ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Galeria
2023-12-08

Kongres ESG Polska Moc Biznesu 2023. ZMPD wśród panelistów wydarzenia na PGE Narodowym



SEKCJA

SEKCJA


Odbywający się 4 grudnia 2023 r. na PGE Narodowym w Warszawie Kongres ESG Polska Moc Biznesu 2023 przyciągnął tłumy uczestników, którzy mogli wybierać pośród wielu paneli poświęconych szeroko rozumianej gospodarce i wyzwaniom, jakie przed nią stoją. Przedstawiciele ZMPD – prezes Jan Buczek oraz Dyrektor Departamentu Władz Statutowych, Strategii i Komunikacji, Rzecznik Prasowa Zrzeszenia Anna Brzezińska – zmierzyli się w odpowiednio z tematem zrównoważonych zakupów usług transportowych oraz kwestią redefinicji motoryzacji.

Jan Buczek: Ciężarówki spełniają najwyższe normy 


Prezes Jan Buczek w swoim wystąpieniu podkreślił, że branża dysponuje blisko 300 tys. ciężarówek, z czego zdecydowana większość z nich spełnia najwyższą dziś klasę ekologiczności – Euro 6. 

– Z jednej strony mówi się o transporcie drogowym jako o największym trucicielu, z drugiej zaś montowana w naszych pojazdach bardzo zaawansowana technologia filtruje powietrzne z cząstek stałych – powiedział szef Zrzeszenia. Rozumiejąc jednak światowe trendy i wyzwania związane z podnoszeniem stopnia ekologiczności przewoźnicy zdają sobie sprawę, że wcześniej czy później, a raczej wcześniej, będą musieli zmienić tabor. 

Jesteśmy już pod ścianą


– Problem polega na tym, że jesteśmy już pod ścianą. Nie ma bowiem jeszcze takiej oferty na rynku, która spełniałaby nasze oczekiwania i sprostała naszym potrzebom – zwrócił uwagę Jan Buczek. Liczba istniejących dziś pojazdów elektrycznych w żaden sposób nie pokrywa nawet ułamka procenta zapotrzebowania przewoźników. Poza tym przy takim potoku pojazdów, na trasach brakuje infrastruktury. Nie ma wystarczającej liczby miejsc, gdzie można byłoby w dość szybkim czasie naładować akumulatory. – Dziś czas ładowania jest na tyle długi, że istnieje poważne zagrożenie spowodowania zatorów, które zniweczą wszelkie wysiłki zmierzające do walki o ekologiczność, bo ekologia przegra z efektywnością ekonomiczną – dodał prezes ZMPD.

Widać jednak światełko w tunelu – to napęd wodorowy. Wydaje się, że ta technologia może być doskonale zaimplementowana do pojazdów ciężarowych, w których będzie odpowiednia ilość miejsca do zainstalowania agregatów. Ważne jest też to, że ciężarówka na jednym tankowaniu będzie mogła przejechać ok. 800-1000 km. 

Bez pomocy nie przejdziemy na zieloną stronę mocy


– Żeby przejść na zieloną stronę mocy w usługach transportowych, konieczne są jednak instrumenty wsparcia finansowego. My do tej pory z nich nie korzystaliśmy. Zarówno polscy jak i europejscy politycy powinni wreszcie zrozumieć, że tak dalej się nie da – powiedział Jan Buczek.

Na koniec zwrócił uwagę na kluczowy aspekt działalności transportowej. – Tego typu debaty odkrywają wiele kwestii skrywanych do tej pory gdzieś pod dywanem. Klient, który wysoko stawia przewoźnikom poprzeczkę związaną z ekologicznym transportem, często nie zdaje sobie sprawy, że kaskadowy system zależności w transporcie, polegający na wykorzystaniu ogromnej liczby pośredników, zrywa więź między tym klientem a realizującym usługę transportową przewoźnikiem. Podczas takich debat warto się zastanowić nad tym, jak skrócić ten łańcuch – po to, by przewoźnik otrzymał wreszcie godziwą zapłatę, dzięki której będzie mógł w pełni uczestniczyć w zielonej rewolucji, mając pieniądze na na jeszcze bardziej ekologiczny tabor – zakończył prezes ZMPD Jan Buczek.

Tiry na tory? Słyszę to już od 30 lat


Kolejną kwestią poruszoną podczas Kongresu ESG Polska Moc Biznesu 2023 była redefinicja motoryzacji. Czy tiry na tory to dobry pomysł? Czy jest przyszłość dla branży przewoźników w dobie zeroemisyjnego transportu? Jak utrzymać konkurencyjność polskich firm w obliczu wyzwań związanych z ESG? Odpowiedzi na te pytania próbowała znaleźć dyr. Anna Brzezińska.

 – Tiry na tory? O tym haśle słyszymy już chyba od 30 lat – powiedziała przedstawicielka ZMPD. – Jak w każdym biznesie, także i w transporcie drogowym liczy się czas i pieniądz. Im szybciej towar zostanie dostarczony do odbiorcy, tym lepiej. Towary trafiają z ciężarówek do klientów just-in-time, bez żadnych opóźnień, niemal wprost na linie produkcyjne – przypomniała dyr. Anna Brzezińska. Trudno sobie więc dziś nawet wyobrazić chaos jaki by zapanował, gdyby ciężarówki przerzucić na kolej. – To biznes a nie politycy powinien decydować o tym, jaka forma transportu towarów jest dla niego najlepsza – powiedziała przedstawicielka Zrzeszenia.

Kluczem do sukcesu są infrastruktura i dotacje


– Polscy przewoźnicy międzynarodowi są w awangardzie nowoczesności i ekologiczności. Jednak na wszystko potrzeba pieniędzy. Nie zapominajmy o plagach egipskich, które spadły w ostatnich latach na transport drogowy: m.in. pandemię, wojnę w Ukrainie czy Pakiet Mobilności. Zepchnęły one branżę na skraj przepaści. Dlatego pierwszym wyzwaniem jest odblokowanie środków z KPO, dzięki którym pojawią się dotacje na zakup elektrycznych ciężarówek, dziś przecież znacznie droższych niż te standardowe. Do tego konieczne jest, by państwo zainwestowało w odpowiednią infrastruktukturę. Bez szybko działającej sieci ładowania nie ma szans na ekologiczną transformację – powiedziała dyr. Anna Brzezińska.

Opr. ZMPD/DWSK/PG

SEKCJA      
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD