ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2020-12-17

Szefowie orqanizacji przewoźników apelują do Przewodniczącej KE ws. Tyrolu



SEKCJA


Szefowie czterech organizacji przewoźników: Jan Buczek (ZMPD), Maciej Wroński (TLP), Zdzisław Szczerbaciuk (PIGTSiS) oraz Piotr Litwiński (OZPTD) wystosowali petycję do przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von dr Leyen ws. utrzymania swobodnego przejazdu przez Tyrol.


Petycja jest efektem decyzji władz związkowych Tyrolu, które od 1 stycznia 2021 r. znoszą wyjątki od zakazu jazdy samochodami ciężarowymi pow. 7,5 DMC nocą na odcinku autostrady Inntal-Autobahn.

Pełna treść apelu – poniżej i w załączeniu.

 

SEKCJA

Warszawa dnia 17.12.2020 r.

Komisja Europejska

Rue de la Loi 200

1049 Bruksela

Belgia

Pani

Ursula von der Leyen

Przewodnicząca Komisji Europejskiej

Szanowna Pani Przewodnicząca,

Władze związkowe w Tyrolu wydając dnia 20 listopada 2020 r. rozporządzenia Landeshauptmannes Rocznik 2020 nr 121 zwane dalej („Rozporządzeniem”) znoszą od dnia Ol stycznia 2021 roku wyjątki od zakazu jazdy samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej „dmc” powyżej 7,5 t. nocą na odcinku autostrady AI 2 InntaI-Autobahn.

Wyżej wskazane wyjątki obejmują obecnie samochody ciężarowe klasy „Euro VI” — obecnie najwyższej klasy ekologiczności samochody ciężarowe i ciągniki siodłowe przyjazne dla środowiska, które wykorzystywane są w międzynarodowym transporcie drogowym towarów. Zgodnie z wyżej wymienionym rozporządzeniem Władz lokalnych Tyrolu wyjątkiem od zakazu jazdy w nocy, samochodów ciężarowych o dmc powyżej 7,5 t. zostaną objęte wyłącznie samochody ciężarowe z napędem elektrycznym, gazowym LNG/CNG oraz pojazdy zasilane wodorem. Pojazdy takie jeszcze w niewielkim stopniu wykorzystywane są na rynku transportowym a ich dostępność jest bardzo ograniczona z uwagi na warunki ekonomiczne oraz małą ofertę firm motoryzacyjnych.

Kolejną istotną kwestią wymagająca oceny zasadności ich wprowadzenia przez Komisję Europejską są pozostałe ograniczenia wprowadzone przez władze związkowe w regionie Tyrol obejmujące:

•     sektorowy zakaz pojazdów, uzależniony od kategorii przewożonych towarów samochodami ciężarowymi o dmc 7,5 t., ustanowiony na podstawie rozporządzenia Landeshauptmannes z dnia 18 maja 2016 r. LGBI nr 44/2016, zmienione rozporządzeniem LGBI nr 115/2016 oraz rozporządzeniem LGBI nr 81/2019;

•     regulacje uzależnione od podziału na regiony według miejsca pochodzenia i przeznaczenia towarów w poszczególnych strefach, tworzących strefę podstawową i rozszerzoną.

W ocenie polskich organizacji zrzeszających przewoźników drogowych wyżej wymienione ograniczenia, włącznie z wyeliminowaniem obowiązujących obecnie wyjątków na podstawie Rozporządzenia z dnia 20 listopada 2020 nr 121, spowodują daleko sięgające skutki w wymiarze ekonomicznym i środowiskowym oraz w sposób nieuzasadniony zamykają dostęp do tras przejazdu przez terytorium Austrii.

Ponadto ograniczenia te poskutkują zwiększeniem natężenia ruchu drogowego na autostradzie A12 Inntal-Autobahn w największych godzinach ruchu, co w konsekwencji spowoduje opóźnienie dostaw, a tym samym doprowadzi do zakłócenia swobodnego przepływu towarów wewnątrz Unii Europejskiej, naruszając jedną z fundamentalnych swobód Unii, przestrzeganie której jest zagwarantowane w Traktatach.

Mając na uwadze szczególne starania Komisji Europejskiej o zapewnienie odpowiednich warunków socjalnych dla kierowców w transporcie międzynarodowym należy zwrócić uwagę, że wprowadzane zakazy będą skutkowały ograniczeniami w powrotach kierowców do domu co może bezpośrednio przełożyć się na spadek zainteresowania wykonywaniem zawodu kierowcy w czasach, kiedy niedobory kadr w tym zawodzie są tak dotkliwe dla firm i zakłócają realizacje płynnych łańcuchów dostaw.

Ze względu na ograniczenia wprowadzone Rozporządzeniem, kierowcy będą zmuszeni do korzystania z alternatywnych połączeń drogowych. Spowoduje to wzrost wydatków na paliwo, dodatkowo obciążając przedsiębiorców. Natomiast zbędny przebieg samochodów ciężarowych pociągnie za sobą wzrost emisji gazów Cieplarnianych, Dlatego Rozporządzenie w swoich skutkach sprzeciwia się wielu inicjatywom Unii Europejskiej, w tym „The European Green Deal”, zmierzających do redukcji ilości dwutlenku węgla.

Szanowna Pani Przewodnicząca; w imieniu polskich przewoźników transportu drogowego reprezentowanych przez Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Drogowego, Transport i Logistyka Polska związek pracodawców, Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce oraz Potską Izbę Gospodarczą Transportu Samochodowego i Spedycji, zwracamy się do Pani Przewodniczącej jako naszego reprezentanta odpowiedzialnie sprawującego nadzór nad przestrzeganiem i wykonywaniem obowiązków płynących z Traktatów, o podjęcie działań zmierzających do przywrócenia swobodnego i niezakłóconego przepływu towarów na odcinku autostrady A12 InntaI-Autobahn w regionie Tyrol realizowanego przez transport drogowy.

 

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Petycja szefów organizacji przewoźnikówpobierz PDF
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD