ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Galeria
Wynagrodzenie kierowców
2018-04-27

Ryn, Koszalin, Siedlce, Sochaczew - kolejne spotkania w ramach konsultacji ZMPD ws płac kierowców



SEKCJA

„Propozycje związkowców, żeby podwyższać koszty pracy w przedsiębiorstwach transportowych to po prostu bzdura” – opinie przewoźników podczas kolejnych konsultacji na temat zmiany systemu wynagradzania kierowców, które odbyły się w Rynie (21 kwietnia), Koszalinie (24 kwietnia), Siedlcach (25 kwietnia) i Sochaczewie (26 kwietnia).



Zakończyła się kolejna tura konsultacji Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce w sprawie rządowych oraz związkowych propozycji zmian systemu wynagradzania kierowców. Tym razem opinie prezentowali przewoźnicy z Warmii i Mazur, Mazowsza i Pomorza Zachodniego. Przeważały opinie, że podnoszenie kosztów pracy nie jest możliwe ze względu na niebezpiecznie niski poziom rentowności branży.

Wstęp do dyskusji stanowiło wystąpienie prezesa ZMPD Jan Buczka, który przedstawiał działania Zrzeszenia w relacjach z rządem, związkami zawodowymi oraz Unią Europejską. Obszerną prezentację dotyczącą skutków projektowanych zmian przygotował Departament Transportu ZMPD we współpracy z OCRK.

– Pomysły podnoszenia kosztów pracy to po prostu bzdura. W branży nie ma na to pieniędzy. Łączne koszty brutto nie mogą wzrosnąć – mówił w Siedlcach Piotr Prudzyński. – W mojej firmie wzrost kosztów pracy mógłby wynieść nawet 28 procent – ostrzegał z kolei Michał Wereszczyński, przewodniczący Regionu Mazowieckiego III ZMPD. Takich pieniędzy nikt nie dołoży do ceny frachtu.

Zdaniem Marcina Kobylarza, przewodniczącego Regionu Zachodniopomorskiego, polski międzynarodowy transport drogowy wpada w sidła coraz bardziej niekorzystnych przepisów. Przykładem mogą być zaświadczenia A1, które automatycznie przesądzają, że kierowca zyskuje status pracownika delegowanego. Tymczasem walka toczy się o to, żeby transport drogowy wyłączyć spod przepisów o delegowaniu. Te okoliczności również wpływają na koszty zatrudnienia. W jego opinii związki zawodowe powinny zabiegać o równe warunki konkurowania przez polskie firmy na rynku europejskim, a nie wymyślać obciążenia, które zagrażają branży.

Zdaniem Romualda Szmidta trudno będzie uniknąć wzrostu kosztów zatrudnienia, trzeba więc naciskać na decydentów w sprawie wprowadzenia stawek minimalnych w transporcie. – Będą stawki minimalne, będą pieniądze również dla pracowników – powiedział Szmidt. Innym sugerowanym przez uczestników konsultacji sposobem rekompensowania rosnących kosztów zatrudnienia może być zwrot części akcyzy od paliw. Na takie rozwiązanie zwracał uwagę w Siedlcach m.in. Jan Oleksiuk. Znalezienie sposobu rekompensowania podwyżek to jedyny sposób budowania ewentualnego kompromisu w tej sprawie.

Dariusz Matulewicz w Koszalinie zwracał też uwagę na rzadko eksponowany problem. Gdyby doszło do wymuszonej przepisami eskalacji płac w transporcie międzynarodowym, ucierpi transport krajowy. Kierowcy będą szukać bowiem zatrudnienia, tam gdzie więcej zarobią. Krajówka stanie.

Jan Buczek wielokrotnie podkreślał w trakcie konsultacji, że rozmowa o nowych regulacjach nie oznacza, że na pewno wejdą one w życie. Obecnie są to wstępne projekty przygotowywane przez Ministerstwo Infrastruktury. Konsultacje mają dostarczyć mocnych argumentów przeciwko tym zmianom. ZMPD zorganizowało szeroką dyskusję, żeby środowisko przewoźników z wyprzedzeniem mogło przedstawić rządowi swoje stanowisko.

Często poruszanym wątkiem była silna konkurencja pomiędzy polskimi przewoźnikami. W Sochaczewie, Koszalinie i Siedlcach przewoźnicy mówili, że walka o rynek prowadzi do jego psucia poprzez zaniżanie ceny frachtów. Sami sobie strzelamy w kolano. Artur Kamiński, przewodniczący Regionu Mazowieckiego I zastanawiał się, czy wyjściem z sytuacji nie powinno być wprowadzenie obowiązku przynależności przewoźników do stowarzyszeń, które mogłyby pilnować uczciwych zasad konkurencji.

Ważnym wątkiem był też sprzeciw wobec działalności związkowców. Mówił o tym między innymi Euzebiusz Gawrysiuk w Siedlcach. Kierowcy nie zgłaszają nam zastrzeżeń w sprawie zarobków. Pretensje mają głównie związkowcy. Wygląda to tak, jakby ktoś próbował ręcznie manipulować płacami wbrew woli zainteresowanych.     

Opr. ZMPD/SJ


Konsultacje w Rynie, 21 kwietnia
SEKCJA SEKCJA



Konsultacje w Koszalinie, 24 kwietnia
SEKCJA SEKCJA



Konsultacje w Siedlcach, 25 kwietnia
SEKCJA SEKCJA



Konsultacje w Sochaczewie, 26 kwietnia
SEKCJA      
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD