ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2025-04-15

Szczyt Klimatyczny TOGETAIR 2025: „Łącząc Europę – nowy rozdział mobilności”. Wśród panelistów prezes ZMPD Jan Buczek.



SEKCJA


W poniedziałek 14 kwietnia 2025 r. w Warszawie odbyła się kolejna edycja Szczytu Klimatycznego TOGETAIR. W wydarzeniu wziął udział prezes ZMPD Jan Buczek.


Europejska mobilność przechodzi dynamiczne zmiany w kierunku bardziej zrównoważonych i inteligentnych rozwiązań transportowych. Inwestycje w nowoczesną infrastrukturę, elektromobilność i transport publiczny mają kluczowe znaczenie dla przyszłości europejskich miast i regionów. By realizowane inwestycje przyniosły efekty, potrzebne jest zintegrowane podejście do projektów infrastrukturalnych oraz atrakcyjna oferta dostosowana dla potrzeb klientów. Paneliści próbowali odpowiedzieć na pytania, jakie działania należy podjąć, aby mobilność w Europie była bardziej ekologiczna, dostępna i efektywna.

W UE transport drogowy to kluczowy element gospodarczego krwioobiegu. Odpowiada on za ok. 80 proc. przewozów, w Polsce ten procent jest jeszcze wyższy. Dlatego wszystkie zmiany dotyczące tej formy transportu będą miały kolosalny wpływ zarówno na nasze codzienne życie, jak i na funkcjonowanie całej UE. Przejście na elektromobilność jest jedną z fundamentalnych zmian. Jak ogromna czeka nas praca niech świadczy fakt, że cały istniejący system logistyczny Europy zbudowany jest na zasięgu ciężarówki rzędu 1500 km. 

Prezes ZMPD Jan Buczek, który był jednym z ekspertów w panelu dotyczącym nowego rozdziału mobilności, a konkretnie z elektromobilnością, podkreślił, że dziś w przypadku pojazdów elektrycznych tego zasięgu nie ma. – Trudno rozsądnie planować przewozy po kontynencie, gdy przykładowo na tysiąckilometrowej trasie po drodze są dwie lub trzy stacje ładowania, przy których dodatkowo tworzą się kolejki – powiedział Jan Buczek, zwracając tym samym uwagę na duży problem braku infrastruktury, poważnie ograniczającym swobodę poruszania się elektrycznych pojazdów po Europie. 

– Nasza branża wyróżnia się tym, że błyskawicznie absorbuje nowoczesne rozwiązania technologiczne – powiedział prezes ZMPD. – Przewoźnicy z pewnością będą wykorzystywali ciągniki siodłowe z napędem elektrycznym. Warto jednak pamiętać, że jesteśmy cały czas na początku drogi ku transformacji. Co prawda technologia rozwija się błyskawicznie – jeszcze w ubiegłym roku mówiliśmy o kilku godzinach, które trzeba poświęcić na ładowanie elektrycznych pojazdów, dziś jest to nawet i 30 minut – jednak korzystanie z elektryków przez przewoźników realizujących zlecenia na długich trasach to nadal odległa perspektywa – dodał Jan Buczek. Zwrócił przy tym uwagę na fakt, że zupełnie inna sytuacja wygląda w przypadku przewozów tzw. pierwszej czy też ostatniej mili, które będą należały do pojazdów w pełni ekologicznych w najbliższej przyszłości, o ile nie należą do nich już teraz.

Prezes ZMPD duży nacisk położył na kwestie związane z polityką państwa. – Wydaje mi się, że dziś nikt nie jest w stanie przewidzieć realnych kosztów związanych z eksploatacją elektrycznych pojazdów. Mamy do czynienia z wieloma zmiennymi czynnikami, których spora część zależy od polityki państwa. Jeśli będziemy mieli do czynienia z realnym wsparciem, to koszt dla przewoźnika będzie redukowany – powiedział Jan Buczek. Przywołał w tym miejscu przykład przewoźników, którzy wykorzystywali pojazdy napędzane gazem. Jego wysoka cena, która ustalana jest w oparciu nie tylko o czynniki ekonomiczne ale i polityczne doprowadziła do tego, że zrezygnowali w eksploatacji tego typu pojazdów.

Jan Buczek jest jednak dobrej myśli. – Dla nas perspektywa elektrycznych przewozów po Europie jest jeszcze odległa, ale liczymy na to, że politycy nie zmarnują szansy i za jakiś czas nasi przewoźnicy będą mogli przewozić przysłowiowe mandarynki z Hiszpanii do Polski elektrycznymi pojazdami. Co więcej – wydaje mi się, że nastąpi to szybciej niż później – powiedział prezes ZMPD.
 

Opr. ZMPD/DWSK/PG

SEKCJA

SEKCJA

SEKCJA

SEKCJA

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD