ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2015-06-05

Min. Wasiak w Brukseli: płaca minimalna w transporcie to protekcjonizm



SEKCJA

Min. Wasiak o płacy minimalnej dla zagranicznych kierowców: zamiary protekcjonistyczne, zamykają rynek

Pracując nad poprawą warunków socjalnych w sektorze transportu, UE nie może zapominać o konkurencyjności i wspólnym rynku - uważa minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak. Jej zdaniem płaca minimalna dla zagranicznych kierowców to forma protekcjonizmu.

(...) Polska minister oceniła, że niemieckie regulacje, ale także pojawiające się w innych krajach UE - np. we Francji - pomysły dotyczące objęcia zagranicznych kierowców krajową płacą minimalną, to przejaw protekcjonizmu, bo "skutki tych regulacji próbuje się przerzucić na firmy i pracowników z innych państw członkowskich".
- Narzuca się standardy socjalne innym państwom, na które one nie mogą się zdecydować z jakichś powodów. O tym, ile wynosi polska płaca minimalna, powinno się dyskutować w Polsce, ale nie powinno to być efektem polityki jakiegoś innego państwa - powiedziała Wasiak dziennikarzom.

Informacja PAP na stronie TVN24


Kwestie socjalne w transporcie oraz rozpoczynające się w Komisji Europejskiej prace nad rewizją tzw. pakietu drogowego to tematy poruszane podczas konferencji wysokiego szczebla pt. „A Social Agenda for Transport”, zorganizowanej 4 czerwca 2015 r. w Brukseli. W spotkaniu wzięła udział minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak.

Jak podkreśliła minister Maria Wasiak, szeroka tematyka spotkania wskazuje, że aspekty socjalne w transporcie to kwestia istotna i złożona. Po pierwsze, jest to zapewnienie młodym ludziom dostępu do dobrego wykształcenia, po zakończeniu którego znajdą pracę płatną adekwatnie do ich kwalifikacji, którą będą wykonywali w godnych warunkach. Po drugie, jest to również specyfika zawodów wykonywanych w sektorze transportu, która wymusza często zmianę pracy, ze względu na obciążenia zdrowotne. Celem w tym przypadku powinno być zapewnienie możliwości przekwalifikowania się pracowników.

"Należy zwrócić uwagę na dwa aspekty: potrzebę zapewnienia atrakcyjności branży transportowej dla pracowników oraz potrzebę zapewnienie atrakcyjności europejskiego sektora transportu dla klienta, nie tylko na rynku europejskim, ale także na rynku globalnym" - powiedziała minister Maria Wasiak.

 Jak dodała, obie te kwestie ściśle się ze sobą łączą, ponieważ bez dobrze przygotowanych, zmotywowanych i otwartych na ciągłe doszkalanie się pracowników w perspektywie długoterminowej, nie uda się skutecznie konkurować w skali globalnej.

"Powinniśmy dążyć do stworzenia godnych warunków pracy w sektorze transportu, we wszystkich jego gałęziach. Wszelkie zmiany prawne w sferze ochrony socjalnej powinny się dokonywać przy poszanowaniu czterech podstawowych swobód Unii Europejskiej oraz przy uwzględnianiu obiektywnych różnic w rozwoju gospodarczym, systemach podatkowych, a także prawie pracy i systemach opieki społecznej w państwach członkowskich" – podkreśliła minister infrastruktury i rozwoju.

 Jak przypomniała minister Maria Wasiak, przykładem problemów dzielących UE na dwa obozy są problemy w sektorze przewozów drogowych. Kwestie warunków zatrudniania, wynagradzania i ochrony socjalnej są przedmiotem rozmów na najwyższych szczeblach unijnych.

"Naszym celem powinno być przede wszystkim utrzymanie i rozwijanie wspólnego rynku, także w dziedzinie transportu, co zapewni Unii Europejskiej konkurencyjność w skali globalnej przy jednoczesnym utrzymaniu godnego poziomu standardów w zatrudnieniu, wynagradzaniu i ochronie socjalnej pracowników" – podsumowała minister Maria Wasiak.

Konferencja, która miała na celu wymianę poglądów z partnerami społecznymi, dając szerszą perspektywę oceny rzeczywistych problemów w sektorze transportowym, została zorganizowana przez Komisję Europejską.

Cały komunikat Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju

Zdjęcie pochodzi ze strony MIiR

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD