ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2015-10-27

Spotkanie w ZMPD z przedstawicielami ASMAP



SEKCJA

Wzmożone kontrole polskich przewoźników w Rosji, konieczność uproszczenia realizacji przewozów do tego kraju oraz nowe przepisy o opłatach drogowych były głównymi tematami spotkania przedstawicieli ZMPD oraz polskiej administracji rządowej z organizacją rosyjskich przewoźników ASMAP, które odbyło się 27 października 2015 r. w siedzibie Zrzeszenia.

SEKCJA

Prezes ZMPD Jan Buczek wspomniał o doświadczeniach wynikających z porozumienia zawartego przed trzema laty w Soczi (kończy się z dniem 31 grudnia br.) i deklaracjach, które obie strony złożyły podczas posiedzenia komisji mieszanej w styczniu tego roku w Moskwie. – Po powrocie z Soczi byliśmy w pełni usatysfakcjonowani podjętymi tam ustaleniami i osiągniętym konsensusem – powiedział prezes. – Co prawda po podpisaniu porozumienia uzgodnione warunki wykonywania transportu między naszymi krajami nie były do końca szanowane przez rosyjskie organy kontrolne, lecz i po polskiej stronie nie wszystko działało idealnie. Uznajmy więc, że był to czas swoistego docierania się partnerów – dodał Jan Buczek. Później, zwłaszcza biorąc pod uwagę skalę działania, wszystko wróciło do normy. – W ostatnim czasie dostrzegliśmy jednak ponownie wzmożone kontrole polskich przewoźników i brak poszanowania dotychczasowych uzgodnień – zwrócił uwagę Jan Buczek. – Dlatego też tym większą nadzieję pokładamy w najbliższym posiedzeniu Polsko – Rosyjskiej Komisji Mieszanej. Jestem przekonany, że będziemy w stanie określić warunki współpracy na kolejny okres, także po to, by zarówno polscy, jak i rosyjscy przedsiębiorcy mogli spokojnie planować przewozy na dłuższy okres – dodał prezes ZMPD. Jego spostrzeżenia dotyczące wzmożonych kontroli potwierdził dyrektor Departamentu Transportu ZMPD Tadeusz Wilk, zwracając przede wszystkim uwagę na wyjątkową „aktywność” rosyjskiej inspekcji wobec polskich przewoźników w obwodzie moskiewskim. W jego opinii głównym punktem spornym są posiadane przez polskiego przewoźnika zezwolenia – bądź to na przejazdy dwustronne, bądź też na kraje trzecie – i interpretacja przez rosyjskiego inspektora konkretnego przewozu. Rosyjscy goście zobowiązali się do sprawdzenia tej sytuacji i poinformowania polskiej strony o przyczynach takich działań.

Wiceprezes ZMPD Leszek Pieńkowski, przedsiębiorca od lat realizujący przewozy na wschód, przypomniał, iż wielkim zagrożeniem jest zmiana prawa, które zezwala na karanie polskich przewoźników wysokimi mandatami za nieprawidłowe – zdaniem strony rosyjskiej – wykonywanie przewozów. – Dlatego też niezwykle istotną kwestią jest jak najszybsze doprowadzenie do uproszczenia przepisów związanych z transportem na terenie Rosji. Jeśli do takiego uproszczenia dojdzie, inspekcja nie będzie miała możliwości swobodnej interpretacji zapisów prawa – powiedział Pieńkowski. W tym kontekście gospodarze spotkania podkreślili konieczność stworzenia jednego, uniwersalnego zezwolenia.

Podniesiono także temat kłopotów polskich przewoźników przejeżdżających przez Rosję tranzytem do Kazachstanu, od których rosyjskie organy kontrolne często żądają kolejnego zezwolenia w jeździe powrotnej, po załadunku w Rosji do Polski. Niejednokrotnie zdarza się zatrzymywanie transportu do wyjaśnienia.

Dyrektor Wilk przypomniał kwestię przepisów o opłatach drogowych w Rosji. Mają one wejść w życie już w połowie listopada, a do dziś nie ma żadnych informacji na temat szczegółów ich dotyczących, m.in. tego, jaki będzie ich koszt, gdzie przewoźnicy będą mogli kupić odpowiednie urządzenia, kto je będzie montował, itd. Przedstawiciele ASMAP-u nie potrafili odpowiedzieć na te pytania; przekazali jedynie informację, iż wielce prawdopodobne jest to, że nowe prawo będzie funkcjonowało w trybie testowym przez najbliższe pół roku i w tym czasie opłaty nie będą pobierane. Dyrektor generalny ASMAP Andrej Kuruszyn poinformował, że od minionego piątku (23 października), po poprawieniu elektronicznego systemu, przewoźnicy mają już możliwość rejestracji.

Informacja własna ZMPD. Opr. PG

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD