INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
– To nie kierowcy są źródłem zagrożenia, lecz nieodpowiedzialne decyzje urzędników niektórych europejskich państw, którzy zamiast ograniczać, narażają społeczeństwa na zwiększanie transmisji zakażeń – powiedział prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Jan Buczek. – Obowiązkowe „wyciąganie” kierowców z kabiny i ustawianie ich w kolejkach bez żadnego dystansu społecznego po to, by przeprowadzić przymusowe testy, jest absurdalne i irracjonalne – dodał prezes Zrzeszenia. – Kierowcy zawodowi są w pełni świadomi sytuacji, dlatego robią wszystko, by zapewnić bezpieczeństwo sobie, swoim rodzinom, a także współpracownikom i kontrahentom. To od nich mogą się uczyć inni, jak chronić się przed wirusem – dodał prezes Jan Buczek.
Nawiązał do sytuacji przed świętami Bożego Narodzenia, kiedy to rząd Francji zablokował swobodny przejazd ciężarówek z Dover na kontynentalną część Europy, argumentując to koniecznością wykonania testów. Okazało się, że pośród 22 tys. kierowców z pozytywnym testem było zaledwie 0,3 proc. osób, czyli na granicy błędu statystycznego. – Nie rozumiemy, dlaczego rządzący nie wyciągają z tego faktu żadnych wniosków. Dziś bowiem mamy do czynienia z tym samym zjawiskiem. Z dnia na dzień doprowadzono do ogromnej koncentracji ciężarówek przede wszystkim na granicy czesko-niemieckiej – powiedział szef ZMPD.
– Apelujemy do europarlamentarzystów zasiadających w Komisji Transportu i Turystyki (TRAN) Parlamentu Europejskiego o zapewnienie swobodnego przepływu towarów, o utrzymanie zielonych korytarzy dla przewozu towarów, a także do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, by poruszył tę kwestię na forum międzynarodowym – powiedział Jan Buczek.
Podczas briefingu zaprezentowane zostały krótkie filmy, z jednej strony obrazujące konieczność opuszczania przez kierowców kabiny ciężarówki w celu przeprowadzenia testów, z drugiej zaś odpowiedzialne zachowania na parkingach. – Kierowcy podczas odpoczynku nie spotykają się ze sobą, prowadzą życie w swojej kabinie. Zgadzam się – to smutny obraz, ale dziś tak trzeba postępować. Co więcej – to wzorcowy przykład odpowiedzialności za siebie i innych – powiedział Jan Buczek.
ZMPD w pierwszych dniach po rozpoczęciu pandemii przekazało swoim członkom wypracowane przez Zrzeszenie procedury i zasady, które potem przez przewoźników były udoskonalane. Kierowcy nie kontaktują się ze spedytorami, właścicielami firm. Ci, którzy obawiają się o swoje zdrowie, rezygnują z pobytu w domu; śpią w kabinach, by ewentualnego zakażenia ryzyka nie przenosić na swoich bliskich.
Prezes ZMPD podkreślił wyśrubowane standardy, jakich od roku przestrzegają zawodowi kierowcy, co – w przeciwieństwie do osób pracujących w warsztatach, magazynach, biurach – owocuje brakiem zakażeń. – To wielki sukces naszej branży – podkreślił Jan Buczek.
Briefing moderowała rzecznik prasowa ZMPD, dyr. Anna Brzezińska-Rybicka.
# | Nazwa | Pobierz |
1 | Apel do europosłów | pobierz PDF |
2 | Apel do ministra infrastruktury | pobierz PDF |
3 | Apel do szefowej komisji TRAN | pobierz PDF |
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.