ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2018-06-04

PE: Transport drogowy wyłączony z dyrektywy o delegowaniu



SEKCJA

4 czerwca 2018 r. Komisja Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego zagłosowała za wyłączeniem transportu międzynarodowego z zakresu dyrektywy o delegowaniu. Takiego rozwiązania oczekiwaliśmy. Polscy europosłowie głosowali jednomyślnie za taką właśnie decyzją.


 
SEKCJA

Piotr Szymański, przedstawiciel ZMPD w Brukseli

Na głosowania w Komisji ds. Transportu w Parlamencie Europejskim nad najważniejszymi aktami prawnymi wchodzącymi w skład tzw. Pakietu Mobilności, w tym przede wszystkim głosowanie nad kwestią objęcia transportu międzynarodowego zasadami dyrektywy o delegowaniu pracowników, długo oczekiwaliśmy.


Jego wynik do końca pozostawał niewiadomą, ale ostatecznie zakończyło się wielkim sukcesem naszej branży – PE zagłosował za wyłączeniem transportu międzynarodowego z zasad dyrektywy o delegowaniu pracowników, która obowiązywać miałaby tylko w przypadku kabotażu i transportu kombinowanego.

W ten sposób wydarzyło się to, w co początkowo wierzyło niewiele osób, choć na szczęście nie należeli do tej grupy polscy przewoźnicy. ZMPD konsekwentnie walczyło o przekonanie do naszych racji jak największej grupy europejskich decydentów. Fakt, że nasze stanowisko poparli ostatecznie nie tylko europosłowie z Europy Środkowo-Wschodniej, ale także z części krajów „starej” Unii, to dowód na to, że w Europie coraz więcej osób zaczęło dostrzegać argumenty wskazujące na niedopasowanie zasad delegowania do realiów naszej branży oraz ich potencjalnie negatywne skutki dla całej gospodarki unijnej.

Dzisiejsze głosowanie pokazało także, iż aby liczyć się w debacie europejskiej trzeba brać w niej czynny udział i umiejętnie walczyć o swoje racje. ZMPD od lat jest obecne w Brukseli i to właśnie dzięki temu nasze argumenty zostały usłyszane. Oczywiście dzisiejsze głosowanie to dopiero jeden z etapów batalii. Kolejnym musi być przekonanie do naszych racji także państw członkowskich w Radzie UE. Wierzymy jednak, że dziś zrobiliśmy bardzo duży krok w drodze do ostatecznego sukcesu.
 

 
SEKCJA

Jan Buczek, prezes ZMPD

To znana prawda – aby osiągnąć sukces trzeba wierzyć w szansę powodzenia i ciężko pracować.


Pomimo nieprzychylnych prognoz wynikających z różnych okoliczności i odmiennego od naszego stanowiska przedstawicieli wielu państw „starej” Unii Europejskiej, którzy uzurpują sobie prawo jednostronnego korygowania zasad jej funkcjonowania, uważaliśmy że należy  konsekwentnie robić swoje. Dzięki naszym partnerom zagranicznym - stowarzyszeniom narodowym udało się niejednokrotnie zmienić stanowisko strategicznych dla tej sprawy osób oraz decydentów, udało się również przekonać racjonalnymi argumentami europarlamentarzystów różnych frakcji i różnych państw do zrozumienia absurdalności proponowanych przepisów.

To jeszcze nie finał, ale zwycięstwo w tej bitwie jest bardzo ważne. Już wiemy, że zdołaliśmy przekonać wielu sceptyków do przekazywania naszych racji na unijnym forum.
Przed nami jeszcze runda plenarnego posiedzenia Parlamentu Europejskiego. Dzisiejszy efekt głosowania daje nam nadzieję, że podobne proporcje głosowania można powtórzyć.

Bardzo dziękuję polskim europarlamentarzystom współpracującym z nami, europarlamentarzystom z innych państw, polskim i zagranicznym stowarzyszeniom przewoźników, pracownikom ZMPD w Warszawie i w Brukseli za zaangażowanie w realizację tego ważnego zadania.

SEKCJA


Komisja PE przeciwko objęciu przewoźników dyrektywą o delegowaniu; sukces Polski

 

Komisja transportu PE opowiedziała się za tym, aby przewoźnicy drogowi w transporcie międzynarodowym nie byli objęci dyrektywą o pracownikach delegowanych. Decyzja nie przesądza o ostatecznym kształcie przepisów, ale - jak podkreślają polscy europosłowie - jest sukcesem Polski.
 

(…) "Ten sukces był możliwy dzięki szerokiemu porozumieniu posłów z różnych grup politycznych i różnych państw członkowskich, którzy dostrzegają koszty i problemy, jakie płyną ze stosowania przepisów o delegowaniu do mobilnych pracowników sektora transportu. Udało się zbudować szeroką koalicję, która z pewnością będzie broniła tego wyłączenia także w trakcie głosowań plenarnych" - skomentował wyniki głosowania europoseł Kosma Złotowski (PiS), który w negocjacjach nad tekstem sprawozdania komisji reprezentował grupę Europejskich Konserwatystów i Reformatorów.
Również europosłanka PO Elżbieta Łukacijewska (grupa Europejskiej Partii Ludowej), która pracowała nad nowymi przepisami w PE, podkreśla, że wynik głosowania to duży sukces.
(…) "Musimy trzymać kciuki, żeby polski rząd trzymał rękę na pulsie i był aktywny na tym polu. Europosłowie zrobili swoje" - powiedziała PAP.
Jak dodała, na sesji plenarnej będzie głosowane następnie poparcie dla mandatu do negocjacji nad kształtem przepisów z Radą UE i KE. "Mam nadzieję, że to już tylko formalność" - powiedziała.

(…) W kolejnym kroku nad kształtem przepisów będą toczyć się rozmowy pomiędzy krajami członkowskimi na forum Rady UE. Tempo prac będzie zależało od sprawującej obecnie w UE prezydencję Bułgarii (do końca czerwca), a następnie Austrii, która przejmie ją z rąk Sofii 1 lipca.


Więcej w komunikacie PAP

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD