ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Galeria
2019-10-15

Brexit: Jak się przygotować - konferencja Ambasady Wlk. Brytanii



SEKCJA

15 października 2019 r. w Warszawie odbyła się konferencja w sprawie Brexitu, zorganizowana przez Ambasadę Wlk. Brytanii.


Konferencja stanowiła kolejną okazję do spotkania z przedstawicielami rządu brytyjskiego i rozmów z urzędnikami pracującymi nad kluczowymi kwestiami związanymi z handlem z Wlk. Brytanią.

ZMPD było partnerem sesji poświęconej bezpieczeństwu przewozów, w tym zapobieganiu kradzieżom i przemytowi oraz zagrożeniom ze strony nielegalnych imigrantów. Wystąpił w niej Tomasz Małyszko, specjalista ZMPD.

Na konferencji poinformowano, że mimo wyznaczonej daty 31 października negocjacje wciąż trwają, więc wiele może się jeszcze wydarzyć. Administracja deklaruje, że jest gotowa na każdy scenariusz. Przedstawiciele brytyjskiej administracji celnej informują o przyjętych środkach mających na celu zachowanie płynności ruchu na granicach i jednocześnie wypełnienie zobowiązań wynikających z przepisów celnych. Działania zakładają maksymalne uproszczenia, jednak sytuacja prawna wymusza wprowadzenie odpraw celnych. Dużym zainteresowaniem cieszyła się prezentacja w imieniu brytyjskiego Ministerstwa Transportu. Zgodnie z nią, w najbliższym okresie wykonywanie przewozów do/z Wielkiej Brytanii będzie zapewnione na dotychczasowych zasadach. Nie jest planowane w bliskiej perspektywie wprowadzenie dla polskich przewoźników wymogu posiadania zezwoleń drogowych.   
 
Odrębną częścią konferencji była sesja poświęcona bezpieczeństwu na granicach. Przedstawiciel brytyjskiej Border Force Andy Coram informował, że mimo Brexitu, przewoźnicy i kierowcy będą musieli w dalszym ciągu wypełniać obowiązki związane z zabezpieczeniem pojazdów. Tym bardziej, że na granicach mogą pojawić się przejściowe utrudnienia. Przepisy brytyjskie nie będą zmieniane w tym zakresie, dlatego służbom bardzo zależy, aby dotrzeć do jak najszerszego grona kierowców i przewoźników. ZMPD włączyło się w kampanię informacyjną, promując wspólną broszurę wskazującą, jakie działania należy podjąć, aby bezpiecznie  wykonywać przewozy do Wielkiej Brytanii.

 

Drugą część konferencji poświęcono szczegółom procedur celnych, które będą obowiązywały na nowo powstałej granicy celnej pomiędzy Wielką Brytanią a Unią Europejską.
 

Wymiana towarowa z Wielką Brytanią po bezumownym Brexicie będzie możliwa wyłącznie z zastosowaniem jednej z procedur celnych, tj. TIR lub WPT. Przy przekraczaniu granicy proces ten oparty będzie na zasadzie wyprzedzającego przygotowania formalności i dokumentów.
 

Przewoźnicy, operatorzy będą zobowiązani do skompletowania i przygotowania wszystkich dokumentów najpóźniej 1 godzinę przed przyjazdem na granicę. W celu uproszczenia, ułatwienia i przyspieszenia kontroli dokumentów graniczne kraje unijne: Francja, Belgia i Holandia, jak również Wielka Brytania udostępniają aplikacje, które pozwalają na scalenie zgłoszenia celnego wraz z  towarzyszącymi dokumentami (np. świadectwa fitosanitarne, weterynaryjne) pod jeden kod kreskowy.
 

Przed wjazdem pojazdu drogowego na terminal w porcie lub do tunelu będzie przeprowadzana wstępna weryfikacja dokumentów. Transporty, które nie będą miały kompletnych i poprawnych dokumentów, nie będą wpuszczane na terminal. Na terminalu (zarówno po stronie francuskiej przy eksporcie z UE, jak i brytyjskiej przy eksporcie z Anglii) nastąpi automatyczne sczytanie i scalenie kodu kreskowego (pod którym spakowane są wszystkie elektroniczne dokumenty) z numerem rejestracyjnym pojazdu.

Podczas przejazdu kierowca zostanie powiadomiony, czy po zjeździe z promu i po wyjeździe z tunelu ma się kierować na przejście zielone i bez problemów kontynuować podróż, czy na przejście pomarańczowe - do dalszej kontroli. Przewoźnicy, którzy będą korzystali z karnetów TIR, będą zawsze kierowani na linię pomarańczową w celu dokonania formalności w urzędzie celnym.

UWAGA. Poniższy fragment został zmieniony.
Koniecznym będzie posiadanie numeru EORI do wymiany towarowej do i z Wielkiej Brytanii oraz w przypadku ubiegania się o pozwolenie na stosowanie uproszczonych procedur celnych.
Przewoźnicy i ich przedstawiciele – w celu przedłożenia deklaracji skróconych wwozu (Entry Summary Declarations, tj. Safety & Security Declarations, które dla importu do Wielkiej Brytanii nie będą wymagane przez przynajmniej sześć miesięcy od 31 października 2019 r.) nie muszą posiadać brytyjskiego numeru EORI. Transporty TIR w Wielkiej Brytanii aktualnie będą oparte wyłącznie na dokumentacji papierowej. Polskie firmy transportowe stosujące system TIR nie muszą posiadać brytyjskiego numeru EORI. Jednak w przyszłości, gdy wymagane będzie złożenie skróconych deklaracji wwozu, przewoźnik TIR będzie musiał pozyskać brytyjski numer EORI, ale tylko wtedy, gdy sam będzie dokonywał zgłoszenia.
Podczas korzystania z procedury T, brytyjski numer EORI musi posiadać gwarant, który wystawia przewoźnikowi dokument T1/T2.
Brytyjski numer EORI, jak i informacje na ten temat można uzyskać pod adresem
https://www.gov.uk/eori
 

Brytyjskie władze celne zapewniają, że urzędy celne są przygotowane do wypełnienia wszystkich formalności związanych zarówno z procedurą WPT, jak i z karnetem TIR.

 

SEKCJA
SEKCJA

SEKCJA


Sesja wprowadzająca

SEKCJA

SEKCJA
SEKCJA SEKCJA


Sesja poświęcona bezpieczeństwu

SEKCJA SEKCJA

#NazwaPobierz
1Brexit - zabezpieczanie pojazdupobierz PDF
2Brexit - zapobieganie kradzieżompobierz PDF
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD