ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Wydarzenia ZMPD
Brexit
2019-08-30

Brexit: Zegar tyka coraz głośniej. Zastępca ambasadora Wielkiej Brytanii spotkał się z prezesem ZMPD



SEKCJA

 

Aktualna sytuacja związana z przygotowaniami do mającego nastąpić 31 października 2019 r. Brexitu i jego następstwa dla międzynarodowych przewoźników drogowych to tematy spotkania w siedzibie ZMPD, które odbyło się 30 sierpnia 2019 r. w siedzibie ZMPD, przedstawicieli Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce z brytyjską delegacją - Jamesem Hughesem, zastępcą ambasadora Wielkiej Brytanii w Polsce ds. transportowych oraz Stephenem Steelem, szefem Sekcji Ekonomicznej. 


James Hughes podkreślił, że priorytetem brytyjskiego rządu jest utrzymanie w miarę swobodnego przepływu towarów przez granicę. Zapewnił, że nie zostaną wprowadzone nowe kontrole, chyba że będą wymagały tego niespodziewane okoliczności; nie będzie także istotnych zmian regulacyjnych. Natomiast zmiany dotyczące dokumentacji mają być ograniczone do minimum. – Ważne jest, by polscy przewoźnicy byli przygotowani do sytuacji „po Brexicie”, m.in. by mieli już komplet deklaracji celnych przed wjazdem do Wielkiej Brytanii – powiedział zastępca ambasadora. Poinformował, że Wielka Brytania jest przygotowana na ewentualne opóźnienia związane z odprawą ciężarówek na granicy z Unią Europejską. – Zaplanowaliśmy miejsca parkingowe i postojowe w hrabstwie Kent – powiedział James Hughes. Przypomniał także o prowadzonej przez brytyjski rząd intensywnej akcji informacyjnej.

– Potok ciężarówek jadących codziennie do Wielkiej Brytanii jest tak ogromny, że nawet chwilowe wahnięcie spowoduje ogromne problemy. Dlatego jesteśmy nieco uspokojeni słysząc, że liczba procedur zostanie zminimalizowana i nie będzie zakłóceń w transporcie – powiedział prezes ZMPD Jan Buczek. Zauważył, że nie tylko przewoźnicy są narażeni na ogromne straty związane z bezumownym Brexitem, lecz także brytyjscy klienci czekający na komponenty, które składają się potem na ostateczny produkt. W jego opinii najgorzej będzie w pierwszych dniach rozwodu. Przewiduje, że wielu przedstawicieli brytyjskiego biznesu zapewne zrezygnuje z kooperacji z Unią Europejską ze względu na różnego rodzaju trudności wynikające np. z braku możliwości dotrzymywania terminów dostaw. – Dlatego wolelibyśmy się nie rozwodzić, bo jestem przekonany, że stracimy na tym wszyscy. Ale to nie my mamy w tej kwestii ostatnie zdanie – powiedział prezes ZMPD. 

– To oczywiste, że macie państwo wątpliwości i obawy związane z tym wydarzeniem. Będziemy się starali je rozwiać – odpowiedział James Hughes. Jak podkreślił, premier Boris Johnson jest zdeterminowany, by do Brexitu doszło 31 października 2019 r. – z umową z Komisją Europejską lub bez niej. – Nasz rząd stara się o zawarcie porozumienia, dzięki któremu nie dojdzie do twardego Brexitu. Jednym z naszych warunków jest przynajmniej częściowe usunięcie z umowy rozwodowej tzw. bezpiecznika irlandzkiego. To dla Wielkiej Brytanii kluczowa kwestia – podkreślił. Przypomniał jednocześnie, że by umożliwić sprawne funkcjonowanie działalności przewozowej i łagodzić skutki bezumownego Brexitu uzgodniono, iż do końca 2019 r. będą obowiązywały dotychczasowe przepisy związane z dostępem do wspólnego rynku. – Mamy nadzieję, że uda się wypracować rozwiązania, które będą obowiązywały także później – dodał zastępca ambasadora.

Radca Prezesa ZMPD Tadeusz Wilk poruszył problem zezwoleń EKMT i ich ewentualnej ważności po 31 grudnia 2019 r. W odpowiedzi usłyszał, że szczegóły dotyczące tego problemu zależeć będą od porozumienia Wielka Brytania – Unia Europejska. Brytyjscy goście nie potrafili odpowiedzieć na pytanie Dyrektora Generalnego ZMPD Wiesława Starostki dotyczące możliwości odliczania od początku 2020 r. podatku VAT od zakupionego w Wielkiej Brytanii paliwa. Z ich słów wynikało jednak, że sytuacja zmieni się w tej kwestii prawdopodobnie już od 1 listopada 2019 r.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Komisja Europejska i Wielka Brytania doszły do porozumienia dotyczącego dostępu do wspólnego rynku do końca roku, ale to nas oczywiście nie satysfakcjonuje – będziemy się starać, by ten termin przedłużyć – powiedziała Joanna Popiołek, Zastępca Dyrektora Departamentu Transportu.

Opr. ZMPD/DWSK/PG

SEKCJA

SEKCJA      
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD