ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Galeria
2018-05-18

Nie można karać polskich przedsiębiorców za sukces, jaki odnieśli - debata nt. strategii rozwoju transportu



SEKCJA

W rezydencji ambasadora Luksemburga w Warszawie 17 maja 2018 r. odbył się 3. Luksembursko-Polski Okrągły Stół, dotyczący strategii rozwoju transportu i jego wpływu na sektor logistyki w Polsce. Jednym z uczestników debaty był założyciel, a dziś wiceprezes firmy Adampol SA, honorowy konsul Luksemburga z jurysdykcją w województwie podlaskim oraz lubelskim i jednocześnie wiceprezes ZMPD ds. finansowych Adam Byglewski.


Otwierając spotkanie ambasador Luksemburga w Polsce Conrad Bruch podkreślił dynamicznie rozwijającą się współpracę pomiędzy obydwoma krajami, w szczególności zaś  napływ bezpośrednich inwestycji z Luksemburga do Polski.

– Jak bardzo zmienił się świat niech świadczy fakt, że przez lata z Luksemburgiem mieliśmy kontakt tylko i wyłącznie poprzez Radio Luksemburg, które było synonimem swobody i wolności – powiedział Adam Byglewski, nawiązując do coraz ściślejszej współpracy pomiędzy oboma krajami. Zwrócił jednak uwagę na piętrzące się problemy, dotyczące reprezentowanej przez niego branży międzynarodowego transportu drogowego. – Z jednej strony europejscy urzędnicy dążą do tego, by ze względu na ochronę środowiska nie było pustych przejazdów, z drugiej zaś utrudniają nam realizowanie przewozów kabotażowych. Kolejną sprawą jest wwóz paliwa zza naszej wschodniej granicy. Chcemy identycznych przepisów dla wszystkich przewoźników na każdej zewnętrznej granicy UE – podał pierwsze z brzegu przykłady. – Rolą polityków jest to, by uwzględniając wszystkie argumenty znaleźć wspólny mianownik – dodał Adam Byglewski.

O aktualnej sytuacji politycznej i próbach ograniczenia konkurencyjności firm transportowych z naszej części Europy na unijnym rynku wspomniał m.in. Juliusz Skurewicz z Polskiej Izby Spedycji i Logistyki. – Polski międzynarodowy transport drogowy przez lata rozwijał się niemal bez żadnych przeszkód. Dzięki temu dziś nasi przedsiębiorcy mają 25 proc. europejskiego rynku przewozów drogowych – przypomniał Skurewicz. – W końcu Komisja Europejska doszła do wniosku, że warunki działalności gospodarczej w krajach UE nie są identyczne i postanowiła działać. Stąd propozycja nowych przepisów, które mają się pojawić w przeznaczonym tylko dla tej branży Pakiecie Mobilności. Jedni twierdzą, że to spisek Zachodu; inni, że jakieś regulacje są konieczne. Nie wiadomo, jak to się wszystko skończy, bowiem pojawiają się przeciwstawne opinie dotyczące konkretnych zapisów, co powoduje informacyjny chaos – dodał Juliusz Skurewicz.

Do jego wypowiedzi odniósł się dyrektor Departamentu Strategii Transportu oraz Departamentu Współpracy Międzynarodowej Ministerstwa Infrastruktury Adrian Mazur. – Nie można karać polskich przedsiębiorców za sukces, jaki odnieśli – powiedział dyr. Mazur. Zdradził, że 70 proc. aktualnych działań jego departamentu koncentruje się na próbie wypracowania kompromisu, który byłby do zaakceptowania przez wszystkich uczestników sporu dotyczącego przewoźników z naszej części Europy. Zadał też pytania, na które w najbliższym czasie trzeba będzie znaleźć odpowiedź: jakie powinny być kluczowe inwestycje po 2020 r.; w jakim stopniu państwo ma angażować się w transport intermodalny; jaki powinien być zakres rozwiązań legislacyjnych i administracyjnych dla wzmocnienia transportu. Przedstawił także najważniejsze cele, jakie przyświecają resortowi. – Przede wszystkim chcemy zwiększyć dostępność transportu poprzez połączenie niedoinwestowanych w tym zakresie regionów, a także zintegrować największe ośrodki gospodarcze oraz poprawić efektywność wykorzystania środków przeznaczanych na transport w naszym kraju. – powiedział dyr. Mazur, zwracając jednocześnie uwagę na fakt, że najbardziej perspektywiczną dziś gałęzią transportu są przewozy intermodalne.
 
* * *
 
Ambasador Luksemburga Conrad Bruch: Szukamy możliwości współpracy z Polską w dziedzinie logistyki (fragment wywiadu w Rzeczpospolitej)

- Na jakich zasadach powinni być wynagradzani kierowcy ciężarówek jeżdżący po całej UE? Spór o pracowników delegowanych dotyczył m.in. tego, czy powinno się do nich zaliczać także kierowców.

- Zdajemy sobie sprawę, że Polska ma bardzo rozwiniętą i konkurencyjną branżę transportu drogowego. Jeśli chodzi o dyrektywę o pracownikach delegowanych, jesteśmy zwolennikami tego rozwiązania – powiedział ambasador Luksemburga w Polsce Conrad Bruch. – W 2017 r. w Luksemburgu powstał międzynarodowy terminal intermodalny, pozwalający na przeładunek z ciężarówek do pociągów. Polskie firmy transportowe początkowo były zaniepokojone tą inwestycją, bo obawiały się, że odbierze im część biznesu. Ale na dłuższą metę może się okazać korzystna dla wszystkich stron. Luksemburg może być hubem dla polskiego importu i eksportu np. z Hiszpanii czy Portugalii i innych krajów południa Europy – dodał ambasador.

Więcej na www.rp.pl

SEKCJA      
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD