ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2015-05-08

Bukareszt: międzynarodowa konferencja o konkurencji w transporcie drogowym



SEKCJA

8 maja 2015 r. w Bukareszcie odbyła się międzynarodowa konferencja poświęcona kwestii równej konkurencji w europejskim transporcie drogowym.

W konferencji wzięli udział m.in. przedstawiciele Komisji Europejskiej, Parlamentu Europejskiego, minister transportu Rumunii Ioan Rus, Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego - IRU, CLECAT - Europejskiego Stowarzyszenia dla spedycji, transportu, logistyki i usług celnych oraz reprezentacje organizacji przewoźników z wielu krajów Europy, w tym z Rumunii, Węgier, Francji, Danii,  Holandii i Polski.

Prezes ZMPD Jan Buczek został zaproszony do zaprezentowania stanowiska polskiej branży transportowej w zakresie bieżących wyzwań i rozwiązań sprzyjających równej konkurencji w transporcie oraz do udziału w panelu dyskusyjnym poświęconym temu zagadnieniu.   

Prezes ZMPD Jan Buczek przedstawił prezentację, w której określił stanowisko polskiej branży transportowej w zakresie bieżących wyzwań i rozwiązań sprzyjających równej konkurencji w transporcie, wziął także udział w panelu dyskusyjnym poświęconym temu zagadnieniu. W swoim wystąpieniu mówił o dynamicznym rozwoju polskiej branży transportowej, na który złożyło się wiele sprzyjających czynników. Dla funkcjonowania transportu zasadnicze znaczenie mają dwie podstawowe wolności Unii Europejskiej – swoboda przedsiębiorczości, wynikająca ze swobody przepływu kapitału i osób oraz swoboda świadczenia usług. Korzystając właśnie z tych swobód, po rozszerzeniu UE w 2004 r., wiele dużych firm z branży transport – logistyka - spedycja z Europy Zachodniej ustanowiło i zarejestrowało w nowych krajach unijnych swoje firmy – córki, a transportowe firmy z nowych państw członkowskich zaoferowały eksport usług na rynkach Europy Zachodniej. Unia Europejska dała firmom funkcjonującym w transporcie nowe, duże możliwości rozwoju. Jednak po roku 2009 i kryzysie gospodarczym zasady te przez niektóre kraje przestały być uznawane. Zaznaczył się wyraźny trend ku działaniom wdrażającym krajowy protekcjonizm, przez co jednolity europejski rynek transportowy jest dziś poważnie zagrożony.
Prezes J. Buczek przedstawił ostatnie działania Belgii, Francji i Niemiec oraz ich negatywne konsekwencje dla transportu europejskiego. Zaprezentował równocześnie rozwiązania sprzyjające wspólnemu rynkowi transportowemu. Zaliczył do nich harmonizację socjalną, która jest niezbędna, ale musi być wprowadzana stopniowo, zgodnie z naszą gotowością gospodarczą. Wskazał, że działania krajowe powinny być wprowadzane tylko w uzasadnionych sytuacjach, zgodnie z legislacją unijną. Zaznaczał potrzebę zaangażowania się Komisji Europejskiej w interpretację prawa unijnego i niepozostawiania państw samych z istniejącymi niejasnościami prawnymi. Wskazał na konieczność współpracy administracji krajowych i efektywnej egzekucji istniejącego prawa. W tym zakresie, zdaniem J. Buczka, należy mówić jedynie o potrzebie poprawy prawa, które funkcjonuje zaledwie od 2009 r., zamiast kreować nowe, ryzykowne przepisy, które ostatecznie mogą nie sprzyjać jednolitemu, wspólnemu rynkowi transportu w Europie.

Przy okazji konferencji Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego - IRU zorganizowała robocze spotkanie stowarzyszeń z Unii Europejskiej, poświęcone bieżącym problemom transportu drogowego w Europie. W takich spotkaniach zawsze uczestniczy przedstawiciel ZMPD. Dyskutowano m.in. o zmianie rozporządzenia 1072/2009 w zakresie zasad realizowania kabotażu oraz na temat planowanych na rok 2016 zmian legislacyjnych w przepisach dotyczących transportu (tzw. pakiet drogowy). Ten ostatni temat budzi dużo emocji i kontrowersji, szczególnie ze względu na różne, czasem sprzeczne interesy poszczególnych państw unijnych.

9 maja odbyło się spotkanie przedstawicieli stowarzyszeń przewoźników z Polski, Rumunii, Bułgarii, Węgier i Estonii poświęcone neoprotekcjonizmowi w Europie i możliwościach dalszych wspólnych działań przeciwko tego typu inicjatywom. Dyskutowano nad propozycją powołania wspólnego przedstawicielstwa tych organizacji przewoźników w Europie, jak również o kolejnych wspólnych działaniach w związku z niemiecką płacą minimalną. Wszyscy zgodnie uznali, że dotychczasowa współpraca przyniosła wymierne efekty i będzie kontynuowana. Następne spotkanie grupy zostanie zorganizowane na zaproszenie ZMPD we wrześniu 2015 r.
 
Konferencja była jednym z elementów odbywającego się w dniach 8-10 maja 2015 r. w Bukareszcie międzynarodowego festiwalu transportu „T-Festiwal”, zorganizowanego przez rumuńskie stowarzyszenie przewoźników UNTRR. W ramach festiwalu przewidziane są parady ciężarówek i motocykli oraz wybory najpiękniejszej ciężarówki. W ramach festiwalu można było podziwiać parady ciężarówek i motorów.

Informacja własna ZMPD. Opr. JP

SEKCJA      
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD