INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
– Zaletą viaTOLL była prostota obsługi – wspomina Anna Brzezińska-Rybicka, rzecznik prasowy Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce (ZMPD). – Tymczasem o e-TOLL można powiedzieć wszystko, tylko nie to, że jest przyjazny dla odbiorcy. Przewoźnicy, z którymi rozmawiamy, skarżą się między innymi na problemy podczas rejestracji pojazdów online, zrywane połączenia GPS i brak bieżącej informacji na temat ponoszonych płatności. Nadal nie mogą pobierać not z systemu co powoduje, że nie mogą dokonać rozliczeń i wrzucać ich w koszty prowadzonej działalności gospodarczej. To ciągle zbyt krótki czas by powiedzieć, że wszystkie aktualnie dostępne na rynku urządzenia OBU działają prawidłowo. A przecież, jak zapewniali nas urzędnicy Krajowej Administracji Skarbowej, system miał być zapięty na ostatni guzik od momentu samodzielnego wejścia w życie, czyli od 1 października.
Nie znamy jeszcze konkretnych kosztów związanych z e-TOLL, jakie przewoźnicy muszą co miesiąc ponosić, ale z pewnością będą wyższe niż w przypadku viaTOLL. I z pewnością koszty te zostały bądź zostaną przerzucone na ostatecznego odbiorcę. Transportowców po prostu nie stać na płacenie coraz wyższych rachunków. Samo urządzenie, do tej pory bezpłatne, to przecież 600-800 zł na jeden pojazd. Alternatywą jest koszt wyposażenia każdego kierowcy w smartfona, do pobrania aplikacji. Do tego dochodzą koszty przesyłu danych.
– Po pierwszym tygodniu kiedy przewoźnicy byli w szoku, sytuacja się nieco uspokoiła – dodaje pani rzecznik. – Wydaje się, że przewoźnicy pogodzili się z sytuacją, zresztą nie mają innego wyjścia. Być może brak zapału do głośnych protestów wynika z faktu, że Krajowa Administracja Skarbowa zapewniła, że w pierwszym okresie obowiązywania nowego systemu nie będzie karała za uchybienia, poza brakiem rejestracji w e-Toll. Nie wiadomo, do kiedy będą obowiązywały pouczenia zamiast finansowego bicza, co tylko potwierdza fakt, że e-TOLL ciągle nie jest w stu procentach sprawny. Podtrzymujemy opinię, że e-TOLL to system, który ciągle działa w trybie testowym. Niestety, to test na żywym organizmie. A jak to zwykle bywa, w Polsce najtrwalsze są prowizorki.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.