ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Galeria
Wydarzenia ZMPD
2023-06-02

31 maja 2023 r. odbyło się Zwyczajne Zgromadzenie Ogólne Delegatów ZMPD



SEKCJA


Podczas Zgromadzenia Ogólnego Delegatów ZMPD, które odbyło się 31 maja 2023 r. w Jachrance koło Warszawy, Delegaci udzielili absolutorium prezesowi Janowi Buczkowi i pozostałym członkom Zarządu. Przyjęli także sprawozdanie Zarządu, Rady i Komisji Rewizyjnej oraz sprawozdanie finansowe, a także zatwierdzili budżet Zrzeszenia na 2023 r. W związku z rezygnacją Tadeusza Gajownika z funkcji członka Zarządu, Delegaci podjęli decyzję o zmniejszeniu liczebności tego gremium do czterech osób.   

Przewodniczącym Zgromadzenia został wybrany Karol Rychlik, wiceprzewodniczącym został Euzebiusz Gawrysiuk, sekretarzem zaś Ewa Śliwa.

Podczas obrad Zgromadzenia Ogólne Delegatów ZMPD odbyła się uroczystość wręczenia medali Prezydenta RP Andrzeja Dudy z okazji Stulecia Odzyskanej Niepodległości. Odznaczenia wręczyła doradca społeczny Prezydenta RP Agnieszka Lenartowicz-Łysik. Odznaczonymi zostali (w kolejności alfabetycznej):
  • Anna Brzezińska-Rybicka
  • Kazimierz Ducki
  • Tadeusz Gajownik
  • Piotr Mikiel
  • Joanna Popiołek
  • Zygmunt Sieńko
  • Wiesław Starostka
  • Jerzy Szepietowski
  • Bogusław Zimny

Zgromadzenie Ogólne Delegatów zdominowały bieżące sprawy branży. Głównym tematem były problemy dotyczące polsko-ukraińskich przewozów. Prezes ZMPD Jan Buczek powiedział, że w 2022 r. ukraińskie firmy wykonały ponad 500 tys. przejazdów między Polską i Ukrainą, ponad dwa razy więcej niż w 2021 r. W związku z tym przypomniał o autorskim pomyśle wprowadzenia trzech kategorii zezwoleń: pierwszej pod nadzorem MON (z jazdą powrotną na specjalnych warunkach), drugiej przeznaczonej do przewozów produktów pochodzenia rolnego i humanitarnych. Trzecia kategoria obejmowałaby czysto komercyjne przewozy, czyli asortyment transportowany przed wojną. 

Przyznał jednocześnie, że pomysł nie zyskał jednomyślności w środowisku przewoźników, co doprowadziło do zablokowania prac. W rezultacie KE przedłużyła Ukrainie zezwolenia na dotychczasowych zasadach. 

Prezes przypomniał także, że ZMPD wyraziło sprzeciw wobec zakazu wyprzedzania się ciężarówek, przedstawiając resortowi odpowiednie argumenty za utrzymaniem status quo. 

Przewoźnicy omówili także sytuację na granicy z Białorusią, na której działa tylko jedno przejście. Od 1 czerwca 2023 r. nie mogą przejeżdżać przez nie także naczepy z rejestracją białoruską i rosyjską. 

Delegaci wysłuchali prezentacji przedstawicieli Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, którzy omówili sytuację prawną wprowadzania elektromobilności. Przypomnieli, że regulacje unijne, jak Pakiet Fit for 55, nie pozostawiają wątpliwości, że przejście na napędy elektryczne będzie konieczne. 

Marek Wolfigiel przedstawił statystykę i analizę rynku pojazdów elektrycznych. W przypadku transportu ciężkiego na rynku pojawiają się pierwsze elektryczne modele, a rejestracje liczone są w pojedynczych sztukach. Taki model wystawił Mercedes-Benz. Elektryczny pojazd stanął przed wejściem do hotelu, w którym odbywały się obrady ZOD, wzbudzając duże zainteresowanie przewoźników. 

Radca prawny PZPM Marcin Witaszek zaznaczył, że UE nieustannie zaostrza cele ekologiczne. Dodał, że kluczowym elementem rozwoju elektromobilności jest infrastruktura. Uprzedził, że pojawi się unijne rozporządzenie zmuszające państwa do jej rozbudowy. Ten proces wyraźnie postępuje w Niemczech i Holandii. 

Po prezentacji wywiązała się dyskusja. Piotr Ozimek powiedział, że gdyby chciał połowę floty przestawić na napęd elektryczny, potrzebowałby 70 MWh mocy, więc pozbawiłby całe Tychy prądu. Karol Rychlik dopytywał z kolei o politykę transportową UE i przypomniał, że z powodu braku jakiejkolwiek infrastruktury, za wschodnią granicą długo jeszcze nie będzie można wykonywać przewozów elektrycznymi pojazdami, co automatycznie spowoduje oddanie tego rynku w ręce innych przewoźników.


Opr. ZMPD/DWSK/PG/RP

SEKCJA

SEKCJA      




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD