ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Galeria
2019-06-04

Koroszczyn: Jak rozładować kolejki na przejściu granicznym z Białorusią



SEKCJA

 

Problem uciążliwych kolejek na granicy z Białorusią był tematem spotkania, do którego doszło 3 czerwca 2019 r. na terenie terminala w Koroszczynie z udziałem przedstawicieli ZMPD oraz reprezentantów służby celnej i Izby Administracji Skarbowej w Lublinie.


Spotkanie było efektem m.in. skarg przewoźników podczas niedawnego Zebrania Regionalnego ZMPD w Lublinie. Transportowcy zwracali wówczas uwagę na przedłużający się czas odpraw pojazdów ciężarowych wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe m.in. na przejściu granicznym z Białorusią w Koroszczynie, co generuje wielokilometrowe kolejki. Jeszcze w weekend poprzedzający spotkanie na odprawę czekało 700 pojazdów, natomiast w dniu przyjazdu delegacji ZMPD była ona przeprowadzana na bieżąco.

Podczas rozmów prezesa ZMPD Jana Buczka, dyrektora Departamentu Transportu Zrzeszenia Piotra Mikiela oraz radcy prezesa Tadeusza Wilka m.in. z zastępcą dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Lublinie Grzegorzem Hemperkiem oraz kierownikiem oddziału celnego Koroszczyn nadkomisarzem Przemysławem Szandeckim, oraz z udziałem przewodniczącego Parlamentarnego Zespołu na Rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego Marcina Duszka podsumowano dotychczasowe działania podejmowane przez służbę graniczną, przeprowadzono analizę aktualnej sytuacji a także zastanawiano się nad wprowadzeniem dalszych mechanizmów współpracy, zmierzających do optymalizacji przepustowości w zakresie transgranicznego ruchu towarowego.

– Granica nie może być blokadą dla międzynarodowego transportu drogowego, funkcjonującego w oparciu o bardzo precyzyjne przepisy dotyczące m.in. reżimu pracy. Kierowca stojący w wielogodzinnym korku po wyjeździe z terminala nie kieruje się w stronę klienta, tylko na najbliższy parking, by tam odebrać obowiązkowy, 11-godzinny odpoczynek. Dzień pracy to koszt w wysokości ok. 300 euro. Jeśli nie zarobi przewoźnik, to nie zarobi także skarb państwa, który z każdej złotówki otrzymuje 18 groszy – powiedział prezes ZMPD. – Gdyby większa liczba przewoźników korzystała z karnetu TIR, kolejki na granicach byłyby zdecydowanie mniejsze, bowiem procedura jego obsługi jest szybsza i prostsza. Poza tym nie rozumiem, dlaczego agencje celne nie zgłaszają do urzędów celnych problemów z przesyłem dokumentów. Celnicy mówią, że nawet jeśli dochodzi do awarii, to mogą je wypełniać w wersji papierowej. Ta niedrożność przepływu informacji jest kolejną przyczyną spiętrzenia liczby pojazdów na granicy – dodał Jan Buczek.

Kwestia kolejek na granicy będzie też tematem kolejnego programu z cyklu „Na Zakręcie”, który już wkrótce zostanie zaprezentowany m.in. na stronie ZMPD i Facebooku Zrzeszenia.

Opr. ZMPD/DWSK/PG

SEKCJA      
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD