ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2019-11-06

Ograniczenie wwozu paliwa do 200 litrów. Tak, ale…



SEKCJA


Prezes ZMPD Jan Buczek w imieniu kilkunastu organizacji polskich przewoźników drogowych wystosował pismo do Rzecznika MŚP Adama Abramowicza, w którym przypomina, że kwestia ewentualnego ograniczenia wwozu paliwa do Polski do dwustu litrów musi być rozpatrywana łącznie z objęciem nim całej wschodniej granicy Unii Europejskiej – od Finlandii po Grecję oraz ze zwrotem części podatku akcyzowego od paliwa wykorzystywanego w profesjonalnym przewozie rzeczy. Jednocześnie zaapelował do Rzecznika MŚP o nieinicjowanie kolejnych działań w sprawie „200 litrów”, jeżeli nie będą one rozpatrywane razem z tymi warunkami.


Pismo jest reakcją na przebieg organizowanego przez Biuro Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców spotkania Zespołu Roboczego ds. Transportu, które odbyło się 4 listopada 2019 r. Tam właśnie poruszona została przez Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Drogowego kwestia ewentualnego wprowadzenia ograniczenia limitu wwożonego do Polski paliwa. To temat, który w przestrzeni publicznej istnieje od co najmniej kilku lat i od początku wywołuje dyskusję wśród przewoźników.

W ubiegłym roku ZMPD w piśmie do ministra finansów wyraziło sprzeciw wobec inicjatywy nowelizacji ustawy Prawo celne oraz Ustawy o podatku akcyzowym mającej na celu ograniczenie tego limitu, a stanowisko Zrzeszenia poparło 13 organizacji przewoźników. W opinii Zrzeszenia wprowadzenie zmian w prawie osłabiłoby pozycję polskich transportowców na rynku wschodnim, a nawet doprowadziłoby do utraty możliwości wykonywania przez nich przewozów na Wschód. Z ubiegłorocznych wystąpień ministra finansów wynika, że rząd zgadza się z argumentami ZMPD oraz kilkunastu innych organizacji, nie uznając za zasadne dokonywanie zmian prawnych w tym zakresie. 

Ograniczenie wwozu paliwa byłoby dobrym rozwiązaniem, gdyby została nim objęta cała wschodnia granica Unii Europejskiej – od Finlandii po Grecję. W przeciwnym razie pojawią się naturalne luki, takie jak polsko-litewskie przejście graniczne w Budzisku, które obrócą skutki ograniczenia przeciwko tym, których miało chronić. Poza tym ZMPD wraca uwagę na fakt, że należy połączyć dyskusję na temat ograniczenia limitu wwozu paliwa z inicjatywą zwrotu części podatku akcyzowego od paliwa wykorzystywanego w profesjonalnym przewozie rzeczy, co nie tylko poprawiłoby ekonomiczną sytuację przedsiębiorców, lecz także byłoby trafną inwestycją budżetu państwa.


Link do filmu z posiedzenia Zespołu Roboczego ds. transportu: 

www.facebook.com/BiuroRzecznikaMSP

Opr. ZMPD/DWSK/PG

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Pismo do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorcówpobierz PDF
SEKCJA

#NazwaPobierz
1200 l: Pisma z poparciem stanowiska ZMPDpobierz PDF
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD