INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
Spotkanie było efektem m.in. skarg przewoźników podczas niedawnego Zebrania Regionalnego ZMPD w Lublinie. Transportowcy zwracali wówczas uwagę na przedłużający się czas odpraw pojazdów ciężarowych wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe m.in. na przejściu granicznym z Białorusią w Koroszczynie, co generuje wielokilometrowe kolejki. Jeszcze w weekend poprzedzający spotkanie na odprawę czekało 700 pojazdów, natomiast w dniu przyjazdu delegacji ZMPD była ona przeprowadzana na bieżąco.
Podczas rozmów prezesa ZMPD Jana Buczka, dyrektora Departamentu Transportu Zrzeszenia Piotra Mikiela oraz radcy prezesa Tadeusza Wilka m.in. z zastępcą dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Lublinie Grzegorzem Hemperkiem oraz kierownikiem oddziału celnego Koroszczyn nadkomisarzem Przemysławem Szandeckim, oraz z udziałem przewodniczącego Parlamentarnego Zespołu na Rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego Marcina Duszka podsumowano dotychczasowe działania podejmowane przez służbę graniczną, przeprowadzono analizę aktualnej sytuacji a także zastanawiano się nad wprowadzeniem dalszych mechanizmów współpracy, zmierzających do optymalizacji przepustowości w zakresie transgranicznego ruchu towarowego.
– Granica nie może być blokadą dla międzynarodowego transportu drogowego, funkcjonującego w oparciu o bardzo precyzyjne przepisy dotyczące m.in. reżimu pracy. Kierowca stojący w wielogodzinnym korku po wyjeździe z terminala nie kieruje się w stronę klienta, tylko na najbliższy parking, by tam odebrać obowiązkowy, 11-godzinny odpoczynek. Dzień pracy to koszt w wysokości ok. 300 euro. Jeśli nie zarobi przewoźnik, to nie zarobi także skarb państwa, który z każdej złotówki otrzymuje 18 groszy – powiedział prezes ZMPD. – Gdyby większa liczba przewoźników korzystała z karnetu TIR, kolejki na granicach byłyby zdecydowanie mniejsze, bowiem procedura jego obsługi jest szybsza i prostsza. Poza tym nie rozumiem, dlaczego agencje celne nie zgłaszają do urzędów celnych problemów z przesyłem dokumentów. Celnicy mówią, że nawet jeśli dochodzi do awarii, to mogą je wypełniać w wersji papierowej. Ta niedrożność przepływu informacji jest kolejną przyczyną spiętrzenia liczby pojazdów na granicy – dodał Jan Buczek.
Kwestia kolejek na granicy będzie też tematem kolejnego programu z cyklu „Na Zakręcie”, który już wkrótce zostanie zaprezentowany m.in. na stronie ZMPD i Facebooku Zrzeszenia.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.