ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2021-12-20

Prezes ZMPD Jan Buczek interweniuje w sprawie sytuacji na wschodniej granicy 



SEKCJA

Prezes ZMPD Jan Buczek interweniuje u Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców Adama Abramowicza w sprawie sytuacji na wschodniej granicy.


W piśmie, który zamieszczamy poniżej i w załączeniu, czytamy m.in.: Sytuacja na wszystkich wschodnich, polskich przejściach granicznych jest dramatyczna. Kolejka oczekujących na odprawę sięga nawet 20 kilometrów. Trudne warunki sanitarne i pogodowe oraz świadomość, że wielu kierowców nie zdąży wrócić na święta Bożego Narodzenia do domu, prowadzi wśród nich do eskalacji napięcia.  

 
SEKCJA
Adam Abramowicz
Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców

Szanowny Panie,

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce reprezentując branżę transportu drogowego zwraca się z prośbą o pilną interwencję mającą na celu poprawę sytuacji na polskich przejściach granicznych, stanowiących zewnętrzne granice UE.

Sytuacja na wszystkich wschodnich, polskich przejściach granicznych jest dramatyczna. Kolejka oczekujących na odprawę sięga nawet 20 kilometrów. Trudne warunki sanitarne i pogodowe oraz świadomość, że wielu kierowców nie zdąży wrócić na święta Bożego Narodzenia do domu, prowadzi wśród nich do eskalacji napięcia.  

Zamknięcie przejścia granicznego w Kuźnicy spowodowało znaczne wydłużenie czasu oczekiwania w kolejkach w innych punktach granicznych. Oficjalne dane podają czas oczekiwania 24 godziny, ale dotyczy to czasu od momentu wjazdu ciężarówki na terminal odprawy aż do momentu jego opuszczenia. Natomiast raportowany przez naszych przewoźników realny czas oczekiwania na wjazd na terminal wynosi nawet 4-5 dni. 

Z kolei brak odpowiedniej infrastruktury powoduje, że czas oczekiwania na przejściach granicznych z Ukrainą (Dorohusk, Hrebenne czy Korczowa) w obu kierunkach to aż 24 godziny.  

Niestety, sytuacja uległa pogorszeniu na wszystkich wschodnich przejściach granicznych po wprowadzeniu 14 grudnia br., w związku z pandemią, rozporządzenia, które obowiązywało dwa dni, a narzuciło obowiązek okazywania  przy wjedźcie negatywnego testu w kierunku SARS -  CoV-2. 
Długie przestoje na granicy generują zwiększenie kosztów przewoźników oraz niestety zmniejszają wiarygodność przewoźnika, który nie ma wpływu na ostateczny czas dostawy towaru, ryzykując zerwaniem kontraktów i dotychczasowej współpracy z kontrahentami. Dzienna strata dla przewoźnika drogowego związana z przestojem pojazdu ciężarowego 
na granicy szacowana jest na około 400 EUR. Trudna sytuacja dotyczy nie tylko przewoźników z Polski, lecz także z innych państw; Polska jest ważnym krajem tranzytowym. 

Jednocześnie ważną kwestią jest bardzo trudna sytuacja kierowców, którzy oczekując w kolejkach na granicy nie mają dostępu do urządzeń sanitarnych ani zaplecza z żywnością.

Z związku z powyższym zwracam się do Pana z prośbą o pomoc, o nagłośnienie sprawy i interwencję na różnych szczeblach administracji państwowej. Kłopoty branży transportowej mają później swoje odbicie w problemach innych branż gospodarki, co negatywnie wpływa na sytuację ekonomiczną w kraju.  

                                                                                        Z poważaniem,
                                                                                          Jan Buczek

                                                                                         Prezes ZMPD
 
SEKCJA

#NazwaPobierz
1Pismo Prezesa ZMPD ws. sytuacji na granicypobierz PDF
     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD