ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Transport w mediach
2021-07-15

Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna i Rzeczpospolita o wynagrodzeniach kierowców



SEKCJA


Zwołane na prośbę ZMPD środowe, poranne posiedzenie sejmowej Komisji Infrastruktury oraz popołudniowy briefing prasowy Zrzeszenia dotyczące kwestii wynagradzania kierowców w świetle zmian, jakie od lutego 2022 r. będą obowiązywać z europejskim prawodawstwie zawartym w Pakiecie Mobilności, skupił uwagę dziennikarzy Gazety Wyborczej, Dziennika Gazety Prawnej oraz Rzeczpospolitej. 


Wyborcza.pl
Krach grozi przewoźnikom drogowym, tysiące miejsc pracy zagrożone. A rząd śpi

Za pół roku wejdą w życie unijne przepisy, które mogą drastycznie wywindować koszty działalności polskich przewoźników drogowych, którzy w tej branży są liderami UE. Ale rząd premiera Mateusza Morawieckiego dotąd nie przygotował regulacji, które ochroniłyby konkurencyjność polskich firm.

– Zdobyliśmy europejskie rynki nie dzięki pomocy tej czy innej partii, lecz dzięki naszemu wysiłkowi, determinacji i uporowi – powiedział podczas wideokonferencji prasowej Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD).

Zarzucał władzom: – Kiedy trwały prace nad Pakietem Mobilności, bardzo dotkliwie odczuliśmy brak profesjonalnego wsparcia przedstawicieli naszego państwa w procesie wypracowywania ostatecznego kształtu europejskich rozwiązań dla międzynarodowego transportu drogowego. Przewoźnicy i parlamentarzyści angażowali się w ten proces, natomiast polska administracja była niemal nieobecna, a na pewno nie była skuteczna. 
Problem w tym, że rząd PiS nie tylko nie zdołał zablokować wprowadzenia przez UE przepisów niekorzystnych dla polskich firm transportu drogowego, ale także nie zajął się dostosowaniem polskich przepisów do nowych unijnych wymogów w taki sposób, aby ochronić naszych przewoźników przed utratą konkurencyjności. 

Od lutego przyszłego roku wchodzą w życie przepisy Pakietu Mobilności dotyczące wynagradzania pracowników delegowanych w transporcie drogowym, czyli kierowców, (…) co oznaczać będzie drastyczny wzrost kosztów, o kilkadziesiąt, czy nawet o 100 proc. – jak ocenił Piotr Mikiel, dyrektor Departamentu Transportu ZMPD. 

Więcej na wyborcza.biz


Dziennik Gazeta Prawna, 15 lipca 2021 r.
Branża transportowa rozczarowana biernością władz

Od lutego przyszłego roku wchodzą w życie kolejne regulacje wynikające z unijnego tzw. Pakietu mobilności. Przewoźnicy domagają się jednak zmian w przepisach o wynagradzaniu kierowców.

(…) Przedstawiciele ZMPD postulują np. stworzenie odrębnego branżowego systemu wynagradzania dla kierowców. To jednak od lata napotyka na zdecydowany opór ze strony rządu, który obawia się, że ustępstwo wobec jednej branży pociągnie za sobą roszczenia kolejnych.

Więcej na gazetaprawna.pl oraz w wydaniu DGP z 15 lipca 2021 r.


Rzeczpospolita, 15 lipca 2021 r.
Pakiet Mobilności gwałtownie zwiększy koszty pracy polskich przewoźników

Przewoźnicy apelują do rządu o jak najszybsze uchwalenie nowych zasad wynagrodzeń kierowców. – Dopominamy się o nie od grudnia ub.r. Jeżeli rząd nie przygotuje ich, wchodzące w życie za pół roku przepisy Pakietu Mobilności wyznaczą kilkudziesięcioprocentowy wzrost kosztów zatrudnienia w przedsiębiorstwach transportowych. To zabije nasze firmy – ostrzega prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych Jan Buczek.

Więcej na www.rp.pl oraz w wydaniu Rzeczpospolitej z 15 lipca 2021 r.

Opr. ZMPD/DWSK/PG
 
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD