ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2024-06-12

W tym roku obchodzimy 75-lecie systemu TIR



SEKCJA


System TIR (Transports Internationaux Routiers) został wprowadzony w życie w 1949 r. w celu usprawnienia międzynarodowego transportu drogowego towarów. 

Krótką, filmową historię systemu TIR można zobaczyć po kliknięciu na zdjęcie.

Polska jest Umawiającą się Stroną Konwencji TIR od 1959 r., a jedynym podmiotem upoważnionym do administrowania systemem TIR w naszym kraju jest Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, dla którego jest to podstawowa działalność statutowa od czasu istnienia Zrzeszenia. To zadanie realizowane jest na podstawie upoważnienia, nadanego ZMPD przez polskie władze celne.

Wszystkich zainteresowanych korzystaniem z dobrodziejstw tego systemu zapraszamy do kontaktu z naszym Zespołem ds. TIR
tel. 22 536 10 32 / 38
e-mail: tir@zmpd.pl

Kluczowe informacje i osiągnięcia systemu TIR:

Historia i Rozwój

  • Początki: Został opracowany przez Europejską Komisję Gospodarczą ONZ i Międzynarodową Unię Transportu Drogowego (IRU). Pierwsza konwencja TIR została podpisana w Genewie w 1949 roku.
  • Konwencja TIR z 1975 roku: Obecna wersja konwencji została przyjęta w 1975 roku, znacznie rozszerzając zasięg i funkcje systemu.
  • Globalny zasięg: System TIR działa obecnie w 65 krajach, umożliwiając transport przez granice z minimalnymi formalnościami celnymi.
  • Umowa obejmuje całą Europę, a także Afrykę Północną oraz Bliski i Środkowy Wschód. Niedawno do Konwencji przystąpiły także Chiny. Także Stany Zjednoczone Ameryki i Kanada są obecnie stronami umowy, a w Ameryce Południowej Chile i Urugwaj.

Funkcjonowanie systemu

  • Karnet TIR: Podstawowym dokumentem jest karnet TIR, który pozwala na przewóz towarów przez granice bez konieczności płacenia cła na każdej granicy. Karnet gwarantuje, że towary zostaną dostarczone zgodnie z deklaracją, a w przypadku naruszeń pokrywa ewentualne należności celne.
  • Zabezpieczenia: Każdy przewóz jest ubezpieczony, co chroni organy celne i uczestników systemu.
  • Kontrola: System zapewnia, że towary są transportowane w zamkniętych i plombowanych pojazdach lub kontenerach, co minimalizuje ryzyko oszustw celnych.
     

Osiągnięcia i Znaczenie

  • Efektywność: System TIR znacząco skraca czas odprawy celnej, redukując koszty i przyspieszając transport.
  • Współpraca międzynarodowa: System TIR promuje współpracę pomiędzy krajami, ułatwiając handel międzynarodowy i wspierając gospodarki krajowe.


Znaczenie dla przyszłości

  • System TIR jest kluczowym elementem w globalnym łańcuchu dostaw, umożliwiając efektywny i bezpieczny przewóz towarów przez granice. W obliczu rosnących wymagań w handlu międzynarodowym, system będzie nadal ewoluować, integrując nowe technologie i procedury, aby sprostać nowym wyzwaniom.

 
SEKCJA

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD