjeżdżać do Polski zagraniczne pojazdy bez wymaganych zezwoleń. Alvin Gajadhur poinformował, że na przejściu w Budzisku stałe kontrole były prowadzone od końca stycznia.
W sprawie kontroli nacisków na osie ITD skierowało do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa wystąpienie w sprawie uporządkowania systemu nośności. ITD postuluje konieczność zmiany art. 41 ustawy o drogach publicznych, tak aby m.in. zarządca drogi mógł poprzez właściwe oznakowanie wskazać parametry dot. nośności drogi.
Część dyskusji poświęcona była współpracy ITD ze środowiskiem przewoźników. Piotr Mikiel, zastępca dyrektora Departamentu Transportu ZMPD, przypomniał, że ww. współpracę reguluje art. 54 ust. 2 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym, zgodnie z którym kierunki działania ITD opracowywane są w ramach uzgodnień z organizacjami zrzeszającymi przewoźników.
Informacja własna ZMPD. Opr. SJ
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.