ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2021-05-12

Przedstawiciele ZMPD na senackiej Komisji Infrastruktury. Tematem nowy system poboru opłat



SEKCJA


Tematem posiedzenia senackiej Komisji Infrastruktury, która odbyła się 11 maja 2021 r., była ustawa wprowadzająca nowy system poboru opłat e-TOLL. W obradach uczestniczyli przedstawiciele ZMPD – Prezes Jan Buczek oraz dyrektor Departamentu Transportu Piotr Mikiel. W posiedzeniu zdalnie wziął także udział Dyrektor Generalny ZMPD Wiesław Starostka. 


Poza ZMPD, z grona przewoźników w obradach zdalnie wzięli także udział prezes Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska Maciej Wroński, oraz prezes Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego Piotr Litwiński. Wszyscy podkreślili co najmniej niedopracowanie e-TOLL i zaapelowali o odłożenie jego wdrożenia do czasu uzyskania jego pełnej funkcjonalności. 

– Jako praktycy mamy ogromne doświadczenie i próbujemy się nim dzielić z twórcami nowego systemu na każdym etapie wdrażania e-TOLL. Niestety, nasze argumenty i uwagi nie trafiają do osób decydujących o ostatecznym kształcie nowego systemu poboru opłat – powiedział Jan Buczek. – Nie rozumiem, po co są te wszystkie konsultacje, skoro nasze zdanie nie jest brane pod uwagę; co więcej – nikt nam nie tłumaczy, dlaczego podejmowane są takie, a nie inne decyzje – dodał szef Zrzeszenia. Przypomniał także o tym, że ZMPD było zachęcane do wzięcia udziału w przetargu do obsługi e-TOLL. – Jednak widząc, jakie zagrożenia czyhają na przewoźników, wycofaliśmy się z tego – poinformował senatorów Jan Buczek. Dodał, że co do zasady Zrzeszenie jest za wprowadzeniem systemu e-TOLL, jednak nie ma zgody co do szczegółów, które zamierza zrealizować Krajowa Administracja Skarbowa. 

Senatorowie zostali poinformowani o braku najbardziej pożądanych przez przewoźników urządzeń OBU, oraz o preferowanej przez KAS, generującej duże niebezpieczeństwo obsługi w trakcie jazdy aplikacji mobilnej. Kolejnym spornym punktem jest konieczność wniesienia opłaty za nieopłacony odcinek w ciągu trzech dni, po tym czasie grożą przewoźnikowi wysokie kary. Przewoźnicy – jak na razie bez skutku – dopominają się o noty obciążające i dopiero ich nieopłacenie mogłoby skutkować odpowiednimi sankcjami.

Prezes Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska Maciej Wroński zaproponował uruchomienie systemu pomostowego w formie papierowych winiet, które funkcjonowałyby rok lub półtora. Z kolei szef OZPTD Piotr Litwiński poinformował senatorów o propozycjach przewoźników polegających m.in. na odstąpieniu od podwyżki opłat drogowych o współczynnik inflacji, która nie ma nic wspólnego z eksploatacją dróg, oraz różnicowaniu opłat w zależności od klasy ekologicznej pojazdów.

Po wysłuchaniu wszystkich głosów Komisja nie zajęła stanowiska w stosunku do ustawy, a w sprawozdaniu znajdą się dwa zgłoszone wnioski – o odrzucenie i o przyjęcie ustawy w całości.

Opr. ZMPD/DWSK/PG

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD