ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2021-07-14

Brak działań rządu ws. wynagradzania kierowców w kontekście Pakietu Mobilności tematem briefingu ZMPD



SEKCJA


ZMPD zorganizowało 14 lipca 2021 r. briefing prasowy w formie wideokonferencji poświęcony brakowi działań rządu mających na celu dostosowanie systemu wynagradzania kierowców w Polsce do przepisów Pakietu Mobilności. 


Moderatorem wydarzenia była rzecznik prasowa ZMPD, dyrektor Departamentu Władz Statutowych, Strategii i Komunikacji ZMPD Anna Brzezińska-Rybicka, która wprowadziła uczestników briefingu w temat spotkania.

– Od grudnia 2020 r. środowisko przewoźników apeluje do ministra transportu o podjęcie działań legislacyjnych i rozpoczęcie konsultacji z branżą transportową w celu zminimalizowania skutków zmiany przepisów dotyczących wynagrodzeń kierowców. Niestety, apele okazały się nieskuteczne. Wchodzące w lutym 2022 r. przepisy Pakietu Mobilności oznaczają kilkudziesięcioprocentowy wzrost kosztów związanych z zatrudnieniem kierowców, dlatego dziś branża potrzebuje natychmiastowych działań rządu dostosowujących system wynagradzania do europejskich regulacji – powiedziała dyr. Anna Brzezińska-Rybicka.

Dyrektor Departamentu Transportu ZMPD Piotr Mikiel przypomniał genezę dyskusji na temat wynagradzania kierowców i obowiązujących przepisów, zawartych w Pakiecie Mobilności. Polskiemu kierowcy w transporcie międzynarodowym w części wykonywanych przewozów przysługiwać będzie płaca równa wynagrodzeniu obowiązującemu w danym kraju – nie będzie to już płaca minimalna, jak obecnie. Dziś znaczna część wynagrodzenia kierowców składa się z diet i ryczałtów za nocleg. Jeśli te elementy nie wejdą w skład wynagrodzenia obowiązującego w danym państwie, doprowadzi to do znaczącego wzrostu kosztów funkcjonowania przedsiębiorstw transportowych. – Dlatego od kilku miesięcy apelujemy do rządu, by przygotował rozwiązania uwzględniające formalno-prawną sytuację, w jakiej znajdą się za chwilę polskie firmy przewozowe – powiedział dyr. Piotr Mikiel. Jeśli rząd tego nie zrobi, codziennością będzie wzrost kosztów firm o sto procent. – Liczymy na takie rozwiązania, które spowodują, że konkurencyjność polskich przedsiębiorstw nie spadnie. To kluczowa sprawa – dodał dyrektor Departamentu Transportu ZMPD.

– Zdobyliśmy europejskie rynki nie dzięki pomocy tej czy innej partii, lecz dzięki naszemu wysiłkowi, determinacji i uporowi – powiedział prezes ZMPD Jan Buczek. – Kiedy trwały prace nad Pakietem Mobilności, bardzo dotkliwie odczuliśmy brak profesjonalnego wsparcia przedstawicieli naszego państwa w proces wypracowywania ostatecznego kształtu europejskich rozwiązań dla międzynarodowego transportu drogowego. Przewoźnicy i parlamentarzyści angażowali się w ten proces, natomiast polska administracja była niemal nieobecna, a na pewno nie była skuteczna – podkreślił prezes ZMPD.

Pakiet Mobilności obowiązuje już od roku, a jego poszczególne elementy wchodzą w życie etapami. Jan Buczek przypomniał działania ZMPD polegające m.in. na zwróceniu się do premiera i ministra infrastruktury z prośbą o zajęcie się tym problemem. – Do tej pory nie zrobiono nic, co można by uznać za rozwiązanie problemu, przed którym za chwilę staniemy – powiedział prezes ZMPD. 

Jan Buczek poinformował dziennikarzy, że w dniu briefingu, w godzinach porannych na prośbę ZMPD została zwołana sejmowa Komisja Infrastruktury, na której omawiano kwestie wynagrodzeń kierowców. Konkluzje z posiedzenia były bardzo przygnębiające – rządzący nie są przygotowani do rozmów z przewoźnikami. – Jesteśmy zrozpaczeni nonszalancją naszej administracji. Może się okazać, że za chwilę zostaniemy zaskoczeni jakimś rozwiązaniem, którego albo nie da się zastosować, a jeśli da, to najpierw doprowadzi ono do gwałtownego wzrostu kosztów zatrudnienia, a za chwilę do wypadnięcia polskich przewoźników z europejskiego rynku, tym bardziej że już dziś branża działa na minimalnej rentowności – powiedział Jan Buczek. – Chcieliśmy usiąść do stołu i wspólnie popracować nad rozwiązaniem. Niestety, okazało się, że przedstawiciele polskiej administracji nie traktują nas podmiotowo, lecz przedmiotowo – zakończył prezes Zrzeszenia.

W drugiej części spotkania przedstawiciele ZMPD odpowiadali na szczegółowe pytania dziennikarzy.

Opr. ZMPD/DWSK/PG
SEKCJA      
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty

THB  0,1180     USD  3,8851     AUD  2,8638     HKD  0,5000     CAD  3,0917     NZD  2,7107     SGD  2,8577     EUR  4,5747     HUF  1,2751     CHF  4,2208     GBP  5,3349     UAH  0,1437     JPY  3,5166     CZK  0,1781     DKK  0,6150     ISK  3,0827     NOK  0,4390     SEK  0,4476     HRK  0,6072     RON  0,9293     BGN  2,3390     TRY  0,4539     ILS  1,1887     CLP  0,5153     PHP  0,0773     MXN  0,1934     ZAR  0,2631     BRL  0,7470     MYR  0,9193     RUB  0,0527     IDR  2,6808     INR  5,2208     KRW  0,3378     CNY  0,6001     XDR  5,5246     THB  0,1180     USD  3,8851     AUD  2,8638     HKD  0,5000     CAD  3,0917     NZD  2,7107     SGD  2,8577     EUR  4,5747     HUF  1,2751     CHF  4,2208     GBP  5,3349     UAH  0,1437     JPY  3,5166     CZK  0,1781     DKK  0,6150     ISK  3,0827     NOK  0,4390     SEK  0,4476     HRK  0,6072     RON  0,9293     BGN  2,3390     TRY  0,4539     ILS  1,1887     CLP  0,5153     PHP  0,0773     MXN  0,1934     ZAR  0,2631     BRL  0,7470     MYR  0,9193     RUB  0,0527     IDR  2,6808     INR  5,2208     KRW  0,3378     CNY  0,6001     XDR  5,5246     THB  0,1180     USD  3,8851     AUD  2,8638     HKD  0,5000     CAD  3,0917     NZD  2,7107     SGD  2,8577     EUR  4,5747     HUF  1,2751     CHF  4,2208     GBP  5,3349     UAH  0,1437     JPY  3,5166     CZK  0,1781     DKK  0,6150     ISK  3,0827     NOK  0,4390     SEK  0,4476     HRK  0,6072     RON  0,9293     BGN  2,3390     TRY  0,4539     ILS  1,1887     CLP  0,5153     PHP  0,0773     MXN  0,1934     ZAR  0,2631     BRL  0,7470     MYR  0,9193     RUB  0,0527     IDR  2,6808     INR  5,2208     KRW  0,3378     CNY  0,6001     XDR  5,5246     THB  0,1180     USD  3,8851     AUD  2,8638     HKD  0,5000     CAD  3,0917     NZD  2,7107     SGD  2,8577     EUR  4,5747     HUF  1,2751     CHF  4,2208     GBP  5,3349     UAH  0,1437     JPY  3,5166     CZK  0,1781     DKK  0,6150     ISK  3,0827     NOK  0,4390     SEK  0,4476     HRK  0,6072     RON  0,9293     BGN  2,3390     TRY  0,4539     ILS  1,1887     CLP  0,5153     PHP  0,0773     MXN  0,1934     ZAR  0,2631     BRL  0,7470     MYR  0,9193     RUB  0,0527     IDR  2,6808     INR  5,2208     KRW  0,3378     CNY  0,6001     XDR  5,5246     THB  0,1180     USD  3,8851     AUD  2,8638     HKD  0,5000     CAD  3,0917     NZD  2,7107     SGD  2,8577     EUR  4,5747     HUF  1,2751     CHF  4,2208     GBP  5,3349     UAH  0,1437     JPY  3,5166     CZK  0,1781     DKK  0,6150     ISK  3,0827     NOK  0,4390     SEK  0,4476     HRK  0,6072     RON  0,9293     BGN  2,3390     TRY  0,4539     ILS  1,1887     CLP  0,5153     PHP  0,0773     MXN  0,1934     ZAR  0,2631     BRL  0,7470     MYR  0,9193     RUB  0,0527     IDR  2,6808     INR  5,2208     KRW  0,3378     CNY  0,6001     XDR  5,5246     THB  0,1180     USD  3,8851     AUD  2,8638     HKD  0,5000     CAD  3,0917     NZD  2,7107     SGD  2,8577     EUR  4,5747     HUF  1,2751     CHF  4,2208     GBP  5,3349     UAH  0,1437     JPY  3,5166     CZK  0,1781     DKK  0,6150     ISK  3,0827     NOK  0,4390     SEK  0,4476     HRK  0,6072     RON  0,9293     BGN  2,3390     TRY  0,4539     ILS  1,1887     CLP  0,5153     PHP  0,0773     MXN  0,1934     ZAR  0,2631     BRL  0,7470     MYR  0,9193     RUB  0,0527     IDR  2,6808     INR  5,2208     KRW  0,3378     CNY  0,6001     XDR  5,5246     THB  0,1180     USD  3,8851     AUD  2,8638     HKD  0,5000     CAD  3,0917     NZD  2,7107     SGD  2,8577     EUR  4,5747     HUF  1,2751     CHF  4,2208     GBP  5,3349     UAH  0,1437     JPY  3,5166     CZK  0,1781     DKK  0,6150     ISK  3,0827     NOK  0,4390     SEK  0,4476     HRK  0,6072     RON  0,9293     BGN  2,3390     TRY  0,4539     ILS  1,1887     CLP  0,5153     PHP  0,0773     MXN  0,1934     ZAR  0,2631     BRL  0,7470     MYR  0,9193     RUB  0,0527     IDR  2,6808     INR  5,2208     KRW  0,3378     CNY  0,6001     XDR  5,5246     THB  0,1180     USD  3,8851     AUD  2,8638     HKD  0,5000     CAD  3,0917     NZD  2,7107     SGD  2,8577     EUR  4,5747     HUF  1,2751     CHF  4,2208     GBP  5,3349     UAH  0,1437     JPY  3,5166     CZK  0,1781     DKK  0,6150     ISK  3,0827     NOK  0,4390     SEK  0,4476     HRK  0,6072     RON  0,9293     BGN  2,3390     TRY  0,4539     ILS  1,1887     CLP  0,5153     PHP  0,0773     MXN  0,1934     ZAR  0,2631     BRL  0,7470     MYR  0,9193     RUB  0,0527     IDR  2,6808     INR  5,2208     KRW  0,3378     CNY  0,6001     XDR  5,5246     THB  0,1180     USD  3,8851     AUD  2,8638     HKD  0,5000     CAD  3,0917     NZD  2,7107     SGD  2,8577     EUR  4,5747     HUF  1,2751     CHF  4,2208     GBP  5,3349     UAH  0,1437     JPY  3,5166     CZK  0,1781     DKK  0,6150     ISK  3,0827     NOK  0,4390     SEK  0,4476     HRK  0,6072     RON  0,9293     BGN  2,3390     TRY  0,4539     ILS  1,1887     CLP  0,5153     PHP  0,0773     MXN  0,1934     ZAR  0,2631     BRL  0,7470     MYR  0,9193     RUB  0,0527     IDR  2,6808     INR  5,2208     KRW  0,3378     CNY  0,6001     XDR  5,5246     THB  0,1180     USD  3,8851     AUD  2,8638     HKD  0,5000     CAD  3,0917     NZD  2,7107     SGD  2,8577     EUR  4,5747     HUF  1,2751     CHF  4,2208     GBP  5,3349     UAH  0,1437     JPY  3,5166     CZK  0,1781     DKK  0,6150     ISK  3,0827     NOK  0,4390     SEK  0,4476     HRK  0,6072     RON  0,9293     BGN  2,3390     TRY  0,4539     ILS  1,1887     CLP  0,5153     PHP  0,0773     MXN  0,1934     ZAR  0,2631     BRL  0,7470     MYR  0,9193     RUB  0,0527     IDR  2,6808     INR  5,2208     KRW  0,3378     CNY  0,6001     XDR  5,5246     THB  0,1180     USD  3,8851     AUD  2,8638     HKD  0,5000     CAD  3,0917     NZD  2,7107     SGD  2,8577     EUR  4,5747     HUF  1,2751     CHF  4,2208     GBP  5,3349     UAH  0,1437     JPY  3,5166     CZK  0,1781     DKK  0,6150     ISK  3,0827     NOK  0,4390     SEK  0,4476     HRK  0,6072     RON  0,9293     BGN  2,3390     TRY  0,4539     ILS  1,1887     CLP  0,5153     PHP  0,0773     MXN  0,1934     ZAR  0,2631     BRL  0,7470     MYR  0,9193     RUB  0,0527     IDR  2,6808     INR  5,2208     KRW  0,3378     CNY  0,6001     XDR  5,5246     THB  0,1180     USD  3,8851     AUD  2,8638     HKD  0,5000     CAD  3,0917     NZD  2,7107     SGD  2,8577     EUR  4,5747     HUF  1,2751     CHF  4,2208     GBP  5,3349     UAH  0,1437     JPY  3,5166     CZK  0,1781     DKK  0,6150     ISK  3,0827     NOK  0,4390     SEK  0,4476     HRK  0,6072     RON  0,9293     BGN  2,3390     TRY  0,4539     ILS  1,1887     CLP  0,5153     PHP  0,0773     MXN  0,1934     ZAR  0,2631     BRL  0,7470     MYR  0,9193     RUB  0,0527     IDR  2,6808     INR  5,2208     KRW  0,3378     CNY  0,6001     XDR  5,5246     THB  0,1180     USD  3,8851     AUD  2,8638     HKD  0,5000     CAD  3,0917     NZD  2,7107     SGD  2,8577     EUR  4,5747     HUF  1,2751     CHF  4,2208     GBP  5,3349     UAH  0,1437     JPY  3,5166     CZK  0,1781     DKK  0,6150     ISK  3,0827     NOK  0,4390     SEK  0,4476     HRK  0,6072     RON  0,9293     BGN  2,3390     TRY  0,4539     ILS  1,1887     CLP  0,5153     PHP  0,0773     MXN  0,1934     ZAR  0,2631     BRL  0,7470     MYR  0,9193     RUB  0,0527     IDR  2,6808     INR  5,2208     KRW  0,3378     CNY  0,6001     XDR  5,5246     THB  0,1180     USD  3,8851     AUD  2,8638     HKD  0,5000     CAD  3,0917     NZD  2,7107     SGD  2,8577     EUR  4,5747     HUF  1,2751     CHF  4,2208     GBP  5,3349     UAH  0,1437     JPY  3,5166     CZK  0,1781     DKK  0,6150     ISK  3,0827     NOK  0,4390     SEK  0,4476     HRK  0,6072     RON  0,9293     BGN  2,3390     TRY  0,4539     ILS  1,1887     CLP  0,5153     PHP  0,0773     MXN  0,1934     ZAR  0,2631     BRL  0,7470     MYR  0,9193     RUB  0,0527     IDR  2,6808     INR  5,2208     KRW  0,3378     CNY  0,6001     XDR  5,5246     












Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD