ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Galeria
2025-01-27

Spotkanie noworoczne ZMPD - 22 stycznia 2025 r.



SEKCJA

 

22 stycznia 2025 r. w salach warszawskiego hotelu Radisson odbyło się spotkanie noworoczne ZMPD. W wydarzeniu wzięli udział prominentni politycy, m.in. Minister Infrastruktury Dariusz Klimczak, Przewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury Mirosław Suchoń, senator Adam Szejnfeld, Przewodniczący Komisji Gospodarki i Rozwoju, członek Komisji Finansów Publicznych Ryszard Petru, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Stanisław Bukowiec, a także posłowie, prezesi i wysokiej rangi przedstawiciele firm, stowarzyszeń, izb, instytucji oraz organizacji współpracujących ze Zrzeszeniem.


Wzruszającym momentem była minuta ciszy, którą na prośbę prezesa Jana Buczka zebrani goście uczcili pamięć zmarłych dwóch ważnych dla transportu postaci – byłego wieloletniego Przewodniczącego Sekcji Krajowej Drogownictwa i Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność” Tadeusza Kucharskiego oraz założyciela i wieloletniego prezesa Warmińsko-Mazurskiego Zrzeszenia Przewoźników Drogowych w Olsztynie, byłego członka zarządu oraz przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Aleksandra Reischa.

Spotkanie poprowadziła dyrektor Departamentu Władz Statutowych, Strategii i Komunikacji ZMPD Anna Brzezińska.

To już nasza tradycja


– Świąteczno-noworoczne spotkania to już wieloletnia tradycja ZMPD. Pielęgnujemy ją uznając, że w trudnych czasach wspólnota jest tym, co konsoliduje i wzmacnia. A taką właśnie wspólnotą jest branża międzynarodowego transportu drogowego – powiedziała dyr. Anna Brzezińska. – Patrząc na historię naszej organizacji jesteśmy dumni z tego, jak daleko zaszliśmy, w jakim znajdujemy się dziś miejscu. ZMPD jest jedną z najbardziej uznanych i cenionych organizacji w branży transportu drogowego, zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej – dodała dyrektor Anna Brzezińska.

– Cieszę się, że widzę na sali tak wielu znamienitych Gości. Doceniam fakt, że mimo wypełnionych po brzegi kalendarzy, znaleźliście Państwo chwilę, by wspólnie z nami poświętować nadejście nowego roku. Państwa obecność jest kolejnym dowodem na to, że nasza branża jest bliska Waszemu sercu, że doceniacie jej rolę i znaczenie w naszym kraju i w całej unijnej gospodarce – powiedział witając gości gospodarz wydarzenia, prezes ZMPD Jan Buczek, który przypomniał długą drogę polskiego międzynarodowego transportu drogowego do wczorajszych sukcesów. Wczorajszych, bo dziś branża stanęła na krawędzi.

Widmo bankructw ciągle krąży nad branżą


– Nie będę dziś wymieniał wszystkich bolączek naszej branży, tym bardziej że są one doskonale znane osobom zajmującym się ich rozwiązywaniem – dodał szef ZMPD. Podkreślił, że złudne powszechne przekonanie o kondycji branży mija się z ponurą rzeczywistością. Za lśniącymi, nowoczesnymi ciężarówkami kryje się groźba utraty zdolności biznesowej do utrzymania umów kredytowych i leasingowych. Każde potknięcie może się skończyć nie tylko katastrofą biznesową, ale też życiową dla przewoźnika. 

– Oczekiwana przez przedsiębiorców zmiana kursu naszego państwa dała nam nową nadzieję, m.in. na przyjazne traktowanie ludzi dźwigających na swoich barkach ciężar naszej gospodarki. Obrona naszej rodzimej branży transportowej jest nie tylko wyzwaniem, lecz także obowiązkiem nas wszystkich, szczególnie w tak trudnym okresie realizacji kosztownych zobowiązań naszego państwa. Dlatego każdy przychód do budżetu wraz z utrzymaniem miejsc pracy jest nie do przecenienia. Musimy połączyć siły i właśnie teraz zrobić wszystko co niezbędne, aby nie pogłębić skutków naszej branżowej zapaści. Inaczej, drodzy parlamentarzyści i przedstawiciele administracji naszego państwa, nie ruszymy z miejsca. Jesteśmy bowiem jak serce – dopóki bije, dopóty organizm żyje – powiedział prezes Jan Buczek.

Pomóżcie nam przetrwać


Szef Zrzeszenia przypomniał, że ZMPD jest najstarszą i największą organizacją tego typu w Polsce. Od blisko 70 lat pozostaje w awangardzie działań i inicjatyw mających na celu poprawę warunków funkcjonowania branży transportowej i wzrost dobrobytu naszego państwa. – Nie zapominajmy jednak o tym, że to administracja odpowiada za jego funkcjonowanie. To jej przedstawiciele i tylko oni są władni do tworzenia prawnych rozwiązań, do usuwania barier. A my jako przedstawiciele branży możemy wspomagać rządzących naszym doświadczeniem – podkreślił Jan Buczek. Składając noworoczne życzenia skupił się na przesłaniu, aby działania rządzących nie tylko przyniosły im osobistą satysfakcję, lecz także wywołały ulgę odbiorców tych działań.

Dyskusje trudne, bo prawdziwe


Deklarując pełną otwartość, współpracę i wsparcie, Minister Infrastruktury Dariusz Klimczak zwrócił uwagę na siłę i opiniotwórczość przedstawicieli międzynarodowego transportu drogowego. – Dyskusje, które często przeprowadzamy, nie zawsze są łatwe, ale zawsze są prawdziwe i opierają się na faktach. Przed nami wiele spraw, których jeszcze nie udało się zrealizować. Ale wspólnie możemy więcej – powiedział szef resortu infrastruktury. Przypomniał działania ministerstwa, które skutkowały m.in. przyspieszeniem wejścia systemu SENT także dla unijnych przewoźników. – 70 tys. zarejestrowanych w nim pojazdów to mocny sygnał dla naszych partnerów z DG Move i argument za tym, by mocniej chronić nasz rynek – powiedział minister Dariusz Klimczak podkreślając przy tym owocną współpracę z Inspekcją Transportu Drogowego, skutkującą zwiększoną liczbą kontroli. 

Transport drogowy to nasze oczko w głowie


Przewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury Mirosław Suchoń nie miał watpliwości, że spotykanie od bywa się w momencie, który stawia wiele wyzwań. Podziękował przedstawicielom branży za pełną gotowość do współpracy i merytoryczny głos w wielu dyskusjach.

– Jesteśmy zdeterminowani, by tworzyć korzystne warunki do poprawy funkcjonowania transportu drogowego w naszym kraju – zapewnił Mirosław Suchoń. – Międzynarodowy transport drogowy to nasze oczko w głowie, budujemy nim swoją dobrą markę w Europie – dodał Przewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury.

Jego zdaniem 2025 r. będzie czasem optymalizacji prowadzenia biznesu i jego przekształcania, szukania szans, które pozwolą przygotować się na lepsze czasy. – Mam nadzieję, że gospodarka ruszy z kopyta. Liczę że zmiany, które widzimy wokół nas, spowodują, iż Europa odzyska wigor i świeżość, a unijna gospodarka – w skali globalnej  – będzie jeszcze bardziej konkurencyjna niż dziś. A to z kolei implikować będzie szansę dla branży transportowej – powiedział Mirosław Suchoń. – Życzę Państwu, by 2025 r. był tym czasem, w którym wykorzystacie Państwo wszystkie możliwości, które się przed Wami pojawią, że złapiecie wiatr w żagle i będziecie mogli realizować zaplanowane cele biznesowe. Głęboko wierzę w to, że zyskają na tym wszyscy – zakończył szef Komisji Infrastruktury.

Zaangażowanie i podjęcie ryzyka przyniosły Wam sukces


O przełomowym momencie dla Europy i świata wspomniał również senator Adam Szejnfeld, nakładając na to filtr 35 lat polskich przemian ustrojowo-gospodarczych. – Te 35 lat polskiego sukcesu to także Wasza zasługa. I te słowa nie są na wyrost. Kiedyś Wasza branża prawie się nie liczyła, dziś jest prawdziwą potegą. To tylko pokazuje, jak te zmiany były potrzebne. Na to złożyły się Wasze zaangażowanie, determinacja, odwaga w zainwestowaniu własnych, a nie tylko pozyskanych kapitałów, podjęcie ryzyka. Dziś jest czas na to, by Wam za to podziękować, bo jesteście jednym z ważnych elementów tworzących siłę naszego kraju – powiedział senator Adam Szejnfeld. – Życzę Wam nie tylko szarokiej drogi i żadnych na niej przeszkód, lecz także żadnych pustych przewozów – dodał.

Głos zabrał też prezes Stowarzyszenia Przewoźników Podlasia Władysław Żero, zwracając uwagę na dużą liczbę firm, które wyrejestrowały działalność. By nie dochodziło do kolejnych, domagał się wprowadzenia stawki minimalnej i przywrócenia podróży służbowej kierowców w ruchu międzynarodowym. 

Rozumiemy trudności, ale...


– Szczerze mówiąc chciałoby się więcej, ale potrafimy zrozumieć ogromne problemy i trudności, które stoją przed administracją w realizowaniu obietnic. Trzeba mieć jednak na uwadze skomplikowaną rzeczywistość, z jaką mamy do czynienia – powiedział prezes Jan Buczek. Przypomniał jednocześnie, że część oczekiwań branży jest w trakcie realizacji, choć jeszcze wiele kolejnych pozostaje w kolejce.  

Wznosząc noworoczny toast m.in. za wytrwałość administracji w realizowaniu postulatów branży, Jan Buczek przypomniał, że przewoźnicy są bardzo uzależnieni od efektów pracy urzędników. – Korzystamy z ostatnich już oszczędności w oczekiwaniu na to, że przyjdzie wreszcie moment, kiedy znów pojawi się fala wznosząca. Życzę Państwu dużo zdrowia i tej chwili, na którą tak bardzo czekamy – zakończył prezes Zrzeszenia.

Wieczór uświetnili swoim występem artyści Centrum Muzyki Marzeń.

Opr. ZMPD/DWSK/PG

 

GALERIA ZDJĘĆ

SEKCJA      
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD