ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2023-07-05

Jubileusz 50-lecia przedstawicielstwa IRU w Brukseli



SEKCJA

Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość europejskiego transportu drogowego


IRU, światowa organizacja transportu drogowego, świętowała swoje 50-lecie reprezentacji w Brukseli we wspaniałej gotyckiej sali brukselskiego ratusza na Wielkim Placu, z mocnym przemówieniem otwierającym przewodniczącej Komisji Europejskiej, Ursuli von der Leyen, która powiedziała: "Dziś świętujemy pięćdziesiąt lat integracji europejskiej poprzez mobilność i handel. Dzięki Europejskiemu Zielonemu Ładowi aspirujemy do tego, by stać się pierwszym kontynentem neutralnym dla klimatu przed 2050 r.  IRU, jest niezastąpionym partnerem w tej podróży.”
 
SEKCJA


Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych podczas uroczystości reprezentowane było przez Dyrektora Generalnego, Wiesława Starostkę.
W ramach wydarzenia odbyły się trzy kluczowe sesje poświęcone przeszłości, teraźniejszości i przyszłości transportu drogowego, a przemówienia otwierające wygłosili przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, burmistrz Brukseli Philippe Close, wicepremier Belgii i minister mobilności Georges Gilkinet oraz przewodniczący IRU Radu Dinescu. 
Burmistrz Brukseli Philippe Close powiedział: "Miasto Bruksela gości stałą delegację IRU od 1973 roku. W wyniku prac IRU nad harmonizacją, krajowe przepisy transportowe uległy ujednoliceniu. W tym okresie oblicze transportu towarowego i pasażerskiego znacznie się zmieniło wraz z postępem technicznym i rozwojem gospodarczym. Rosnąca świadomość ekologiczna doprowadziła również do bardziej komplementarnego podejścia do środków transportu, a konkurencja ustąpiła miejsca partnerstwu".
Wicepremier i minister ds. mobilności Belgii, Georges Gilkinet, powiedział: "Branża transportu drogowego odegrała kluczową rolę w ostatnich kryzysach, z którymi mieliśmy do czynienia. Podobnie jak inne sektory, branża transportu drogowego stoi dziś przed potrójnym wyzwaniem: zaprojektowaniem modelu, który będzie zrównoważony z punktu widzenia klimatu, sprawiedliwy dla pracowników i zmienny ekonomicznie. Te trzy elementy są ze sobą powiązane. Ponieważ globalny popyt na transport nadal rośnie, przejście na zeroemisyjny napęd elektryczny lub wodorowy jest koniecznością. Samochody ciężarowe są niezbędne do lokalnego, transgranicznego transportu towarów. Ich komplementarność z transportem kolejowym i morskim sprawia, że sektor ten musi się rozwijać." 
Prezydent IRU Radu Dinescu powiedział: "50 lat temu IRU otworzyła biuro łącznikowe z ówczesną Europejską Wspólnotą Gospodarczą. Dziś IRU z dumą reprezentuje milion firm transportu drogowego w UE. Wspólnie sprawiliśmy, że transport drogowy w UE stał się bezpieczniejszy, bardziej wydajny i bardziej ekologiczny".
Dyrektor Przedstawicielstwa IRU w UE Raluca Marian uzupełniła przemówienia inauguracyjne głównych mówców, przypominając wszystkim, że transport dotyczy "codziennego życia, sposobu, w jaki się poruszamy, sposobu, w jaki wszystko wokół nas jest wnoszone i wynoszone". 
Pierwsza sesja dotyczyła budowania Unii Europejskiej, w tym ustanowienia wspólnej polityki transportowej, jednolitego rynku i upadku żelaznej kurtyny, a także pandemii i wojny na Ukrainie.
Wieloletni poseł do Parlamentu Europejskiego i były polski minister transportu Bogusław Liberadzki podkreślił kluczową rolę transportu drogowego w Europie i Polsce: "Ciężarówki uczyniły Europę bardziej dostępną. Kierowcy sprawili, że Europa stała się bardziej zintegrowana i spójna. Bez ciężarówek Europa pęka". 
Były przewodniczący Rady Transportu Pasażerskiego IRU Yves Mannaerts powiedział: "Zaufanie odegrało fundamentalną rolę w zacieśnianiu współpracy z członkami IRU z całej Europy i rozwijaniu ekologicznego, bezpiecznego i wygodnego transportu pasażerskiego".
 
SEKCJA

Pierwsza sesja

Pierwsza sesja dotyczyła budowania Unii Europejskiej, w tym ustanowienia wspólnej polityki transportowej, jednolitego rynku i upadku żelaznej kurtyny, a także pandemii i wojny na Ukrainie.
Wieloletni poseł do Parlamentu Europejskiego i były polski minister transportu Bogusław Liberadzki podkreślił kluczową rolę transportu drogowego w Europie i Polsce: "Ciężarówki uczyniły Europę bardziej dostępną. Kierowcy sprawili, że Europa stała się bardziej zintegrowana i spójna. Bez ciężarówek Europa pęka". 
Były przewodniczący Rady Transportu Pasażerskiego IRU Yves Mannaerts powiedział: "Zaufanie odegrało fundamentalną rolę w zacieśnianiu współpracy z członkami IRU z całej Europy i rozwijaniu ekologicznego, bezpiecznego i wygodnego transportu pasażerskiego".
Pierwsza sesja obejmowała również wystąpienie Prezesa ADAMPOL S.A. z siedzibą w Zaściankach, Krzysztofa Dakowicza.
 

Druga sesja

Druga sesja obejmowała debatę panelową na temat dwóch najpilniejszych kwestii stojących przed transportem drogowym, dekarbonizacji i cyfryzacji. Na wstępie panelu David Lucas Parrón, sekretarz stanu ds. transportu, mobilności i agendy miejskiej w hiszpańskim Ministerstwie Transportu, powiedział: "Stoimy przed wielkim wyzwaniem: uczynienia sektora bardziej atrakcyjnym dla młodych ludzi. Możemy to osiągnąć poprzez cyfryzację i dekarbonizację. Współpraca intermodalna może przyczynić się do dekarbonizacji transportu. Ale przede wszystkim wprowadza inne sposoby zarządzania łańcuchem transportowym, czyniąc go bardziej inkluzywnym, nie pozostawiając w tyle żadnego rodzaju transportu".
Minister Transportu i Komunikacji Republiki Litewskiej, Marius Skuodis, powiedział: "Transport drogowy jest częścią problemu i rozwiązaniem dzisiejszych wyzwań. IRU ma strukturę instytucjonalną do dyskusji i budowania na naszych wartościach i długoterminowej wizji".
Paneliści debatowali nad możliwymi ramami czasowymi dekarbonizacji zarówno transportu pasażerskiego, jak i towarowego, a także nad warunkami i zachętami wymaganymi od firm transportowych, aby osiągnąć zerowy poziom emisji, jednocześnie nadal służąc obywatelom, społecznościom i przemysłom UE.

Trzecia sesja

W trzeciej sesji wzięło udział dwóch futurystów, którzy omówili trendy w mobilności i logistyce w UE po 2040 roku.
Profesor Pero Mićić, CEO FutureManagementGroup AG, przewiduje ogromne zmiany: "Sztuczna inteligencja i autonomiczne pojazdy sprawią, że transport będzie bardziej wydajny, tańszy i bezpieczniejszy".
Sampo Hietanen, założyciel MaaS Concept i dyrektor generalny MaaS Global, skomentował kwestię transportu prywatnego i zbiorowego: "Zapotrzebowanie na prywatne samochody nie jest kwestią ideologiczną - zależy od demografii, kosztów i dostępności realnych alternatyw". 
Dyrektor IRU EU Advocacy Raluca Marian zakończyła wydarzenie prostym przesłaniem dla liderów transportu: "Podejmij działania, aby kształtować przyszłość!".
 
SEKCJA      
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD