ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2018-06-14

Parlament Europejski: Wnioski z Komisji TRAN odrzucone, kolejna debata w lipcu



SEKCJA

Parlament Europejski 14 czerwca 2018 r. podczas sesji plenarnej w Strasburgu odrzucił wszystkie trzy wnioski Komisji Transportu i Turystyki – TRAN.


Parlament Europejski podczas czwartkowej sesji plenarnej w Strasburgu odrzucił wszystkie trzy wnioski Komisji Transportu i Turystyki – TRAN, dotyczące przyznania jej mandatu do rozpoczęcia negocjacji z Radą UE i Komisją Europejską (tzw. Trilog) w najważniejszych dla nas obszarach Pakietu Mobilności: delegowanie pracowników (Lex specialis), zasady czasu kierowania pojazdem i odpoczynku (Rozporządzenie 561) oraz dostęp do zawodu i rynku (Rozporządzenia 1071 i 1072).

Oznacza to, że zawarty w ubiegłym tygodniu kompromis zakładający wyłączenie transportu międzynarodowego z zakresu dyrektywy o delegowaniu - PWD będzie musiał być jeszcze przedyskutowany i ponownie przegłosowany podczas kolejnej sesji plenarnej PE, najprawdopodobniej już na początku lipca 2018 r.
Głosowano nad trzema zagadnieniami dotyczącymi międzynarodowego transportu drogowego: 
- wymogi w zakresie egzekwowania przepisów i szczegółowe zasady dotyczące delegowania kierowców w sektorze transportu drogowego (sprawozdawca: Merja Kyllönen  Komisja TRAN)
- zmiany rozporządzenia (WE) nr 561/2006 w zakresie minimalnych wymogów dotyczących maksymalnego dziennego i tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu, minimalnych przerw oraz dziennych i tygodniowych okresów odpoczynku oraz zmiany rozporządzenia (UE) nr 165/2014 w odniesieniu do pozycjonowania za pomocą tachografów (raport: Wim van de Camp TRAN)
- zmiany rozporządzenia (WE) nr 1071/2009 i rozporządzenia (WE) nr 1072/2009 w celu dostosowania do rozwoju sytuacji w sektorze (raport: Ismail Ertug TRAN).

Opr. ZMPD/DWSK/PS/AW


SEKCJA

Komentarz prezesa ZMPD Jana Buczka


Dzisiejsza decyzja Parlamentu Europejskiego, który wypowiedział się przeciwko udzieleniu Komisji Transportu i Turystyki - TRAN mandatu do negocjacji z Radą UE i Komisją Europejską, w oparciu o osiągnięte niedawno porozumienie, jest dla nas rozczarowaniem. Uważamy, że zaproponowany w zeszłym tygodniu kompromis, choć daleki od ideału, stanowił ważną próbę znalezienia rozwiązania możliwego do zaakceptowania przez wszystkie strony. Równocześnie mogłoby ono stanowić impuls do zawarcia porozumienia także na forum Rady, a tym samym przyczynić się do istotnego przełomu w pracach nad całym Pakietem Mobilności. Okazało się jednak, że negatywna kampania prowadzona w ostatnich dniach przez europejskie związki zawodowe, niestety także polskie, spowodowała, że znaczna część eurodeputowanych opowiedziała się przeciw tej propozycji.

Wyniki głosowania oznaczają, że wszystkie najważniejsze dla nas propozycje aktów prawnych będą musiały być przedyskutowane jeszcze raz, tym razem już na forum całego Parlamentu, i ponownie przegłosowane. W chwili obecnej trudno jednoznacznie ocenić, jakim zakończy się ono wynikiem, ale można się obawiać, że posłowie będą starali się dojść do porozumienia biorąc pod uwagę jedynie przesłanki polityczne, a nie realne problemy sektora, których większość z nich po prostu nie rozumie. Dla nas oznacza to kolejne wyzwanie, jakim jest przekonanie jak największego grona zagranicznych eurodeputowanych do naszych racji związanych z koniecznością wyłączenia transportu międzynarodowego z zasad delegowania.

Trzeba także pamiętać, że niezależnie od tego, co ostatecznie postanowi Parlament, jego decyzja nie będzie od razu wiążąca, a nowe przepisy będą wymagać także akceptacji ze strony państw członkowskich w ramach Rady UE. Przed nami jeszcze daleka droga, a dzisiejsze głosowanie to jedynie jedna z wielu potyczek w ramach trwającej już od kilku lat wojny o ochronę interesów polskiego sektora transportu drogowego. Jej końca jeszcze nie widać.

 

 

SEKCJA

Rzeczpospolita, 15 czerwca 2018 r.
Parlament Europejski wstrzymał korzystne dla Polski poprawki w przepisach o kierowcach w transporcie międzynarodowym.

Eurodeputowani odrzucili w czwartek trzy sprawozdania dotyczące nowych unijnych przepisów regulujących pracę kierowców w transporcie międzynarodowym. Dla Polski szczególnie bolesna jest porażka dotycząca statusu pracownika delegowanego.

Więcej na www.rp.pl

Deutsche  Welle: Złe wieści z europarlamentu dla polskich kierowców

Europarlament odrzucił korzystną dla polskich przewoźników propozycję, by wielu kierowców ciężarówek wyłączyć z zasad delegowania pracowników UE. Ale takiego wyłączenia bały się firmy transportowe z Niemiec i Francji.
(…) - Odrzucono bardzo dobre stanowisko komisji ds. transportu. Przed nami bardzo trudne negocjacje i głosowania, niezmiernie ważne dla polskich przewoźników i kierowców – skomentowała europosłanka Danuta Jazłowiecka (PO).
(…) Polska liczy, że sojusz Europy środkowo-wschodniej poszerzy się o Hiszpanię i Portugalię – ich przewoźnicy wysyłają wiele ciężarówek do Francji. Szkopuł w tym, że podobnie było z reformą delegowania „zwykłych” pracowników, ale ostatecznie Francuzom udało się przeciągnąć Madryt i Lizbonę na swoją stronę. Reforma przepisów o przewoźnikach międzynarodowych zakończyłaby obecne spory prawne Komisji Europejskiej z Berlinem, Paryżem i Wiedniem o to, czy na gruncie obecnych reguł UE wolno im narzucać lokalną płacę minimalną.
Więcej w Deutsche Welle


Dziennik Gazeta Prawna, 18 czerwca 2018 r.

Parlament Europejski dokonał wolty w sprawie wyłączenia kierowców spod przepisów o delegowaniu pracowników. Poparła ją Solidarność.

Związkowcom udało się przekonać europosłów do ponownego przemyślenia sprawy niestosowania przepisów o delegowaniu pracowników do transportu drogowego. Apel Europejskiej Federacji Pracowników Transportu poparła NSZZ „Solidarność”. Poskutkowało.

Parlament Europejski zajmie się projektem dotyczącym zatrudnienia kierowców na posiedzeniu w dniach 11–14 lipca. Będą wówczas głosowane poprawki złożone przez eurodeputowanych. W ten sposób powracamy do punktu wyjścia, którym był projekt Komisji Europejskiej. Proponowano w nim, by kierowca ciężarówki był uznawany za pracownika delegowanego po spędzeniu trzech dni w danym kraju w skali miesiąca. Po przekroczeniu tego czasu pracodawca musiałby wypłacić kierowcy wynagrodzenie równe pensji minimalnej obowiązującej w danym państwie. Polscy przewoźnicy obawiają się tych rozwiązań. Znacznie podwyższyłoby to koszty i wprowadziło biurokratyczny zamęt.

Według europosłanki PO Elżbiety Łukacijewskiej deputowani do PE ulegli „dyktatowi związków zawodowych, nie patrząc na konsumentów, miejsca pracy, swobodę przepływu osób i towarów oraz na jednolity rynek”. – Żałuję, że Solidarność przyczyniła się do odrzucenia korzystnych dla Polski rozwiązań – powiedziała.
 

Więcej na www.dziennik.pl

 

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD