ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Transport w mediach
2018-12-04

Rada UE przyjęła stanowisko ws. transportu. Prezes ZMPD Jan Buczek: Grozi nam fala bankructw



SEKCJA


Rada UE przyjęła stanowisko w sprawie nowych regulacji dotyczących międzynarodowego transportu drogowego. Polska i kilka innych krajów było przeciw.
 

Co ustalono na Radzie UE


Unijni ministrowie transportu ustalili m.in., w jakich sytuacjach kierowcy będą podlegać przepisom o delegowaniu pracowników. Jeśli kierowca będzie wykonywał przewóz z kraju, w którym mieści się siedziba firmy, do innego państwa, to będzie wyłączony z przepisów o delegowaniu.

W drodze do kraju docelowego kierowca będzie mógł wykonać jeden dodatkowy załadunek lub rozładunek, co również nie będzie wiązało się z podleganiem przepisom o delegowaniu. Podobnie jeden załadunek i wyładunek będzie mógł zostać przeprowadzony w drodze powrotnej do kraju, gdzie mieści się siedziba firmy. Inna opcja, na którą mają zezwalać nowe przepisy, to brak dodatkowego załadunku lub wyładunku w drodze do punktu docelowego, a w zamian możliwość dokonaniu dwóch załadunków lub wyładunków w drodze powrotnej.

W przypadku wszystkich innych rodzajów operacji, w tym kabotażu, będą obowiązywały przepisy dotyczące delegowania pracowników.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk powiedział, że nowe przepisy narzucają obowiązki, które są "niestety nie do przyjęcia". Podkreślił jednak, że udało się zablokować jeden z niekorzystnych zapisów propozycji. Chodzi o tak zwane "powroty kierowców".

Więcej na tvn24bis.pl

***


Zagrożenie dla polskich firm


– Ta decyzja może wyeliminować polskie firmy z unijnego rynku – powiedział prezes ZMPD Jan Buczek w radiu TOK FM. – Zbankrutuje wiele firm, zostaniemy z leasingami i kredytami do spłacenia, bez możliwości zarabiania. Więcej na TOKFM.
SEKCJA

***

4 grudnia br. w Polsat News w programie Biznes odbyła się rozmowa na żywo z prezesem Janem Buczkiem o perspektywach polskiego transportu w kontekście opinii Rady UE.

 
***


Unia zmienia zasady w trakcie gry


– To katastrofa dla polskich przewoźników – powiedział RMF FM prezes ZMPD Jan Buczek. Jego zdaniem, po ustaleniach unijnych ministrów w sprawie nowych przepisów międzynarodowego transportu drogowego branżę transportową w Polsce czeka teraz fala bankructw.
 

Zdaniem prezesa Buczka ta decyzja pokazuje, iż stare kraje Unii mogą dyktować warunki zgodne ze swoimi interesami i mogą zmieniać zasady w trakcie gry. Jego zdaniem wiele polskich firm zniknie z rynku, gdyż banków nie interesuje, że Unia zmieniła warunki, tylko będą się domagały spłaty kredytów. 
 

Więcej na www.rmf24.pl/
 


SEKCJA
SEKCJA
***

Przewoźnicy komentują zmiany w transporcie w Unii Europejskiej

- Najsłabsi będą zmuszeni zamykać swoje przedsiębiorstwa a to wiąże się z konsekwencjami skutkującymi na kolejne pokolenia - powiedział korespondentce Polskiego Radia Jan Buczek. Tłumaczył, że zaostrzone przepisy oznaczają znaczny wzrost kosztów i biurokratycznych wymogów dla naszych transportowców. (…) Firmy przewozowe nie są w stanie z kilkudniowym wyprzedzeniem zarejestrować kierowców w jakimś państwie członkowskim. To absurdalne, przecież my jesteśmy mobilni, te regulacje oznaczają poważne ograniczenie naszej działalności” - powiedział Jan Buczek. Dodał, że to protekcjonizm gospodarczy i działanie pod wpływem krajów Europy Zachodniej, głównie Francji i Niemiec, ale też Holandii, które chciały od dawna wyeliminować polską konkurencję ze swoich rynków.

Więcej na stronie Polskieradio24
SEKCJA


* * *
 

Jak Polska przegrała w Brukseli międzynarodowy transport - 5 grudnia - RMF24 
 

Polska przyjechała do Brukseli, żeby "dumnie" przegrać sprawę transportowców. Dziennikarka RMF FM ujawnia kulisy przegranej "na własne życzenie" w kwestii międzynarodowego transportu drogowego.

W Brukseli twardymi negocjatorami nie są ci, którzy używają ostrych słów i "idą na zwarcie", ale ci, którzy miło się uśmiechają, potrafią w czymś ustąpić, wiedzą czego chcą i do tego dążą. Polska natomiast w sprawie transportu nie miała strategii. Nie określiła swoich celów. Jedynym stanowiskiem, jakie od pewnego czasu prezentowały polskie władze, był fundamentalny sprzeciw wobec objęcia transportu delegowaniem. Warszawa bardzo usztywniła swoje stanowisko latem tego roku - twierdzą moi rozmówcy zaangażowani w negocjacje. Polskie stanowisko przestało być stanowiskiem negocjacyjnym, a stało się sztywnym deklamowaniem kilku punktów instrukcji z kartki - powiedział mi unijny dyplomata. 
(…) Koalicja krajów, która w najlepszym momencie liczyła nawet 18 państw, zaczęła się więc wykruszać. Polska przestała badać możliwości kompromisu innych krajów, nie prowadziła już "półprywatnych" rozmów z dyplomatami, przestała praktycznie istnieć w tej rozgrywce. To właśnie poprzez pracę "w cieniu" i stały lobbing - ucierają się stanowiska w Brukseli. Świetnie z tym radziła sobie branża transportowa. Aż trudno zliczyć wszystkie spotkania, petycje i protesty polskich transportowców w Brukseli. Jednak lobbing branżowy nie poparty negocjacjami na szczeblu rządowym - przynosi niewiele. Więcej na stronie RMF24
 

***


Dziennik Gazeta Prawna, 5 grudnia 2018 r.
 

Sprzeciw Polski oraz ośmiu innych państw to za mało, by powstrzymać niekorzystne z punktu widzenia polskiej branży transportowej zapisy Pakietu Mobilności.

Obejmuje on transport drogowy przepisami dotyczącymi pracowników delegowanych. Wyłączone mają być operacje bilateralne z możliwością w sumie dwóch rozładunków/załadunków na trasie.
 

– Najrozsądniejsze byłoby określenie czasu (np. kilku dni), po przekroczeniu których przepisy o delegowaniu miałyby być stosowane. Tymczasem Rada chce podzielić transport na dwustronny i tzw. cross trade, czyli wykonywany pomiędzy krajami członkowskimi przez przewoźnika z innego kraju. Taki podział ogranicza swobodę wykonywania transportu. Ja rozumiem, że każde państwo chce chronić swój rynek, ale przecież istniejące ograniczenia dotyczące przewozów kabotażowych miały być liberalizowane, a nie zaostrzane – przypomina Piotr Mikiel ze Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Więcej na www.gazetaprawna.pl


* * *
Rzeczpospolita, 5 grudnia 2018 r.

Rząd przegrał batalię o nowe zasady gry w transporcie międzynarodowym. Polskie firmy mogą zostać wypchnięte z europejskiego rynku.

Unijna rada ministrów transportu przyjęła tzw. podejście ogólne, czyli wspólne stanowisko, z którym pójdzie na negocjacje z Parlamentem Europejskim. Polska była przeciw.
Nowy pakiet wprowadza zasadę, że kierowca w ruchu międzynarodowym powinien być traktowany jak pracownik delegowany już od pierwszego dnia wykonywanego kursu. Oznacza to nie tylko znaczny wzrost kosztów, ale przede wszystkim potężne utrudnienia biurokratyczne i praktycznie wypchnięcie z rynku małych graczy. Zasada delegowania już od pierwszego dnia oznacza zaostrzenia stanowiska w porównaniu z pierwotną propozycją Komisji Europejskiej.

Pozytywne jest natomiast to, że z tej zasady mają być wyłączeni kierowcy w ruchu bilateralnym. Czyli tacy, którzy przewożą towar między krajem siedziby swojej firmy a innym krajem UE. Więcej na www.rp.pl

 

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD