INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
Członkowie Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego – IRU w dniu 17 kwietnia spotkali się na wiosennej sesji IRU. Zgodnie ze zwyczajem podczas sesji odbywa się Zgromadzenie Ogólne oraz posiedzenia Rady Przewozów Towarowych - CTM oraz Rady Przewozów Pasażerskich – CTP. Dzień wcześniej, 16 kwietnia, odbyło się posiedzenie Prezydium IRU, którego członkiem jest prezes ZMPD Jan Buczek.
Tematykę spotkania Rady Przewozów Towarowych zgrupowano w dwóch blokach: „Transport i zrównoważony rozwój” oraz „Problematyka Konwencji TIR”.
W tym pierwszym rozmawiano o działaniach koniecznych dla ułatwienia wydawania wiz dla profesjonalnych kierowców; zmianach w systemie funkcjonowania zezwoleń EKMT, tzw. „Księga jakości”; oraz o korytarzach transportowych i współpracy z międzynarodowymi bankami rozwoju w Azji.
Wiele emocji wzbudziła sprawa nowych niemieckich przepisów MiLog i sprawy socjalne, wywołując gorącą dyskusję. Oczywiście nie zabrakło głosu Polaków, zwłaszcza prezesa Jana Buczka. - Nie zgadzamy się z próbami narzucania przez niektóre kraje swojej definicji „dumpingu socjalnego”, która de facto prowadzi do protekcjonizmu – ochrony interesów własnych przewoźników głównie przez niektóre kraje „starej Unii” – zaznaczył w jednej ze swych wypowiedzi prezes Buczek.
Prezes Jan Buczek w swym wystąpieniu skrytykował działania administracji niemieckiej, która wprowadziła płacę minimalną w transporcie na zasadzie terytorialności, obejmując nią cały transport międzynarodowy, którego funkcjonowanie opiera się na wspólnych uregulowaniach europejskich. Pozytywnie ocenił zawieszenie przez Niemcy wymogu płacy minimalnej w tranzycie, uznając jednak to rozwiązanie za niewystarczające. Obecnie, w sytuacji, gdy kwestia ta jest analizowana przez służby Komisji Europejskiej, strona niemiecka, do czasu uzyskania ostatecznego stanowiska Komisji, powinna dokonać całkowitego zawieszenia swych przepisów. Jednocześnie prezes Buczek podniósł kwestię zarzucanego Europie Środkowej i Wschodniej tzw. „dumpingu socjalnego”, który dla państw Europy Zachodniej stał się pretekstem do protekcjonistycznych działań mających na celu jedynie ochronę własnego rynku transportowego. Takie działania są niezgodne z podstawowymi swobodami Unii Europejskiej i godzą w jej wspólny rynek. Prezes Buczek zwrócił się do Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego IRU o zdecydowane stanowisko w tym zakresie i intensyfikację działań przeciwko postępującemu protekcjonizmowi indywidualnych państw Unii Europejskiej.
Dyskusję dotyczącą funkcjonowania systemu TIR zdominowały ograniczenia jej funkcjonowania na terytorium Rosji. Strona rosyjska poinformowała o ogłoszeniu warunków konkursu na stowarzyszenie poręczające oraz o terminie jego przeprowadzenia.
Podczas posiedzenia przedstawiono scenariusz przystąpienia Chin do Konwencji TIR. Ponadto zebrani dostali informacje o aktualnych działaniach IRU w sprawie e-serwisów dla przewoźników.
Informacja własna ZMPD. Opr. TW
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.