ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2024-10-22

Bruksela: ZMPD wzięło udział w spotkaniach organizowanych przez IRU dotyczących problemów branży



SEKCJA


W dniach 15-16 października 2024r. przedstawiciele ZMPD w składzie: Dyrektor Generalny Wiesław Starostka, Dyrektor Departamentu Transportu Piotr Mikiel oraz Zastępca Dyrektora Departamentu Transportu Joanna Popiołek uczestniczyli  w spotkaniach organizowanych przez Międzynarodową Unię Transportu Drogowego (IRU) w Brukseli: debacie w Parlamencie Europejskim dotyczącej bieżących problemów branży transportu międzynarodowego oraz spotkaniu CLTM- Komitetu Łącznikowego IRU z UE. 

Przy okazji wizyty w Brukseli delegacja ZMPD spotkała się z europosłami: Beatą Szydło, Kosmą Złotowskim oraz Dariuszem Jońskim. Spotkania te były poświęcone zarówno bieżącym problemom polskiej branży transportu międzynarodowego jak i planowanych prac Komisji TRAN. 

Debata w Parlamencie Europejskim była okazją do przedstawienia członkom Komisji TRAN Manifestu branży transportu drogowego na lata 2024-2029, który wskazuje priorytety, zebrane w katalogach ludzie, środowisko i dobrobyt – szczegóły TUTAJ.

Ludzie: Rośnie wiek kierowców


W sesji poświęconej ludziom uczestnicy debaty rozmawiali o problemach kadrowych, które obecnie dotyczą branży transportu drogowego. Tylko 2,7% kierowców autobusów i 5% kierowców ciężarówek w UE ma mniej niż 25 lat. Jedna trzecia kierowców zawodowych ma 55 lat lub więcej. Średni wiek kierowców ciężarówek wynosi 47 lat, a autobusów 50 lat. Kobiety stanowią jedynie 16% kierowców autobusów i 4% kierowców ciężarówek. Obywatele państw spoza UE stanowią 5% kierowców autobusów i 9% kierowców ciężarówek. Obecnie w UE jest 2,7 miliona kierowców zawodowych. Ponad pół miliona stanowisk kierowców zawodowych pozostaje nieobsadzonych. Przewiduje się, że niedobór kierowców wzrośnie o 17% w ciągu najbliższych pięciu lat. Jeśli nie zostaną podjęte konkretne działania tak ze strony sektora, jak i decydentów unijnych, to już niebawem Europa będzie miała poważny problem z zapewnieniem łańcuchów dostaw.

Środowisko: Czekamy na realistyczne założenia ograniczenia emisji CO2


Sesja dotycząca środowiska dotyczyła wyzwań dla branży związanych z Zielonym Ładem i elektro mobilnością. Branża oczekuje ustalenia realistycznych norm zmniejszania emisji CO₂ dla ciężarówek, ustanowienia przepisów unijnych dotyczących sieci infrastruktury, harmonizacji zasad stosowania zakazów wjazdu do miast. W celu zmniejszenia emisji CO₂ wezwano państwa członkowskie UE do finansowego wsparcia branży transportu drogowego w osiągnięciu neutralności węglowej do 2050 r. w UE.

Dobrobyt: Czas na digitalizację dokumentów przewozowych


Ostatnia sesja debaty koncentrowała się na roli drogowego transportu komercyjnego w gospodarce i społecznym rozwoju Unii Europejskiej. Branża potrzebuje szybkiej digitalizacji dokumentów transportowych, ustalenia zasad dostępu do tych dokumentów i do danych już dziś generowanych przez nowoczesne pojazdy wykorzystywane przez przewoźników. 

Przy tej okazji przedstawiono dane statystyczne z których wynika, że w UE działa ponad milion komercyjnych firm transportu drogowego, z czego 600 tys. to firmy przewożące towary, 357 tys. to firmy taksówkowe, 60 tys. to firmy autokarowe, a 13 300 to firmy przewożące osoby. Zdecydowana większość operatorów transportu drogowego to małe i średnie firmy: 89 proc. operatorów ciężarówek, 82 proc. operatorów autobusów i autokarów oraz 99 proc. operatorów taksówek zatrudnia mniej niż 10 pracowników. Sektor komercyjnego transportu drogowego bezpośrednio odpowiada za 1,4 proc. produktu krajowego brutto UE. Udział ten różni się w poszczególnych państwach członkowskich UE, przy czym największy udział odnotowuje Litwa, Polska i Rumunia.

Wśród tematów, które omówiono na spotkaniu CLTM, w którym uczestniczą stowarzyszenia przewoźników europejskich zrzeszone w IRU, były m.in. kwestie dotyczące obowiązkowej wymiany tachografów, programu pracy CLTM oraz listy priorytetów branży na 2025 r. Uczestnicy rozmawiali także o stanie prac nad zmianą dyrektywy dotyczącej maksymalnej wagi i wymiarów pojazdów poruszających się na terytorium Wspólnoty oraz nowelizacji dyrektywy w sprawie praw jazdy.

Opr. ZMD/DT/JP

SEKCJA

SEKCJA

SEKCJA

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD