INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
Ekologia, bezpieczeństwo ruchu drogowego, warunki pracy kierowcy i trendy rozwojowe w najnowocześniejszych ciągnikach siodłowych to główne tematy lekcji przygotowanej przez Mercedesa i ZMPD. Modelem zaś był Mercedes-Benz Actros 5, czyli naszpikowany elektroniką pojazd najnowszej generacji.
– Jestem przekonana, że za godzinę wasze postrzeganie ciężarówki jako ekologicznego środka transportu zapewniającego kierowcy bezpieczeństwo będzie zupełnie inne niż jeszcze wczoraj. Dziś ciężarówka to nic innego jak elektronika na kołach. Za chwilę poznacie tę elektronikę w teorii, a już za kilka lat będziecie mogli skorzystać z niej w praktyce, jako zawodowi kierowcy. Zapraszam Was w niezwykłą podróż po skrywającej przed zwykłymi śmiertelnikami wiele tajemnic ciężarówce Mercedesa najnowszej generacji – powiedziała zwracając się do uczniów dyr. Departamentu Władz Statutowych, Strategii i Komunikacji ZMPD Anna Brzezińska-Rybicka.
Przysłuchując się lekcji można było odnieść wrażenie, że Jarosław Szepietowski z firmy Mercedes-Benz Trucks Polska „rozebrał” ciężarówkę na czynniki pierwsze, przedstawiając w każdym z jej elementów nowoczesne rozwiązania, których motywem przewodnim jest ekologia i bezpieczeństwo ruchu drogowego – począwszy od multimedialnego kokpitu, przez skomplikowane systemy oszczędzania paliwa, automatyczne zatrzymanie przed przeszkodą, zmniejszające zmęczenie kierowcy automatyczne prowadzenie pojazdu, przewidywanie wystąpienia usterki w ciężarówce, stałą wymianę danych między kierowcą a firmą lub serwisem, aktywny system martwego pola, system automatycznego utrzymywania odległości, asystenta wspomagania koncentracji, asystenta rozpoznawania znaków drogowych, regulację przechyłów pojazdu, system stabilizacji jazdy naczepy na czujnikach ciśnienia w oponach i o wewnętrznych lusterkach zmniejszających opór ciężarówki, co tym samym zwiększających oszczędności na zużyciu paliwa skończywszy.
Na koniec miał dobrą nowinę dla przyszłych kierowców: Mimo zaawansowanych prac nad autonomizacją ciężarówek, jeszcze przez wiele lat kierowcy zawodowi będą niezbędni. To kierowca ostatecznie decyduje o tym, jak porusza się ciężarówka. Systemy bezpieczeństwa mają tylko jak najbardziej ułatwić mu pracę i zapewnić komfort w prowadzeniu pojazdu. Tylko tyle i aż tyle.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.